Öppna kategorin

Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

92 inlägg 25934 visningar 15 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Black Rock och Vanguard äger snart hela världen.

JörgenO  
#761499Snälle Bosse1.
Skulle du med egna ord förklara vad det är du länkat till? Är det bra eller dåligt? Vad hear de gemensamt? Alltså länken till en gammal artikel från World Economic Forum, den andra länken till Rockefeller foundation som pratar om en (väldigt okänd för oss professionella investerare) ny tillgångsklass samt en 40min lång o tråkig video från NYSE?
Relevans och sammanhang kanske? Upplys oss gärna 🤣

Användarvisningsbild

anersimyra  
Camaro1969 skrev:suck... anersimyrans ständiga raljerande när något kommer från andra nyhetskanaler än svt och aftonbladet...

bemöt innehållet istället ?

Jag är naturligtvis inte det minsta intresserad av att bemöta någon form av konspirationsteorier på annat sätt än vad jag gjort i denna tråd. Förutom att herr Nilsson är en högerextrem figur med kopplingar till såväl vitmaktrörelsen som till inhemska nazister så saknas ju inte komiska inslag och då tänker jag närmast på herr Nilssons vurm för att leka krig i skepnad av en gladiator..😁 en annan lite komisk företeelse är att vänstergökarna som återfinns i t.e.x sekten skydda skogen aldrig förnekar sin politiska tillhörighet medans högergökarna som återfinns på annat håll går som katten kring het gröt i sitt förhållningssätt kring högerextremism i allmänhet och nazismen i synnerhet.

Användarvisningsbild

Ove Lindberg  
#761504Har det blivit polikerforum här?

Bosse1  
JörgenO skrev:Snälle Bosse1.
Skulle du med egna ord förklara vad det är du länkat till? Är det bra eller dåligt? Vad hear de gemensamt? Alltså länken till en gammal artikel från World Economic Forum, den andra länken till Rockefeller foundation som pratar om en (väldigt okänd för oss professionella investerare) ny tillgångsklass samt en 40min lång o tråkig video från NYSE?
Relevans och sammanhang kanske? Upplys oss gärna 🤣

Jag tyckte i min enfald att det skulle intressera forumisterna eftersom det handlar om att slå slant av "ekosystemtjänster" "kolinlagring" "biologisk mångfald" osv . Men du får väl ursäkta mig om det blev fel då 😥
WEF vad tycker du om dessa själv då ?? "Own nothing and be happy" 🤣

r93  
Ove Lindberg skrev:Har det blivit polikerforum här?

Jo så är det nog, skogsbruk är ju mest dåligt, så det är nog ingen som vill visa och diskutera sina fina gallringar, röjningar & planteringar.

Man saknar många inspirerande gamla medlemmar….

Användarvisningsbild

Björn T  
#761577Hej. För att tråden inte ska spåra ur, så är det nog bäst att låta tiden utvisa. Vad som är sant eller falskt. Om 5-8 år så bör svaret synas. Har ett bra ordspråk som avslutning.

Om man sover i en Demokrati kommer man att vakna i en Diktatur!

TS
Användarvisningsbild

JörgenO  
Björn T skrev:Hej. För att tråden inte ska spåra ur, så är det nog bäst att låta tiden utvisa. Vad som är sant eller falskt. Om 5-8 år så bör svaret synas. Har ett bra ordspråk som avslutning.

Vi behöver absolut inte spåra ur... finns det exempel på bolag som ägs av BlackRock? (där de äger majoriteten)? Eller där BlackRock och Vanguard tillsammans äger majoriteten? Vad gör dessa bolag som kan betraktas som konstigt/annorlunda i ett företagssammanhang?
Vi vill gärna ha namn o exempel på hur fondbolagen tar över världen som aktiva ägare!!!

Bosse1  
#761592Nån här ställer många frågor men ger inga svar, har nog ingen egen uppfattning denne nån.

tallen100  
Bosse1 skrev:Nån här ställer många frågor men ger inga svar, har nog ingen egen uppfattning denne nån.

Snart frågar väl "någon" vem det är 🤣 🤣

jannee  
#761604Hyfsad utdelning på deras aktie, dock har de rasat senaste tiden, däremot går State Street uppåt, dock kass utdelning.

Användarvisningsbild

generationsskifte  
JörgenO skrev:
Björn T skrev:Hej. För att tråden inte ska spåra ur, så är det nog bäst att låta tiden utvisa. Vad som är sant eller falskt. Om 5-8 år så bör svaret synas. Har ett bra ordspråk som avslutning.

Vi behöver absolut inte spåra ur... finns det exempel på bolag som ägs av BlackRock? (där de äger majoriteten)? Eller där BlackRock och Vanguard tillsammans äger majoriteten? Vad gör dessa bolag som kan betraktas som konstigt/annorlunda i ett företagssammanhang?
Vi vill gärna ha namn o exempel på hur fondbolagen tar över världen som aktiva ägare!!!

Varför tittar du inte på dokumentären och sen återkommer?

Användarvisningsbild

Camaro1969  
anersimyra skrev:
Camaro1969 skrev:suck... anersimyrans ständiga raljerande när något kommer från andra nyhetskanaler än svt och aftonbladet...

Jag är naturligtvis inte det minsta intresserad av att bemöta någon form av konspirationsteorier på annat sätt än vad jag gjort i denna tråd. Förutom att herr Nilsson är en högerextrem figur med kopplingar till såväl vitmaktrörelsen som till inhemska nazister så saknas ju inte komiska inslag och då tänker jag närmast på herr Nilssons vurm för att leka krig i skepnad av en gladiator..😁 en annan lite komisk företeelse är att vänstergökarna som återfinns i t.e.x sekten skydda skogen aldrig förnekar sin politiska tillhörighet medans högergökarna som återfinns på annat håll går som katten kring het gröt i sitt förhållningssätt kring högerextremism i allmänhet och nazismen i synnerhet.

Varför skriver du ens i tråden då?

Blablabla nazist blablabla högerextremist blablabla..

Du kunde ju skapa en egen tråd och diskutera vilka som ligger bakom diverse dokumentärer.. blir säkert en bra tråd :)

Användarvisningsbild

anersimyra  
Camaro1969 skrev:
anersimyra skrev:

Varför skriver du ens i tråden då?

Blablabla nazist blablabla högerextremist blablabla..

Du kunde ju skapa en egen tråd och diskutera vilka som ligger bakom diverse dokumentärer.. blir säkert en bra tråd :)

Ska jag uppfatta ditt inlägg som en fråga eller kverulerar du bara i största allmänhet? I övrigt så äger du inget som helst mandat att avgöra i vad mån jag skriver i tråden. Det står dig som tidigare nämnts helt fritt att försvara herr Nilsson och de ismer herr Nilsson utan tvekan tjusas av men om du förväntar dig att inte möta motstånd mot ditt ställningstagande så är du mer än lovligt naiv.

Användarvisningsbild

Camaro1969  
#761954Jag har inte sett den ännu, men av dina inlägg att döma så är den väldigt sevärd.
Försvarar ingen heller utan jag tycker bara det är väldigt roligt att läsa dina inlägg😃

Går du alltid på personangrepp oavsett vad budskapet är?

Msk  
#761955Jag tror det är från denhär filmen som Nilsson tagit mycket av sin information/inspiration ifrån.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).