/Niklas
/Niklas
Palms skrev:För att återgå till Säker Skog så har jag fått berättat för mig att det är jäkligt svårt att bli examinator, var det till och med så att man måste bli rekommenderad av någon lokal examinator? Är väl inte så långsökt då att man håller hårt i rekommendationer så att man inte får konkurrens...Hoppas jag har fel, skulle nog kunna tänka mig att hålla i lite röjsågsutbildningar själv
Lars Björk skrev:halvproffs skrev:Ni får ursäkta men har på sin höjd skumläst denna tråd. Orkar inte riktigt med såna här trådar så det kanske blir repetition av tidigare saker?
Minnet kanske sviker men år inte Säker Skog någonting som Skogsstyrelsen tog fram på 90-talet tillsammans med Husqvarna? Körde tävlingar(utbildningar) i olika moment vid Husqvarna säljställen. Dom som vann gick till Länsfinal och där vann övertecknad.
Och det var helt gratis!
Precis!
Är dock inte säker på att själva namnet SS användes då.
Har lite svårt med säkerhet och tävlingar där tidtagning ingår.
Så fort tidtagning ingår så är det lätt att tiden går före säkerhet!
Nu är tidtagningen på proven för motorsågskörkort generösa men anser ändå att
det är av underordnad betydelse och enbart ett stress moment.
Anser personligen att tidtagning absolut inte skall vara med på ett prov där
det är säkerheten som är prioritet!
Vänligen.
Lars
stihl261c skrev:[Arrangör] ska enbart tjäna pengar på utbildningarna genom undermåliga kurser, höga kursavgifter och hemmatillverkare plastkort. Det ENDA värdet i plastkorten är plastvärdet. Nej nu ska det anmälas till EU hur deras bidrag har använts och hur säker skog har missat plankan totalt.
Nej enbart proffs utbildare som vet hur man sätter mål och säkerhet i fokus. [Arrangör] vet hur dåligt vissa kurser genomfördes hos studieförbundet vuxenskolan i dalarna trots detta har [arrangör] hävdat att han inte kan göra något! [Arrangör] är enbart en självutnämnd forskare som dessutom inte har förstått vissa saker. T.ex trädfällningskortet som han tog fram, här tar han inte ens med höjden på trädet, detta är väl en viktig faktor!
[arrangör] gör mindre skada om han tog en anställning hos Samhall och rensade ogräs i parker!
stihl261c skrev:[Arrangör] ska enbart tjäna pengar på utbildningarna genom undermåliga kurser, höga kursavgifter och hemmatillverkare plastkort. Det ENDA värdet i plastkorten är plastvärdet. Nej nu ska det anmälas till EU hur deras bidrag har använts och hur säker skog har missat plankan totalt.
Nej enbart proffs utbildare som vet hur man sätter mål och säkerhet i fokus. [Arrangör] vet hur dåligt vissa kurser genomfördes hos studieförbundet vuxenskolan i dalarna trots detta har [arrangör] hävdat att han inte kan göra något! [Arrangör] är enbart en självutnämnd forskare som dessutom inte har förstått vissa saker. T.ex trädfällningskortet som han tog fram, här tar han inte ens med höjden på trädet, detta är väl en viktig faktor!
[arrangör] gör mindre skada om han tog en anställning hos Samhall och rensade ogräs i parker!
röjar kalle skrev:stihl261c skrev:[Arrangör] ska enbart tjäna pengar på utbildningarna genom undermåliga kurser, höga kursavgifter och hemmatillverkare plastkort. Det ENDA värdet i plastkorten är plastvärdet. Nej nu ska det anmälas till EU hur deras bidrag har använts och hur säker skog har missat plankan totalt.
Jag älskar dig![]()
![]()