Öppna kategorin

Politik och då främst Centern

285 inlägg 47584 visningar 33 följer Svara, dela mm...  

Re: Politik och då främst Centern

LesterCGarreth  
th skrev:
LesterCGarreth skrev:Snart börjar väl alla fina människor med rätt värdegrund att säga saker som "att den som inte ställer sig bakom X är inte mogen nog att delta i val i en demokrati".

X ≠ Valfri floskel som signaler godhet eller allehanda medfödd egenskap som kön eller etnisk tillhörighet.

Skall det verkligen vara ett ≠ -tecken här?

Nej, det ska det ej.

LesterCGarreth  
#864818Centerpartiet har fortsatt leverera och varit mycket i media sista veckan.... All PR är bra PR, eller inte...

Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  
#896175Man kan ju undra vad som egentligen ligger bakom Hatt's avgång ? ! Då hon inte synts / varit så framträdande i det "offentliga" rummet, så undrar man ju varför hon ska ha blivit så kritiserad / hotad så hon avgår ? ! Var har hon varit / gjort ?
Jag tror mer på att en uppenbar besvikelse över att inte en klarare / mer direkt "Hatt - effekt " inträdde via hennes val, kan ha gjort / blivit avgörande för hennes beslut. Att partiet som sådant står o stampar på sin låga nivå, har ju sina förklaringar.
"Hatt" vart ingen "Hit" o då blir konsekvenserna där efter !

Användarvisningsbild

Peter_Högdahl  
Älgfoderodlare skrev:Man kan ju undra vad som egentligen ligger bakom Hatt's avgång ? ! Då hon inte synts / varit så framträdande i det "offentliga" rummet, så undrar man ju varför hon ska ha blivit så kritiserad / hotad så hon avgår ? ! Var har hon varit / gjort ?
Jag tror mer på att en uppenbar besvikelse över att inte en klarare / mer direkt "Hatt - effekt " inträdde via hennes val, kan ha gjort / blivit avgörande för hennes beslut. Att partiet som sådant står o stampar på sin låga nivå, har ju sina förklaringar.
"Hatt" vart ingen "Hit" o då blir konsekvenserna där efter !

Hoppas detta skitparti imploderar och försvinner nästa val,vi behöver inte ett gäng smygsossar 👍

jannee  
#896178Alla borde vara medvetna om att Centern har stora interna problem.
Åsiktsskillnaden mellan gamla centerpartisters och nya centerpartisters syn är himmelsvid.
Centern var en gång i tiden ett borgerligt parti, ja egentligen alla bönders parti, numera är det inflyttade stadsbor som hör till majoriteten.
Inte lätt att leda ett parti vars ena ben fortfarande vilar i dyngan medans det andra står "stadigt" på asfalt.
Själv tror jag att det är fler f.d. centerpartister som idag röstar på SD i stället för något annat parti och absolut INTE centern.
Centern har nämligen fullständigt sviket landsbygdsbefolkningen.
Har svårt att förstå vilken kategori väljare Centern egentligen vänder sig emot.
Är lite som vimpeln, fladdrar åt det håll vinden bär. 😀 😀

Användarvisningsbild

Badger  
#896190Undrar också vad Hatt hunnit med att göra som skulle uppröra någon så mycket. Tycker det lugnade ner sig under Murres regim. Det var väl Lööf som var väldigt aggressiv mot alla som inte var för fri invandring och rörde upp en massa ont blod.

Bosse1  
#896192Klipp vi minns, när "de" kom in 🥳
1760550649_sdkommitin.jpg

Användarvisningsbild

Peter_Högdahl  
#896202Och givetvis ska ännu en värdelös politiker som inte ens suttit 1 år få tillgång till en fet fallskärm...

Användarvisningsbild

Badger  
#8962032017 ändrades reglerna så att de inte får ersättning livet ut för att suttit kort tid.

aho  
#896206Tror inte Anna-Karin Hatt har varit invald i riksdagen någon gång så hon omfattas inte av det.

Vad Centerpartiet har gjort för avtal med henne när hon tog jobbet som partiledare, det är deras ansvar och deras pengar.
12-18 månader i avgångsvederlag är dock inte ovanligt på högre poster, i alla fall inte inom näringslivet.

Användarvisningsbild

Peter_Högdahl  
Badger skrev:2017 ändrades reglerna så att de inte får ersättning livet ut för att suttit kort tid.

Nog illa att de kan få ut 1 årslön...

Användarvisningsbild

skogshare  
#896208Jag upplever att hatet hela tiden ligger latent på nätet och att det inte krävs mycket för att det ska utlösas. Det verkar som att det räcker med att vara kvinna, invandrare, homosexuell, politiker eller meningsmotståndare för att utsättas för alla tänkbara slag av oacceptabla obehagligheter. Den systematiska spridningen av grovt hot och hat måste enligt min uppfattning i betydligt större utsträckning kunna spåras och beivras. Varför ska skyldigas integritet skyddas samtidigt som de drabbade får ta hela "skiten". Men utvecklingen mot hot och hat börjar förvisso redan med ett allt destruktivare samtalsklimat i hela samhället och jag menar att det därvidlag krävs en betydande skärpning hela vägen från förskolan/familjen och vidare ut i samhället.

Samtidigt som jag tycker att det är både tragiskt och helt oacceptabelt att någon politiker överhuvudtaget ska behöva avgå på grund av att ständigt behöva utsättas för hot och hat, menar jag att politikerna också måste visa ansvar för samhällsklimatet genom att framför allt visa ömsesidig respekt och en konstruktiv attityd vid politiska debatter. Som det är nu har de långt till det målet, vilket skapar grogrund för den sorgliga populism som nu breder ut sig alltmer. Likt professor Lars Calmfors, i nedanstående artikel ur DN, klarar jag inte längre av att följa när politiker att följa när politiker debatterar.

https://www.dn.se/ledare/lars-calmfors- ... r-ekonomi/

Användarvisningsbild

Peter_Högdahl  
skogshare skrev:Jag upplever att hatet hela tiden ligger latent på nätet och att det inte krävs mycket för att det ska utlösas. Det verkar som att det räcker med att vara kvinna, invandrare, homosexuell, politiker eller meningsmotståndare för att utsättas för alla tänkbara slag av oacceptabla obehagligheter. Den systematiska spridningen av grovt hot och hat måste enligt min uppfattning i betydligt större utsträckning kunna spåras och beivras. Varför ska skyldigas integritet skyddas samtidigt som de drabbade får ta hela "skiten". Men utvecklingen mot hot och hat börjar förvisso redan med ett allt destruktivare samtalsklimat i hela samhället och jag menar att det därvidlag krävs en betydande skärpning hela vägen från förskolan/familjen och vidare ut i samhället.

Samtidigt som jag tycker att det är både tragiskt och helt oacceptabelt att någon politiker överhuvudtaget ska behöva avgå på grund av att ständigt behöva utsättas för hot och hat, menar jag att politikerna också måste visa ansvar för samhällsklimatet genom att framför allt visa ömsesidig respekt och en konstruktiv attityd vid politiska debatter. Som det är nu har de långt till det målet, vilket skapar grogrund för den sorgliga populism som nu breder ut sig alltmer. Likt professor Lars Calmfors, i nedanstående artikel ur DN, klarar jag inte längre av att följa när politiker att följa när politiker debatterar.

https://www.dn.se/ledare/lars-calmfors- ... r-ekonomi/

Problemet idag är att folk inte klarar den hårda sanningen och ser det hellre som hat än rena fakta.
Sen är det otroligt märkligt att desto dummare du är desto högre poster får du,inte bara i riksdagen utan speglar sig även i regioner mm.

Alvarsson  
#896214Är säker på att Hatt klarar hantera hårda fakta, det är något helt annat än hot och hat. Vi får de politiker vi förtjänar!

Användarvisningsbild

Peter_Högdahl  
Alvarsson skrev:Är säker på att Hatt klarar hantera hårda fakta, det är något helt annat än hot och hat. Vi får de politiker vi förtjänar!

Nej 99% av de som sitter och styr har svårt att ta in sånt tyvärr...

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).