VIPUKIRVES Leveraxe , Fiskars IsoCore™ 8 lb Maul
Öppna kategorin
Hur mycket ska ni hugga i vinter???
ons 15 okt 2014, 18:25#293968Har lagt in ca 25 ha andragallring mest tall och 2,5 ha slutavverkning i planeringen.
ons 15 okt 2014, 22:04#294031Har en liten kil på ca 20m3 som blev ståendes ensam sedan grannen avverkade, tänkte att det är lättare att hugga ut dom medans dom står kvar upprätt. Annars så avvaktar jag med övriga projekt då inget finns som är i akut behov att fixas.
346xp/MS140/D4/642/L47/SBA111
fre 17 okt 2014, 15:43#294261En del av virket utkört
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
tor 23 okt 2014, 19:21#295190Nu är jag igång hoppas ivern håller i sig. Tycker att formen känns mycket bättre fastän jag bara varit ut några dagar.
Varulagret
Skapa konto
Varulagret
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
Re: Hur mycket ska ni hugga i vinter???
tor 23 okt 2014, 19:59#295206Machonisti, visst är det skönt att komma igång! ser ut att ligga en hel del kubik där.
Har precis gjort klart älgjakten vilket känns skönt. Bara vädret blir bättre så ska jag lägga tiden på fortsatt huggning.
Har precis gjort klart älgjakten vilket känns skönt. Bara vädret blir bättre så ska jag lägga tiden på fortsatt huggning.
tor 23 okt 2014, 20:30#295215
Har gjort ett par dagsverken till sen avbildningen. Inte en enda älgfluga och känslan av att vara i någorlunda i form.... sköönt.
Lycka till själv med din gallring!
OAS-forests skrev:Machonisti, visst är det skönt att komma igång! ser ut att ligga en hel del kubik där.
Har gjort ett par dagsverken till sen avbildningen. Inte en enda älgfluga och känslan av att vara i någorlunda i form.... sköönt.
Lycka till själv med din gallring!
fre 24 okt 2014, 01:40#295259
ett hav av björkstock
machonisti skrev:Nu är jag igång hoppas ivern håller i sig. Tycker att formen känns mycket bättre fastän jag bara varit ut några dagar.
Varulagret![]()
ett hav av björkstock
Valmet 901/945 Husqvarna550xpg Röjsåg 535fbx 545fxt 535rxt
fre 24 okt 2014, 16:51#295311
Det är bara massa men jag plockar så mycket jag kan med kran, lyfta får man ändå virket kan ju inte ligga på körvägen.
Hur går det själv rikard???
rikard_e skrev:machonisti skrev:Nu är jag igång hoppas ivern håller i sig. Tycker att formen känns mycket bättre fastän jag bara varit ut några dagar.
Varulagret![]()
ett hav av björkstock
Det är bara massa men jag plockar så mycket jag kan med kran, lyfta får man ändå virket kan ju inte ligga på körvägen.
Hur går det själv rikard???

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).