Öppna kategorin
Dagens tips.
fre 01 jan 2016, 20:46#361844Är inte så mycket som ska slås....1-1,5 ha kanske... Dom mesta maskinerna har vi kvar...
fre 01 jan 2016, 21:06#361850Mja...inte så många som är kopplade till denna gården... Är nog bara jag som är intresserad av göra något sånt... Får väl aktivera farsgubben lite
fre 01 jan 2016, 23:26#361917
Du har ingen bild att själv bidra med?
hlb skrev:Går ganska lätt att sälja som hästfoder i dag (300:-/bal). Om man vill köra hö krävs helst egna maskiner, för att kunna passa på när det är bra väder. Slåtterkross, vändare, strängare, rundbalspress och skulltork är dock en halvmiljonsinvestering. Jag kör 500 balar åt mig själv per år , men blir inte rik på detta. Att se välklippta åkrar i landskapet till midsommar är en lisa för själen. Mina köttdjur med kalvar betar andraskörden och finns i väldigt många fotoalbum i Köpenhamn och Hamburg.
Du har ingen bild att själv bidra med?
//Henke månskensskogsbonde
tis 05 jan 2016, 19:58#363055Dagens tips! När du glömt pannlampa men ändå prompt vill meka.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
tis 05 jan 2016, 20:46#363078Hema, jag hittar inga bra digitala bilder. Denna bilden är tagen från taket på gamla stallbyggnaden, när jag renoverade lufttrumman. Som du ser blir det inte förbuskat om man har sådana gräsklippare i NS-områdena.
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
ons 06 jan 2016, 02:00#363183Då får den helt enkelt duga.
Man kan tycka vad man vill, men jag blir allt sugen på sommar, när man ser sådana bilder. Det som tröstar för stunden är att vi iaf går mot ljusare tider.
Man kan tycka vad man vill, men jag blir allt sugen på sommar, när man ser sådana bilder. Det som tröstar för stunden är att vi iaf går mot ljusare tider.
//Henke månskensskogsbonde
ons 06 jan 2016, 19:14#363369Lurade igång den gamla 650'n idag. -11 grader. Ingen motorvärmare.
Tog bort luftfiltert och körde med Varmluftspistol i några minuter.
Succé.
Tog bort luftfiltert och körde med Varmluftspistol i några minuter.
Succé.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
TS
ons 06 jan 2016, 19:43#363383
Smart!
Erre skrev:Tog bort luftfiltert och körde med Varmluftspistol i några minuter.
Succé.
Smart!
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
ons 06 jan 2016, 20:51#363421
Där har den gode Erik nåt att lägga till på visitkortet!
hlb skrev:Snarare dieseldoktorn, Erre.
Där har den gode Erik nåt att lägga till på visitkortet!
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
ons 06 jan 2016, 22:35#363494
Sitter det inte ett glödstift i insuget på 650in?
Saknas ström till varmluftpistolen, så funkar det bra med en kontrollerad brasa/burk eller gryta med glödande kol under tråget
Har även använt en brinnande trasa i luftburken någon gång
Erre skrev:Är man Åsa nisse reparatör så är man!![]()
Sitter det inte ett glödstift i insuget på 650in?
Saknas ström till varmluftpistolen, så funkar det bra med en kontrollerad brasa/burk eller gryta med glödande kol under tråget
ons 06 jan 2016, 22:38#363497Jo det sitter ett förvärmningselement i insuget.
Men på denna gamla risten funkar inte mycket. Skulle behöva dra om elen på den. Men nu pratas det om en annan traktor till niaben å annat så jag tror inte jag lägger så mycket krut på att fixa denna.
Men på denna gamla risten funkar inte mycket. Skulle behöva dra om elen på den. Men nu pratas det om en annan traktor till niaben å annat så jag tror inte jag lägger så mycket krut på att fixa denna.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
TS
ons 06 jan 2016, 22:59#363506Ja elen brukar bli bortglömd, så länge man har ström till startmotorn och halvdålig laddning så är man hyfsat nöjd

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar