lör 08 mar 2014, 11:05#270045ryared skrev:http://avpixlat.info/2014/03/06/tv-tips-svt-debatt-om-asiktskorridoren/
citerar några kommentarer:
Eftersom politik anses vara en död umgängesform idag och den nyliberala trenden bestämmer människors beteende, så är denna riggade "Debatt ett typiskt utslag av hur en av otaliga "maffiagrupper presenterar sig.
Media i detta fallet, kontrollerar alltså diskussionen, eftersom det är dom som gör programmet, liknelse kunde göras med att Hells Angels satt som domare, advokat och åklagare i samma rättegångssal, där den åtalade var en i gänget.
Mediapatrasket i detta spektakel var utrustade med egna mikrofoner, väl förankrade bakom varsina långbord, medan dom som hade något vettigt att säga i sammanhanget, hölls med en mikrofon under näsan, som dom inte kontrollerade själva, den kunde dras undan när intervjuaren så önskade. Ett upplägg, eller?
För övrigt är Hamilton, Helin, Sima och den hon till vänster, inte värda att kommentera, då deras agenda luktade gammal fisk redan innan dom öppnat munnen.
Gröning var sådär, Sandelin var bäst, för han beskrev en viktig aspekt av Svensk medias fascistoida hållning till frispråkiga medarbetare, .. proffessorn var inte riktigt klar, men hade väl en plats på universitetet att bevaka.
Så vad gav programmet, jo en bekräftelse på att gammelmedia aldrig kan granska sig själva objektivt och dom borde fråntas allt statligt presstöd och gå i graven självmant, ajöss med dom ..
Gunnar Sandelin ställs alldeles själv mot 6 motståndare som ligger på sandlådenivå och som bara står och blåljuger men ändå klarar han uppgiften galant. Detta visar hur mycket sanningen kan göra en människa stark.
Jan Helin angrep direkt Gunnar Sandelins person istället för att diskutera det faktiska ämnet när Sandelin berättade om recensionen som publicerades i aftonbladet. Väldigt lågt gjort av en liten man.
Hahaha... åsiktsförtryckarna själva skall debattera huruvida det finns åsiktsförtryck i Sverige...
*ridå*
Sex stycken åsiktspoliser skall diskutera likriktningen inom svensk media.
Svt, SR, AB, Ex, DA och en kvinna från f*n vet vad.
Ett stort skämt åter igen från ankdammen. Att se J Hellin flina gör mig direkt illamående. Patetiskt.
Var va dom reaktionära? Dom med lite mera vidsynta åsikter.
Att kalla "debatt" för ett debattprogram är en skymf mot svenska folket.
Då jag har en del släkt boendes i Frankrike och följer deras debattklimat, då jag är på besök, märker jag en himmelsvid skillnad. Snacka om högt i taket.
Ingen anständige mennesker udenfor Sverige, tager svenske medier på alvor mere. Svenske medier er forbilledet for "1984". Der findes ikke ägte journalism i Sverige; det er pseudojournalism.
Det er fruktansvärd at Sverige har forandret sig så radikalt i åsiktsfascistisk retning. Det giver mindelser om det som skete i Tyskland på 1930-talet. Det svenske folk gör klogt i at holde et öga på denne sekt.
Måste utan tvivel återigen konstatera att bemötandet av "vänsterflummarna" med sina enda "vapen" som består av halvsanningar, vinklingar och rena lögner i ovan är som att bevittna hur en intelligent, verklighetsförankrad, kunnig VUXEN person talar om för en bortskämd skara vilsna små BARNRUMPOR hur saker och ting verkligen förhåller sig i den riktiga världen utanför fablernas värld!!!
Svensk media gräver sin egen grav när de låter Arnstadt få torgföra vad han anser.
Den personen har gett lögnen ett ansikte.
Håller med till 100%. Dessutom är gammelmedias tid ute varför jag avslutar min DN-prenumeration när den nu går ut. Vill man inte ta upp Sveriges ödesproblem så har den ingen framtid. VERKLIGHETEN går inte att manipulera!
Apropå Debatt i TV: Jag tror att Sandelin fick många tittare att vakna. Han fick in några jabbar, som träffade.
Äganderätt är grunden till marknadsekonomi, människans personliga frihet, demokrati, yttrandefrihet och naturens mångfald, blomstring och god hushållning av naturresurserna. Äganderätt & ekonomi ska stärkas .
HUSKVARNA, VOLVO-BM