Öppna kategorin

Köptips vadsomhelst

1115 inlägg 308188 visningar 77 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

axwell  
#498266 https://www.blocket.se/haparanda/Volvo_ ... ca=1_8&w=1

Nej köp inte !
En skogsgranne har en sån som plöjer kanaler där det är fuktigt, ja även där bärigheten ser ut att vara stabil.
Den har gett mig sumpskog med hjortron där det inte syntes till tidigare.

Markpackning är orsaken pga enkelaxel på en 6 tons gallringsskotare med plats för 10 ton.
Det exemplaret har dom bredare däcken på lastdelen.

En trött motor, samma som i BM430.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

alias  
#498269
axwell skrev:https://www.blocket.se/haparanda/Volvo_BM_462_77858483.htm?ca=1_8&w=1

Nej köp inte !
En skogsgranne har en sån som plöjer kanaler där det är fuktigt, ja även där bärigheten ser ut att vara stabil.
Den har gett mig sumpskog med hjortron där det inte syntes till tidigare.

Markpackning är orsaken pga enkelaxel på en 6 tons gallringsskotare med plats för 10 ton.
Det exemplaret har dom bredare däcken på lastdelen.

En trött motor, samma som i BM430.


Intressant, ser ut som att det är spännhjul liknande för halvbandssatserna till BM430 på lastredet - undrar om detta hjul går att länka hydrauliskt så att man får större anläggningsyta mot marken?

Visst är det denna maskin som brukar kallas för "Vält-Kalle"?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

axwell  
#498277
alias skrev:Intressant, ser ut som att det är spännhjul liknande för halvbandssatserna till BM430 på lastredet - undrar om detta hjul går att länka hydrauliskt så att man får större anläggningsyta mot marken?


Halvbandssatsen ser jag som ett måste då det är varianten med klena hjul på vagnsdelen.
Läste igenom broschyren nåt år sen, kommer inte ihåg att halvband nämndes där, tror att det är ett hembygge. :???:

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

valtra mega  
#498282 Har någon kommit till var maskinen på bilderna finns samma bilder i båda annonserna

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

Jckssn  
#498325 Maskinen står i Finland, jag har ringt till säljaren på blocket-annonsen som visst hade haft en massa samtal. Men begärda 150 000kr är på tok för högt (speciellt när man ser vad den kostar i Finland...)

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#498369 Bra info, men nog skulle man gärna ha en smidig lätt skotare åxå

   TS
Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

axwell  
#502446 En demokörd WOODTIGER med 200 timmar, verkar inte kosta någonting (=hemligt pris).

https://www.blocket.se/jonkoping/WOODTI ... m?ca=4&w=3

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

Hema  
#502450 Det är väl inte vår vän Bison som säljer sin?

Någon som behöver en stark ATV-vinsch?
https://www.gooffroad.se/vinschar/superwinch/superwinch-lt4000-1.html

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Seb macahan  
#503119 Behövs det en ny skogstraktor?
Lite synd att jag precis fått hem min annars hade jag nog inte tvekat länge på denna annons. 480´+m för en Valtra N med skogshytt, twintrack driven vagn!!!! Vad är det jag inte förstår!!
Om det inte är skämt, lär ju inte denna stå länge
https://www.blocket.se/skaraborg/Valtra_n101__Igland_480_78247668.htm?ca=11&w=3

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

Jckssn  
#503128 Seb, verkar vara rätt bra pris.
Men har den twintrack?

Oavsett så känns det prisvärt med Jake-fäste, elspakar och driven vagn!

Men ni som inte hinner köpa den här kan dock vara mycket lugna, jag har letat traktor i över ett halvår nu och förra veckan köpte jag en Valmet 6400 med twintrack, så nu kommer förmodligen det komma ut hur mycket maskiner som helst för inga pengar alls... =))

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Seb macahan  
#503161 Jag tog det för givet iom att det var det riktiga skogstaket med sikt uppåt.

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

plax  
#503210 Batteridrivna värmehandskar (tunna) från Bucket.se kan jag varmt rekommendera. Funkar bra att använda innuti vanliga arbetshandskar

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503262 Tips till @erre och @totte m.fl.
En Citroën BX (lågmilad originalare) -89 för 7000
Kolla Blocket Östergötland

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

totte  
#503264 Tack, men nej tack. Har cittror så det räcker för tillfället. Dessutom är den inte körbar med flera trasiga hydraulrör, ett sabla jobb att dra hem den. Har varit annonserad på Citroënakuten sen 1/3.

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Seb macahan  
#503266
lfq skrev:Tips till @erre och @totte m.fl.
En Citroën BX (lågmilad originalare) -89 för 7000
Kolla Blocket Östergötland


Vad har Erre och Totte gjort för ont i världen? eftersom du önskar dom detta... :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar