Öppna kategorin

Köptips vadsomhelst

1115 inlägg 308241 visningar 77 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

ananders  
#487267 Något för @JohannesG kanske.

https://www.blocket.se/varmland/Mb_trac ... a=23_8&w=3

Elmia
Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

tallen100  
#487270 En sån skulle han behöva ha :grin: :-bd

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

JohannesG  
#487276 Knappast. För oss är det viktigt att det funkar i både jord och skogsbruk. Men för att bara ha i skogen ser det ut att vara kanon. Marginellt bättre plats när man svänger runt än i min ombyggda. Ringde faktiskt och pratade med föregående ägare när han sålde ekipaget förra året, bara för att få bilder och idéer för mitt egna bygge.

Traktorn i annonsen är på två vis förstörd. Dels fungerar den inte längre som traktor utan är en renodlad skogstraktor, dock en bra sådan. Och så är möjligheten att fälla hytten borta främst på grund av hur hyttförläningen är gjord. Behöver man reparera något under hytten, exempelvis växellåda eller kraftöverföringsaxeln så blir man tvungen att LYFTA hytten, vilket det inte är tänkt. Är relativt enkelt att på en original fälla hytten bakåt och då har man fantastiskt bra med plats, bild på detta finns här. Detta var hög prioritet för mig när jag byggde om vår att man fortfarande enkelt skulle kunna fälla hytten. Att ta bort den funktionen är enligt mig nästan lika dumt som att svetsa fast motorhuven så att man inte kommer in där. Inte för att kasta skit, men förra ägaren hade inte koll på att det var tänkt att man kunde fälla hytten, och han är inte ensam om det, så inte så konstigt att det blev som det blev. Så länge allt fungerar är det säkert en kanonmaskin.

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

tallen100  
#487277 Som sagt, en sån skulle han INTE behöva ha :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

Hema  
#487294 Den har ju kran, så lyfta av hytten görs väl enkelt. ;)

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

axwell  
#487307
Hema skrev:Den har ju kran, så lyfta av hytten görs väl enkelt. ;)


There´s a hole in the Bucket dear Hema.................................................................and so on. :mrgreen:
Eller moment 22. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

rikard_e  
#487308 225cm
Stödben fram, fästen för stödhjul bak.
Nytt slitstål.
Går att vända (två skruvar att lossa)

3200:- ingen moms
Finns i närheten av Borås.
1513893726_18489654_10155419748292909_7442316218661402159_o.jpg

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#488415 Blir tydligen 25-30 öre mer i skatt på bensin och diesel efter nyår, så passa på att tanka innan dess...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

Hema  
#488456
Niking skrev:Blir tydligen 25-30 öre mer i skatt på bensin och diesel efter nyår, så passa på att tanka innan dess...
/Niklas

Tack, men det mesta är nytankat, men Aspen 2T borde jag kunna fylla på. :-bd

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

tallen100  
#488461 Dom där f*rbannade "miljö"parasiterna får aldrig nog 😡

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

källshult  
#488466 https://cdn.blocket.com/static/2/lithum ... 469183.jpg en fin skogstraktor lite mycket pengar .

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

källshult  
Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

rikard_e  
#491991 https://www.blocket.se/vasternorrland/T ... ?ca=16&w=3

Vimek g30 till rätt pris

Avatar Fallback

Temperatur kontroll utan att vara på plats

Umea  
#491998 Fiffig lösning, tekniken har gått framåt…

Om man önskar ha kontroll på temperaturen i en byggnad utan att vara på plats.

Då rekommenderar jag detta då man i nutid direkt på datorn eller i mobilen kan se rumstemperaturen.

Man kan via sms eller mail också få larm om strömavbrott och om temperaturen i rummet sjunker under en viss

temperatur som man själv ställt in.

Kopplar man sedan in ett el-element i kontakt- uttaget på Ontechen så kan man via ett knapptryck på sin mobil eller

dator sätta på eller slå av elementet.

Kan också vara användbart om man vill slå på och av en inkopplad lampa utan att man befinner sig på plats.

Finns säkert andra fabrikat också men detta kan jag rekommendera.

Lev och Må och va rädd om Er !

Vänliga hälsningar från Umeå

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Torbjörn Johnsen  
#493788 Här finns chansen att göra ett kap: Skogsstyrelsetröja i stl 52.
Bara att dra på sig och ställa sig med armarna i kors när myndighetens nyckelbiotopsinventerare kommer:
”Redan klart!”

https://www.tradera.com/item/340284/300 ... styrelsen-

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar