Öppna kategorin

Dagens tips.

249 inlägg 103045 visningar 27 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

JensSkoog  
HannuRöj skrev:En strumpa funkar bra som förvaring för olika lastband. Har även någon gång hänt att strumpan på bandet har behövt som trasa.

Det där var rent ut genialt, @HannuRöj :-bd
Skåpet flommar över, så nu kan jag hämta där och
lösa två problem på samma tid :wink:

Användarvisningsbild

HannuRöj  
1751633615_1000002513.jpg
Sånt här förpacknings plast är perfekt för applicera bilvax.
Bomullakan vinner inget som poleringstras.

Användarvisningsbild

HannuRöj  
#894506Depiterar oftast röjning per timme, men glömmer lätt när jag började.
Alla dessa åren har jag räcknat hur många tankar blev sågat eller kollat sista telefonsamtal eller dylig.
Förra veckan uppfan jag att det går att användä parkeringsskiva.
Konstigt men nu känner jag mig samtidigt som smart och dum.. 🙃

alias  
HannuRöj skrev:Depiterar oftast röjning per timme, men glömmer lätt när jag började.
Alla dessa åren har jag räcknat hur många tankar blev sågat eller kollat sista telefonsamtal eller dylig.

Det var väl någon här på forumet som SMS:ade sig själv vid arbetets början resp. slut - anger man då kund och avdelning så bör det ju ge ett bra stöd för faktureringen.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

HannuRöj  
alias skrev:
HannuRöj skrev:Depiterar oftast röjning per timme, men glömmer lätt när jag började.

Det var väl någon här på forumet som SMS:ade sig själv vid arbetets början resp. slut - anger man då kund och avdelning så bör det ju ge ett bra stöd för faktureringen.

MVH
Alias

Ja det är bra tips det också, och bra för arbessäkerhet. 😀

Användarvisningsbild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#894530De få gånger jag gör jobb som jag fakturerar så brukar jag skriva ett mejl till mig själv med start och sluttid.
Det svåra är ju bara att komma ihåg att skriva upp detta, och att ha koll på pauser som man tar...

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#894544Jag brukar bara knäppa en bild vid start och stopp. Kör jag någon maskin med timräknare så fotar jag den, annars fotar jag vad som helst, röjsåg....utsikt.
Tillsammans med bilden finns exakt tid och med platsangivelse aktiverat så finns även exakta kordinater på en karta.

Användarvisningsbild

Williamm  

Den gillar jag. Jag ska nog börja göra samma.
1758780529_20250925_080808.jpg

Användarvisningsbild

HannuRöj  
#906343Ett par tips igen.
Tefontejp på gängan är bra tätning. EP2 innehåller små mängder vätska som annars läcker ut.

Den andra pessen påfylls med röda smörjan genom snabbkoppling från 20kg burk. Väldigt problemfri och snygg sammt smörjan på burk är mycet billigsre än patroner.

Den sistnämda är märket av Lincoln. Den rädde jag från järnskrot i 90 - talet och har avät sen dess som min huvudsakliga press.

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).