Öppna kategorin

Hur/vart säljer man skrot?

39 inlägg 10753 visningar 7 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Hur/vart säljer man skrot?

Badger  

Det var inte dålig skillnad i deras prislistor. 1kr hos lägsta och 2,5kr hos högsta. 250%.

TS
Användarvisningsbild

svampbob  
Badger skrev:

Det var inte dålig skillnad i deras prislistor. 1kr hos lägsta och 2,5kr hos högsta. 250%.

Med de priserna är det konstigt att det inte stjäls ännu mera katalysatorer.

Användarvisningsbild

svampbob  
mooos73 skrev:
svampbob skrev:Jag brukar ringa en kompis i rivbranchen. Dom sälje mycket skrot och har koll på var man ska sälja. Senast sålde jag knappt 150 ton till Cronimet. Det viktiga är väl att bli kvitt skrotet.

Cronimet är överlägset bäst att ha göra med men dom finns ju inte över hela landet....

Ja i Umeå är Cronimet nog bäst och det beror på det personliga engagemanget. Jag har tidigare sålt till Kuusakoski. När jag nu ringde dom och sa att jag hade cirka 100 ton så hade dom inte tid och återkom inte så då var det enkelt med Cronimet.

Användarvisningsbild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#846206Någon som har koll, är priserna på skrot ok nu i sommar?

Användarvisningsbild

Boman  
#846402Ca 2 kr/kg för fragg! Blandskrot

Användarvisningsbild

Boman skrev:Ca 2 kr/kg för fragg! Blandskrot

Låter väl ok, följer övriga priser med också? Har lite tomhylsor åt en skytteförening liggandes...

Användarvisningsbild

Boman  
#846475Metallerna är påväg ner så passa på att sälja. Har du större volymer kan man alltid få upp priset lite till.

Användarvisningsbild

Boman skrev:Metallerna är påväg ner så passa på att sälja. Har du större volymer kan man alltid få upp priset lite till.

Hur bråttom är det? Dagar eller veckor?

Hur mycket räknas som större volymer?

Användarvisningsbild

Boman  
#846492Det är helt omöjligt att säga! Men tränden pekar neråt. Ja skulle sälja tomhylsorna så snart som möjligt. Mässingpatroner 100kg och uppåt man kan alltid ringa och fråga priser

Annons:
Stihl
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).