//Henke månskensskogsbonde
Öppna kategorin
Dagens tips.
sön 24 jan 2016, 22:10#368280Med de bud som var på den sidan så har jag svårt att se att det skulle vara svårt att bedriva en verksamhet eller?
sön 14 feb 2016, 12:39#373490Har säkert varit uppe innan i annan tråd.
Mät in dig i grinden. Så kan du mäta olika sortiment snabbt å enkelt vid lossning om man är osäker.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Mät in dig i grinden. Så kan du mäta olika sortiment snabbt å enkelt vid lossning om man är osäker.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
TS
sön 14 feb 2016, 16:26#373536Såna knep gillar jag! Det behöver inte vara så märkvärdigt bara det funkar bra
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
sön 14 feb 2016, 19:19#373597
Holler med
Skulle bara haft en huggarvagn och en skapelig maskin till att dra
den, så skulle jag användt tipset jag ochså
Erre skrev:Nej. Ju enklare ju bättre.![]()
Holler med
Skulle bara haft en huggarvagn och en skapelig maskin till att dra
den, så skulle jag användt tipset jag ochså
Jack of all trades, master of none!
sön 14 feb 2016, 21:47#373660
.
Så kort i längd hugger jag inte ens till ved.
.
Hugger timmer ner till 18 cm, klentimmer ner till 12 cm. Så har man lite oordning på lasset och har en bit på 16-17 cm så är det snabbt kontrollerat.
Mangan skrev:Det tog alldeles för lång tid innan jag begrep att det var diametern du mätte, och inte längden.
Så kort i längd hugger jag inte ens till ved.
Hugger timmer ner till 18 cm, klentimmer ner till 12 cm. Så har man lite oordning på lasset och har en bit på 16-17 cm så är det snabbt kontrollerat.
TS
tor 25 feb 2016, 20:26#376668Så här gör man om man har svårt att komma ihåg motorvärmaresladden. 
Förutsatt att man har den typen av handtag.
Skapa konto
Förutsatt att man har den typen av handtag.
Skapa konto
TS
tor 25 feb 2016, 20:37#376678
aj då
Erre skrev:tallen100 skrev:En fördel med Wille alltså
Hrmmmm
Lundberg om jag får be!![]()
fre 04 mar 2016, 19:48#378601När man centrerar en kopplingslamell, lägg gärna dit en bricka så blir det ännu enklare att se hur man ligger.
Skapa konto
Skapa konto
TS
tor 07 apr 2016, 09:02#386057Filen är ju bra att ha med sig när man röjer, men obekväm att ha i benfickan. Jag hittade den här lösningen, ett buntband och en karbinhake. Fixat för 5 kr.
Skapa konto
Skapa konto
tor 07 apr 2016, 09:47#386069Smart!
Ännu en orsak att köpa ny sele!
Ännu en orsak att köpa ny sele!
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).