Öppna kategorin

Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

998 inlägg 371407 visningar 38 följer Svara, dela mm...  

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

foton  
#270180"GODHETEN" Ligger på YouTube! Se den!

stektlök  
#270187Har sett den ! :)

Välfärden ska gå med vinst ?Utveckla gärna :) hur vi når dit ?

TS

Lönnskog  
stektlök skrev:Har sett den ! :)

Välfärden ska gå med vinst ?Utveckla gärna :) hur vi når dit ?

Privatisera! Skriv om regelverken fullständigt så att vården får ett rejält skadeståndsansvar vid felbehandling eller utebliven relevant vård. Skapa förutsättningar för patientmakt.
För den som kan leverera detta är det rimligt med en välförtjänt vinst. De som inte kan leverera slås ut.
Detta till skillnad från idag när hela verksamheten bedrivs halvljummet och utan ansvar. Ca. 1500 personer dör varje år av direkta vårdskador. Många fler får livslånga men. Inte ett pip hörs om detta i landet med "världens bästa vård" och en statstelevision som verkar har kollegorna i Nordkorea som förebilder.

Som jämförelse dör 300-400 i trafiken varav cirka hundra till följd av självmord via trafik. Här läggs det enorma resurser på övervakning, bestraffning etc.

Gör medborgarna myndiga helt enkelt!

Lönnskog  
#270210Med Stefan Jarl är det som med politiker. Hur vet man att de ljuger? De rör på läpparna!
I Stefan Jarls fall även att han gör film.

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#270212[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rHr4iXymtFM[/youtube]

Lönnskog  
#270215Hur ska man tolka det inlägget Slurfi? Reinfeldt pratar väl om privat företagsamhet. Men han använder ordet "välfärd" som är ett vänsterbegrepp för snyltande på andra. Historien i videon handlar dock om välstånd, något som man bygger upp med eget arbete och vars frukter man har rätt att själv förfoga över.
Reinfeldt och de nya moderaterna (Sveriges nya arbetarparti) är sålunda, som jag nämnt tidigare, bara ett i raden av sossepartier i Sveriges riksdag.

Användarvisningsbild

#270219[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LD2weewGjBk[/youtube]

Lönnskog  
#270244Nu har jag sett hela videon, många goda poänger där!
Det gör mig glad att veta att åtminstone en människa i Masugnsbyn tänker självständigt.

Användarvisningsbild

#270339Tack, jo man försöker väl skona världen från åtm en gangster genom att vara någorlunda okej själv.

ryared  
#274218. Nog för att 71% röstar på M. Men att Mp kommer på andra plats är ju lite konstigt. Har dom miljonärerna vunnit på lotto eller?
Sd kommer på fjärde plats.

http://avpixlat.info/2014/03/30/sd-fjar ... iljonarer/

Användarvisningsbild

Re: ?

Camwood  
#274342Jo Slurfi funkar din ny MASKIN (id bilden) i skogen eller kanske är den bäst på Stureplans asfalten i Stockholm =))

Användarvisningsbild

#274356Den borde nog funka till allt, bara byta klinga?

Användarvisningsbild

Re: Valårstråden där vi går..... ?

rokon  
#278440Beroende på var jag vistas i Sverige och om jag har möjlighet så brukar jag vid tillfälle besöka något lokalt lunchställe där man kan få sitta vid bord och äta.
På senare år så har jag sett att antalet pensionärer som har hittat till privata lunchställen har ökat, de flesta ensamstående, men även par.
Jag tycker debatten om Restaurang-momsen, krogmomsen eller vad man nu väljer att kalla den får det att låta väldigt fashionabelt. Fast lunchhaken är rätt enkla ställen men av stor social betydelse.

"Regeringen tycker, i likhet med branschen, att den halverade restaurangmomsen är en succé. Det tycker inte Socialdemokraterna som vill avskaffa den." citat Lena Melin Aftonbladet

Om jag då knyter an till de ensamma "fattigpensionärerna"(det är ju ett ord att banka någon i skallen med) som ej har råd att handla alla de grönsaker, ingredienser, kött och fisk kaffe med kaka eller gobit, mm, men som kan köpa ett häfte med 10 luncher för 680 kr (pensionärspris) ordinarie 85kr alltså subventionerat av lägre moms, samt ytterligare rabatterat av lunchhaket. Detta enda mål håller dem levande och välmående. Är det så bra ide' att höja den momsen?
Senast redigerad av rokon mån 28 apr 2014, 20:34, redigerad totalt 1 gång.

foton  
#278446Jag är mest rädd att hamburgaren stiger i pris igen!

Användarvisningsbild

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#279469SVT:s Uppdrag Granskning sände igår ikväll ett program, där man äntligen tog tag i ett djupt allvarligt problem som plågat det svenska samhället under decennier. Om inte detta lyckas öppna ögonen på de allra tyngst sovande folket, då lär ingenting fungera.

Janne J är en man med integritet och yrkesheder. programet visade inte bara våldsvänsters ideologilösa kriminalitet utan också samhällets naivitet inför det. Bra gjort!!
Janne Josefsson, en av Sveriges få kvarvarande riktiga journalister värda yrkestiteln, visade terrorgruppen Revolutionära Frontens verksamhet där många oskyldiga fallit offer för den så kallade “antifascismen” – en verksamhet som en person i programmet mycket riktigt pekar ut som den riktiga fascismen...

Allmänheten kan ju efter detta UG-program fundera på varför SÄPO öppet gått ut med bedömningen att extremvänstern är det största hotet mot den svenska demokratin.
Hur reagerar Rättsväsendet med justitieministern i spetsen.
Blir det som vanligt att problemen inte är så stora och att det är några "stökiga" ungdomar som det är synd om som har dålig "uppväxtmiljö".
Går vi inte stadigt mot att behöva medborgargarden för att säkra trygghet för liv och egendom?

Sedan kan man ju undra hur moderpartiet "V" ställer sig till att deras "påläggskalvar" är farliga för de svenska medborgarna?
Därifrån är det dödstyst.
Vänsterpartiet aspirerar på att få sitta med i en regering och få ministerposter om det blir en röd-grön valseger. Starka krafter inom partiets ungdomsförbund anser att politiskt våld är försvarligt och har nära band till våldsbejakande, terroristliknande grupperingar inom den antidemokratiska våldsvänstern. Detta är en alarmerande signal om hur illa ställt det är med demokratin i Sverige.

Janne J: & Co skall ha en eloge för programmet VERKLIGHETEN som alla vet finns men PK-media och De aningslösa blundat för.

Märkligt att svensk media inte tidigare skrivit om dessa politiska brott som vänstern begår. Att svensk media har en PK-agenda är överbevisat nu.
Någon som borde granskas är extemvänstergruppen EXPO som vänstermedia flitigt använder.

Vart är svenska samhället på väg och vilken roll spelar den enormt kostsamma arbetslöshetsinvallningen!

Vi står inför en fullständig katastrof om inte det blir en uppryckning i politiskt tänkande Valet i höst är viktigare för Sverige än någonsin.

Annons:
Aspen biobränsle
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).