Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1951 inlägg 230306 visningar 63 följer Svara, dela mm...  

Re: Coronavirus En informativ sida

Avslutat-02  
rokon skrev:
vinterrojarn skrev:@rokon har du sett några siffror från Ryssland?
Jag har letat i de flesta källor men ej funnit något....

Nu gör du mig förvånad, du deltar i tråden utan att ens kollat i första inlägget där jag länkat till sidan som just ger den bästa informationen av det slaget som går att uppbringa, bara att skrolla ned en bit!
Ryssland 34 fall rapporterade smittade varav 6 idag och 0,2 per miljoner invånare ännu inga döda.

Det har jag läst, jag tänkte mer på för dagen.
Ursäkta om jag var otydlig...jag läser siffrorna varje timme...men har inte funnit siffror för Ryssland, inte svt heller...det var nästan dött där borta..
Men det kanske bara är jag som vill kolla siffrorna varje timme..

Det som var lite intressant var att de tog upp på kanal 4 med en forskare, just detta att ryska myndigheter hade duschat av resenärer som ankommit från vissa delar innan man stängde gränsen.

Användarvisningsbild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
vinterrojarn skrev:
rokon skrev:
vinterrojarn skrev:@rokon har du sett några siffror från Ryssland?
Jag har letat i de flesta källor men ej funnit något....

Nu gör du mig förvånad, du deltar i tråden utan att ens kollat i första inlägget där jag länkat till sidan som just ger den bästa informationen av det slaget som går att uppbringa, bara att skrolla ned en bit!
Ryssland 34 fall rapporterade smittade varav 6 idag och 0,2 per miljoner invånare ännu inga döda.

Det har jag läst, jag tänkte mer på för dagen.
Ursäkta om jag var otydlig...jag läser siffrorna varje timme...men har inte funnit siffror för Ryssland, inte svt heller...det var nästan dött där borta..

Jepp och det är inte så få smittade i Iran heller som statistiken ger. Diktatur är som den är! På gått och ont! Gonatt på dig Wr!👍😊

Avslutat-02  
#630957God natt själv Tåndemåla...

Redigerat av Kse pga. hotfullt innehåll

Avslutat-02  
tallen100 skrev:
Tåndemåla skrev:
vinterrojarn skrev:Ska man fortsätta att kalla mig för annat än mitt alias eller liknande så vete tusan om inte denna dagen är en höjdare isåfall.

Vill man köra härskarteknik och liknande varsågod, men fan inte med mig...
Kul att se hur Ulf1 känner det ibland..
Det kanske får perspektiv....på mer än ni anar..

Det är inget illa ment. Då får gärna köra något annatnick eller förkortning på mig. Men att skriva ut ditt alias så många gånger hade du med tagit för ett påhopp.
Har jag fel!🤔

Nu är ni lite skojiga, det är ganska många alias man kortar ner, tex Uffe, iste, tånde, proffset, uven, o.s.v.
Det blir oftast lättast att skriva så och är knappast elakt menat :wink:

Hoppas inte du menar att jag ska finna mig i att kallas för wr?
Med den trevliga förklaringen...
Hade man kallat mig för röjarn eller rojarn, visst men inte detta...
Men det är klart man har ju upplevt vissa saker här....

Användarvisningsbild

Grålle52  
#630960Fram med popcornen! Lets get ready to ruuuuuuuumble! :ymparty:

Användarvisningsbild

vinterrojarn skrev:God natt själv Tåndemåla...
Men ännu en gång, ge fan i att kalla mig för wr...det kommer inte att sluta väl det lovar jag....

Tro mig, innan jag blir förbannad på riktigt....

Du får välja själv om det blir wr eller vinterröjarn. Jag är nöjd med tånde. Det du måste förstå är att du är överallt hela tiden och då är ett nick klart mycket enklare. Och röjarn finns och det är inte du så wr är i min värld rätt nedsättande eller som du förklarade härskar teknik. Då man kanske ska hänvisa tre gånger på ett inlägg till dig.
Har du något personligt med vinterröjaren som vi andra borde veta om! Eller är det något som blev i farten när du hittade hit?

Avslutat-02  
#630964Finns ett bra sätt om det är så jävla jobbigt med annat folk här som inte är så jante svensk eller politiskt korrekt..
Kommer aldrig att bli heller..

Men jag tar inte skit för det.
vinterrojarn är mitt alias, duger inte det så ge fan i att använda det då, men kom för fan inte med en massa härskartrams.

Så varsågod, stäng ner mitt konto, om jag är så jävla jobbig.

tallen100  
#630965VR borde betyda en förkortning av vinter-röjaren som är mycket snabbare att skriva om man ska skriva det några gånger, så jag begriper inte att det upprör så starkt. Du brukar ju skriva att du tål allt, och i mina ögon så är det ärligt talat en bagatell.
Inget illa menat.

Avslutat-02  
#630968Nu var det inte vr utan wr.
Och det är en princip sak.
Jag kallar inte er för nedsättande saker.
Jag kan små jävlas med er, eller skämta men jag är inte nedsättande.

Jag tål allt och jag står för allt jag skriver och säger, gör ni?
En tanke är en tanke, en åsikt en åsikt, vill man inte ha den, ge fan att läsa den då, men lika rätt har jag att ge den.

Så ännu en gång, det är bara att stänga ner mig om jag är så jobbig...för jag är jag och kommer så förbli.

Användarvisningsbild

Kse  
#630969Vi håller oss till ämnet, era personliga dispyter får ni lösa på annat sätt.

Avslutat-02  
tallen100 skrev:VR borde betyda en förkortning av vinter-röjaren som är mycket snabbare att skriva om man ska skriva det några gånger, så jag begriper inte att det upprör så starkt. Du brukar ju skriva att du tål allt, och i mina ögon så är det ärligt talat en bagatell.
Inget illa menat.

Har jag bett om en förkortning?
Mycket möjligt att det BORDE betyda...det har jag inte en aning om...eller hur?
I mina ögon så är det ingen bagatell.
Då är det rakare med idiot istället för det visar iallafall vad man tycker.

Användarvisningsbild

Kse  
#630972Nu räcker det Vinterrojarn!

tallen100  
#630979Vem då, tånde? :d

Användarvisningsbild

vinterrojarn skrev:Nu var det inte vr utan wr.
Och det är en princip sak.
Jag kallar inte er för nedsättande saker.
Jag kan små jävlas med er, eller skämta men jag är inte nedsättande.

Jag tål allt och jag står för allt jag skriver och säger, gör ni?
En tanke är en tanke, en åsikt en åsikt, vill man inte ha den, ge fan att läsa den då, men lika rätt har jag att ge den.

Så ännu en gång, det är bara att stänga ner mig om jag är så jobbig...för jag är jag och kommer så förbli.

Det är bra att du inte är känslig.👍👍

masyngel  
#630981Jisses, som boende i Italien gav jag en kort bild av hur det ser ut där jag bor.

Går tillbaks till tråden och ser bara trams.

Jag bor nära en turistort, härom dagen var två turister inne på ett varuhus, visade det sig senare, då de uppsökte vård...

Vad tror ni händer om några dagar, när ni måste gå och handla och saknar skyddsmask, när någon inte respekterar avstånd, eller hostar.

Mvh

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).