Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1951 inlägg 230275 visningar 63 följer Svara, dela mm...  

Re: Coronavirus En informativ sida

jannee  
#745128Vore även intressant att veta hur många som är vaccinerade som blivit sjuka/dött.
Tror att oberoende om man är vaccinerad eller inte är det underliggande sjukdomar/åkommor som är den egentliga orsaken till att folk avlider, coronan kanske endast varit droppen som fått s.a.s. bägaren att rinna över.
"Normalt" sett är det många som varje år dör av en s.k. vanlig influensa men mångdubbelt fler är det cancern som orsakar dödsfallen.
Har du nu både och (cancer och corona) och dör är det SJÄLVFALLET coronan som är boven - eller?
Vad jag sport via massmedia är det närmare 20 % av svensk befolkning som INTE har tagit något vaccin, m.a.o. snart kommer Sveriges befolkning att minska med 20 %.
Kanske perfekt då borde vi samtidigt bli av med arbetslösheten men även dessa idiotiska/tjurskalliga gamlingar som INTE tar vaccinet :smile
Vi är ju redan svartlistade eftersom vi inte får något vaccinpass, blir m.a.o. avvisade från mycket.
Undrar om man ändå inte kan jämföra vaccintvånget lite med som när nazisterna tvingade judarna till att duscha.

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
tallen100 skrev:Samtidigt så har väldigt många bara blivit lindrigt sjuka innan det ens fanns vaccin, vissa har inte ens vetat att dom blivit/varit smittade.
Så det verkar vara olika från person till person i de flesta åldersgrupper...
Vissa blir tydligen rejält sjuka och dör trots vaccin, så det finns nog inga större garantier åt något håll.

Fattar inte att d om vägrar vaccin vågar chansa?
Risken att bli allvarligt sjuk ökar tio-falt för ej vaccinerade

tallen100  
Röjkvist skrev:
tallen100 skrev:Samtidigt så har väldigt många bara blivit lindrigt sjuka innan det ens fanns vaccin, vissa har inte ens vetat att dom blivit/varit smittade.
Så det verkar vara olika från person till person i de flesta åldersgrupper...
Vissa blir tydligen rejält sjuka och dör trots vaccin, så det finns nog inga större garantier åt något håll.

Fattar inte att d om vägrar vaccin vågar chansa?
Risken att bli allvarligt sjuk ökar tio-falt för ej vaccinerade

Är man fullt frisk så är man ju fullt frisk.
ingen vet ju ännu något om ev framtida biverkningar av vaccinet, och inte känns det säkrare när det snart ska sprutas var 3-5 månad, som det troligen kommer bli. Så det är väl också en chansning?.
Senast redigerad av tallen100 mån 24 jan 2022, 20:33, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild

Arvid0  
jannee skrev:Vore även intressant att veta hur många som är vaccinerade som blivit sjuka/dött.
Tror att oberoende om man är vaccinerad eller inte är det underliggande sjukdomar/åkommor som är den egentliga orsaken till att folk avlider, coronan kanske endast varit droppen som fått s.a.s. bägaren att rinna över.
"Normalt" sett är det många som varje år dör av en s.k. vanlig influensa men mångdubbelt fler är det cancern som orsakar dödsfallen.
Har du nu både och (cancer och corona) och dör är det SJÄLVFALLET coronan som är boven - eller?
Vad jag sport via massmedia är det närmare 20 % av svensk befolkning som INTE har tagit något vaccin, m.a.o. snart kommer Sveriges befolkning att minska med 20 %.
Kanske perfekt då borde vi samtidigt bli av med arbetslösheten men även dessa idiotiska/tjurskalliga gamlingar som INTE tar vaccinet :smile
Vi är ju redan svartlistade eftersom vi inte får något vaccinpass, blir m.a.o. avvisade från mycket.
Undrar om man ändå inte upp jämföra vaccintvånget lite med som när nazisterna tvingade judarna till att duscha.

"Undrar om man ändå inte kan jämföra vaccintvånget lite med som när nazisterna tvingade judarna till att duscha."

Ja det är precis likadant.... 👍
Fast det är inget tvång, inte ålagt någon särskild etnicitet/ religion eller "ras", det är inte världskrig, inte varit depression osv

I och för sig var väl nazisterna representerade i antivaxx-demonstrationen i Stockholm igår. Undra om de känner sig som judarna i Nazityskland? 🤔

isteskog  
#745153Hur var nazisterna representerade, Arvid?

Användarvisningsbild

SkogsBasse  
isteskog skrev:Hur var nazisterna representerade, Arvid?

