Öppna kategorin

Den Gröna omställningen.

9122 inlägg 429238 visningar 50 följer Svara, dela mm...   

Re: Den Gröna omställningen.

Alvarsson  
#862980 Nu är det dags med en banan!

Elmia

Tor R  
tallen100 skrev:
Alvarsson skrev:Rapporten berör totala subventioner på 73000 miljarder inte vem som betalat vem. Men vid det här laget vet vi att du inte begriper detta! Men för andras skull uppträd inte som en obegåvad neandertalare!

Om du inte vore så förbannat tjatig och betedde någorlunda civiliserat så kanske någon hade gett dej en banan.
Tja, om du sticker en banan i honom kommer skiten att komma ut igen, förr eller senare.
I så fall klassas skiten från killen som miljögift!
Och, det vore tragiskt om skiten skulle hamna under IMF:s subventionsberäkning för 2024....

Alvarsson  
#862985 Tänk att vuxna människor kan skriva så mycket skit!

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Tänk att vuxna människor kan skriva så mycket skit!

Ja de verkar ha dig som förebild.

tallen100  
#862988 Ja du och uffe har lyckats "bra" med erat dravel, stämningen blir på topp. 👍

Användarvisningsbild

nyrjoh  
#863016 Bra sammanfattning...

Alvarsson  
#863017 Det är fossilfritt som gäller framledes. Kan bli Sveriges nya exportframgång!
https://www.di.se/live/ssab-ska-leverer ... azon-hall/

Användarvisningsbild

nyrjoh  
#863093 Till sist slår verkligheten till som en örfil... Synd att det ska gå så långt bara.

https://www.tn.se/hallbarhet/40245/vand ... karnkraft/

tallen100  
#863099 Ja det är bedrövligt att det ska raseras utan att tänka efter före. 👎
Tyvärr verkar det vara mer regel än undantag med det mesta numera.

Tor R  
nyrjoh skrev:Till sist slår verkligheten till som en örfil... Synd att det ska gå så långt bara.

Vi diskuterar, vi norrmän, om vad vi ska bygga, och jag säger alltid, vi ska bygga det som Tyskland inte byggt under de senaste 10 åren!

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Tor R skrev:
nyrjoh skrev:Till sist slår verkligheten till som en örfil... Synd att det ska gå så långt bara.

Vi diskuterar, vi norrmän, om vad vi ska bygga, och jag säger alltid, vi ska bygga det som Tyskland inte byggt under de senaste 10 åren!

Ja tyskarna har med bravur visat hur farligt det är att med grön ideologisk smörja styrkt av förfalskade dokument stänga ned fullt fungerande kärnkraft. Norrmännen torde jubla, nu bygger tyskarna gasturbiner och norrmännen har massor med LNG att sälja.

Alvarsson  
#863114 Solenergin allt viktigare i den gröna omställningen. Även i Belgien.
https://www.energinyheter.se/20241126/3 ... niga-dagar

jannee  
#863115 Solenergi är självklart lösning på alla våra energibehov, inget tal om annat.
Man ser ju hyr mycket energi vi kan tillgodogöra oss under vintermånaderna, Nov - Mars.
Trots att vi människor går på två ben och anser oss vara smarta är ändå djuren smartare, se på björnen, denne går ide under vintern, vi människor har inte ens förnuft att göra likadant, tvärtom gör vi av med MER energi vintertid.
Växtligheten som också är beroende av solen och solljuset har förstånd att gå i vintervila.
Endast Alvarsson och hanses gelikar tror att solen och vinden vintertid ske kunna ge oss någon energi 😀
Men Alvarsson hur mycket energi ger idag solen och vinden oss i Sverige ?
Tror att det var DU eller Niking som tidigare påstod att vindkraften var optimal vintertid - är det verkligen så ?

Tor R  
Rotvältaren skrev:
Tor R skrev:

Ja tyskarna har med bravur visat hur farligt det är att med grön ideologisk smörja styrkt av förfalskade dokument stänga ned fullt fungerande kärnkraft. Norrmännen torde jubla, nu bygger tyskarna gasturbiner och norrmännen har massor med LNG att sälja.
Jag vill ha tillbaka tyskarna som lokomotivet i Europa, och då måste de förmodligen gå tillbaka till kärnkraften för att kunna driva tysk industri.
Jag är glad att de köper stora mängder norsk LNG, men jag tror att de kommer att göra det oavsett om de bygger upp kärnkraft igen.

Alvarsson  
jannee skrev:Solenergi är självklart lösning på alla våra energibehov, inget tal om annat.
Man ser ju hyr mycket energi vi kan tillgodogöra oss under vintermånaderna, Nov - Mars.
Trots att vi människor går på två ben och anser oss vara smarta är ändå djuren smartare, se på björnen, denne går ide under vintern, vi människor har inte ens förnuft att göra likadant, tvärtom gör vi av med MER energi vintertid.
Växtligheten som också är beroende av solen och solljuset har förstånd att gå i vintervila.
Endast Alvarsson och hanses gelikar tror att solen och vinden vintertid ske kunna ge oss någon energi 😀
Men Alvarsson hur mycket energi ger idag solen och vinden oss i Sverige ?
Tror att det var DU eller Niking som tidigare påstod att vindkraften var optimal vintertid - är det verkligen så ?

Jag och mina gelikar kan i alla fall luta oss mot expertorganet IEA i frågan. De deklarerar att framledes kommer sol och vind stå för över 70% av den globala elmarknaden.

Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).