Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1951 inlägg 228082 visningar 63 följer Svara, dela mm...  

Re: Coronavirus En informativ sida

tallen100  
#747465Få se när det kommer en ny mutation igen, nu har tydligen resebokningarna ökat riktigt rejält sen dom bestämde att ta bort alla restriktioner.
Folk är väl för härliga ändå...🙄

isteskog  
#747466Jag tycker många verkar väldigt enfaldiga jag ..... 🙃

Användarvisningsbild

JörgenO  
#747468Jag förstår inte.. är man en klandervärd eller enfaldig person om man vill resa efter två år med pandemirestriktioner?
Varför i så fall?

tallen100  
#747473Det pågår liksom fortfarande en pandemi (den tar inte slut på onsdag), som ingen vet vart det bär eller när den slutar.

Användarvisningsbild

JörgenO  
#747476Men det kan vara värt att påminna att restriktionerna tas bort för att
1-Vi har hög vaccinationsgrad
2-Sjukdomens inverkan på vaccinerade är liten, dvs i paritet med influensa
3-Är Corona verkligen klassad som pandemi då vi tar bort restriktionerna

Må vara att man är enfaldig eller lite eljest om man följer myndigheters restriktioner... men vi som inte vet bättre måste väl få "get on with our lives" o resa lite utan att skambeläggas av vare sig miljöGretor eller pandemiflagellanter... eller?

Bosse1  
#747481Här har de tröttnat. Freedom Truckers Convoy 2022 Live Feb 5

jannee  
#747485De restriktioner vi haft har säkert haft en större betydelse än det s.k. vaccinet, men det är vad jag tror, tänker lite på hur det sett ut i Norge.
Fortfarande är det styvt 15 % av svensk befolkning som INTE ens tagit 1:a spruten.
Undrar lite om de lever farligt, är ar rent ut sagt immuna mot skiten?
Man ska ej heller förringa den s.k. placeboeffekten.
Bara för att man varit vaccinerad har man kunnat springa runt hur som helst, så har nämligen många resonerat.
Däremot har de ovaccinerade mer eller mindre alltid försökt hålla avstånd - inbillar jag mig.

Tor R  
jannee skrev:De restriktioner vi haft har säkert haft en större betydelse än det s.k. vaccinet, men det är vad jag tror, tänker lite på hur det sett ut i Norge.
Fortfarande är det styvt 15 % av svensk befolkning som INTE ens tagit 1:a spruten.
Undrar lite om de lever farligt, är ar rent ut sagt immuna mot skiten?
Man ska ej heller förringa den s.k. placeboeffekten.
Bara för att man varit vaccinerad har man kunnat springa runt hur som helst, så har nämligen många resonerat.
Däremot har de ovaccinerade mer eller mindre alltid försökt hålla avstånd - inbillar jag mig.
Båda har varit viktiga, restriktionerna räddar liv & hälsa men också för att köpa tid, vaccinerna för vägen ut.

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
jannee skrev:Bara för att man varit vaccinerad har man kunnat springa runt hur som helst, så har nämligen många resonerat.

Om man resonerar så så betyder det ju att vaccinet är ännu bättre än statistiken visar 😀 . Idag säger väl statistiken att det är lite mer än 10 gånger så hög risk att dö eller hamna på IVA om man är ovaccinerad än om man är vaccinerad. Om man då lägger till att vaccinerade springer runt och blir smittade mycket mer än ovaccinerade så kanske risken är 20 gånger högre att råka illa ut om man är ovaccinerad 😉

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#751192I morse testade jag positiv :((
Vaknade upp i natt med feber, frös och svättade så jag skakade.
Nu känns det bättre, men inte så jag kan tänka mig annat än att
sitta i favoritfåtöljen eller allra helst ligga i sängen.

Hoppas inte att jag drog med mig smitta till Dalsland och @sundelius :-ss

Amatörhuggare 62  
#751209Krya på dig Jens.
Önskar Amatörhuggarn

Användarvisningsbild

HannuRöj  
#751219😥 Krya på dig Jens.

Två veckor tog det i mitt fall, i dag första dag utan hosta.
Frun var helt symptomfri, och barnen hade alla något mellan det.

Användarvisningsbild

Nyborg  
#751224Jag hade fått två sprutor, fick covid ändå, första dagarna 39 grader feber. Sjukskriven två veckor och ingen ork knappt förrän efter den tredje veckan. Men nu är det livslust igen! 😀

Användarvisningsbild

Göt  
#751232Krya på dig Jens

Användarvisningsbild

totte  
#751299Snar och full bättring hoppas vi på.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).