Nordiska motståndsrörelsen ska har varit där och de är väl nazister?
https://www.reddit.com/r/sweden/comment ... _l%C3%A4s/

isteskog  
#745156Ska göra om frågan. Var nazisterna medarrangörer eller "snikade" de in sig i demonstrationen?

Användarvisningsbild

Joakim S  
#74516010 k (typ) människor samlar sig i Sthlm för en samlad protest mot vaxpass, och det mesta i MSM handlar om att NMR var representerade med 10 stk? medlemmar. Det var människor från precis alla slags kanter där. Jag såg en kommunistvänlig flagga där också.

Användarvisningsbild

Arvid0  
Joakim S skrev:10 k (typ) människor samlar sig i Sthlm för en samlad protest mot vaxpass, och det mesta i MSM handlar om att NMR var representerade med 10 stk? medlemmar. Det var människor från precis alla slags kanter där. Jag såg en kommunistvänlig flagga där också.

Jag vill inte ha en politisk diskussion.

Hur många måste man vara i en grupp för att vara representerad? Hur många medlemmar har nmr?

Hur många skulle de ha varit för att kunna svara på min fråga?

"I och för sig var väl nazisterna representerade i antivaxx-demonstrationen i Stockholm igår. Undra om de känner sig som judarna i Nazityskland?

Användarvisningsbild

anersimyra  
#745164Angående NMR så har vi minst två av dessa gökar här på skogsforum. Förvånande, eller snarare korkat så använder de samma nicknamn på flera olika sajter och var lätta att känna igen..😅

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
jannee skrev:Vore även intressant att veta hur många som är vaccinerade som blivit sjuka/dött.

Det är ganska lätt att ta reda på. På FMHs hemsida hittar man https://www.folkhalsomyndigheten.se/glo ... ecka-2.pdf där bl.a. följande figurer finns:
$matches[2]

$matches[2]

1643054256_skaermklipp00.jpg

Ur dessa kurvor tolkar jag det som att vaccinet inte skyddar särskilt bra mot smitta (= ungefär lika många vaccinerade som ovaccinerade blir smittade per 100000 personer). Eftersom det finns många fler vaccinerade än ovaccinerade (ca 5 gånger fler) kan man ju hävda att det är fler vaccinerade än ovaccinerade som blir smittade 😉

Däremot visar ju kurvorna tydligt att det är ca 10 gånger högre risk att hamna på IVA eller att dö om man inte är vaccinerad. Här hjälper ju inte ens 5x-faktorn till att kunna motivera att det är fler vaccinerade än ovaccinerade som dör.
Senast redigerad av th mån 24 jan 2022, 21:09, redigerad totalt 1 gång.

isteskog  
#745168Börjar ibland fundera på hur tillförlitliga media är? Ska de inte vara oberoende och fristående?
En annan kanske börjar bli för gammal för att förstå "spelet" ...... 😉

Användarvisningsbild

Joakim S  
Arvid0 skrev:
Joakim S skrev:10 k (typ) människor samlar sig i Sthlm för en samlad protest mot vaxpass, och det mesta i MSM handlar om att NMR var representerade med 10 stk? medlemmar. Det var människor från precis alla slags kanter där. Jag såg en kommunistvänlig flagga där också.

Jag vill inte ha en politisk diskussion.

Hur många måste man vara i en grupp för att vara representerad? Hur många medlemmar har nmr?

Hur många skulle de ha varit för att kunna svara på min fråga?

"I och för sig var väl nazisterna representerade i antivaxx-demonstrationen i Stockholm igår. Undra om de känner sig som judarna i Nazityskland?

Jodå. De var säkert representerade.. Liksom alla andra sorters politiska åsikter. Jag såg en sosseflagga också. Tycker bara det är synd att MSM ska kasta skit på demon pga att ett fåtal i NMR var där. Saken är ju att alla enades i en fråga. Jag tror det var 5 stk olika fotbollsfirmor där, utan att det blev bråk mellan dem. De var där för samma sak. Att demonstrera mot vaxpass.

Användarvisningsbild

Arvid0  
isteskog skrev:Börjar ibland fundera på hur tillförlitliga media är? Ska de inte vara oberoende och fristående?
En annan kanske börjar bli för gammal för att förstå "spelet" ...... 😉

Var nmr inte med och demonstrerade?

nilsszzon  
anersimyra skrev:Angående NMR så har vi minst två av dessa gökar här på skogsforum. Förvånande, eller snarare korkat så använder de samma nicknamn på flera olika sajter och var lätta att känna igen..😅

varför är det korkat? skäms de för det eller hur menar du? byter du själv nick mellan varje forum / sida?

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).