mån 07 sep 2020, 17:38#665407Nej du Lars helt fel, du och dina gelikar på SLU och Skogforsk har tillsammans med skogsbolag och skogsindustrin påverkat samhället till att bedriva detta storskaliga och farliga experiment med glesbygden som laboratorium.
Det kommer aldrig att kunna beskrivas på ett rättvis sätt det som skogsbolagen och skogsindustrin gjort mot glesbygdens natur och människor, de vidrigheterna är så fasansfulla att ingen kan ta in det.
Jag ser direkt på en film tex, om den baseras på en verklig händelse eller inte, de verkliga händelserna kan inte fejkas, de griper tag, i dig om du inte är en renodlad psykopat.
När jag läser rapporter och ögonvittnesskildringar om skogsbolagens framfart så blir jag så förbannad att jag ofta får avbryta läsandet, att det var något som bara kunde ske "förr i tiden" är ju inte sant, det händer ju numera mitt framför våra ögon, men vi är så hjärntvättade att när vi ser en stuga på ett färskt kalhygge så slocknar hjärnkontoret och en liten idiot viskar i örat att det är "nödvändigt för Sveriges finanser att vi gör så här" man blir bara trött och lite förundrad över människans förmåga att släcka obehagliga upplevelser så enkelt, spriten hjälper väl till också och skadeglädjen en smula tills man själv drabbas, men då slocknar man igen, och rabblar det man hjärntvättats med.
Inget liv för mig dock, jag ser saker som de är, och berättar vad jag ser och då ses jag som en elak jävel, men varsågoda, ni behöver verkligen mig för att vakna upp ur zombietillvaron och kanske börja visa lite ryggrad.
Jag guidade lite ungdomar på torsdagen, vi besökte en gruva som lades ner för hundra år sen, senare på dagen besökte vi en hytta och dom fick se hur järnet togs fram i en masugn och hur sen smeden gjorde livsnödvändiga redskap av tackorna, jag gillar verkligen att vara folkbildare för unga människor, men gud va blåsta vi blivit, och jag bävar för framtiden, frågan är nu hur LÄNGE vår civilisation kommer att överleva, inte OM den kommer att överleva.
Åsiktskorridoren har nu utvidgats till bankerna, om du har en 70 årig skog får du inte låna på skogen längre, den ska nämligen tas ner, antagligen är den rutten tror dom, lite roligt är det, kokofånarna på slu har verkligen förpestat hela landet intellekt med sina rekommendationer om allt kortare omloppstider, vi har minskat omloppstiderna i praktiken med 15 år bara de senaste decenniet, det har ju gjort att råden från "skogsexperterna" (som ju måste ta till sig forskares råd) är att slutavverka en 60årig skog här i Bergslagen, man blir bedrövad.
Att dessa omloppstider gäller skitskogsbrukets plantager, drabbar ju även klokt folk som har sina skogar i skick att bli 150 år och mer, men åsiktskorridoren skapar ju en troende rådgivarkår.
Kan någon hjälpa dessa människor, alla tips tas emot tacksamt.
Glesbygden har dödats av skogsindustrin, den lilla vinst som skogsbolagen gör, är motsvarande förlust för glesbygden .... gånger 10, men dominoeffekten har gjort det till en mycket större katastrof..