Niking skrev:Polisanmälan rekommenderas.
/Niklas
Jag har alltså inte fått en faktura, utan endast ett erbjudande...
Polisanmäla ändå?
Niking skrev:Polisanmälan rekommenderas.
/Niklas
Zixten skrev:I brevlådan fick jag idag ett fantastiskt erbjudande.
Ett "Förtursexponeringserbjudande 2015"
För endast 5895kr / år kan mitt företag komma högre upp i deras söktjänst antar jag...
Allt utformat som en blankett att verifiera sina uppgifter / ändra uppgifter ( som adresser och telefonnummer) läser man det finstilta så ser man att man genom att signera blanketten binder sig till två års abonnemang till deras tjänst....
Skall jag:
1 Nappa på detta fantastiska erbjudande?
2 Ignorera detta erbjudande
3 Polisanmäla dom?
4 Skriva ut valfri text om detta blufföretag som jag hittar på internet stoppa i det portofria svarskuvertet och skicka tillbaka ( i hopp om att dom får en portoavgift från posten för att ta emot detta brev)
Seb macahan skrev:Då vill jag dra mitt strå till stacken. Passa er om ni blir uppringda av Kommun katalogen (Lageblad Invest AB), Box 141, 123 23 Farsta. Lägg på direkt. De spelar in hela samtalet och klipper i hop till en "beställning" (oavsett vad ni säger). Mitt sista brev från dom så hotar dom med rättegång. Jag har kontakt med Svensk Handel och Polisen och tror jag går fri men vill passa på o varna. Bolaget består av 1person och i deras verksamhetsbeskrivning står det att dom pysslar med ljudinspelningar.
Det verkar ha kommit upp en ny liknande som heter Kommun delen i från Malmö.
Seb macahan skrev:Blir lite halvstelt o driva företag med NEJ-metoden. Blir nog ett o annat samtal och kund som går om intet.
Seb macahan skrev:Blir lite halvstelt o driva företag med NEJ-metoden. Blir nog ett o annat samtal och kund som går om intet.
ananders skrev:Fick en blankett från bolagsupplysningen, den skulle jag fylla i, underteckna och returnera. Sedan skulle deras "tjänst" kosta mig ca 4800 kr . Så gjorde jag inte, istället rev jag blanketten i småbitar och slängde den i pannan. Det medskickade returkuveret fyllde jag med annan reklam (kollade noga så inte min adress stod på något utskick) och postade.