Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1951 inlägg 230042 visningar 63 följer Svara, dela mm...  

Re: Coronavirus En informativ sida

Avslutat-02  
#630903Vem fan är wr?[/quote]
Wr är någon som har mycket åsikter om allt och alla. När någon har en avvikande åsikt har wr en annan åsikt som kan var jätte bra eller har en annan uppåt väggarna åsikt!
Men hel ärligt tror jag att du VR har en idé vem det kan vara.[/quote]

Så istället för att som ni brukar skriva, trevligt och med fakta så väljer man att kalla mig för strunt och dumheter?
Klokt, väldigt klokt....

Användarvisningsbild

anersimyra  
vinterrojarn skrev:Det står inte att Corona är en bakterie, utan att corona inte heller tål hetta.

Nä man kan inte tvätta bort corona, men man kan göra miljön för corona ogästvänlig, precis som med desinfektionsmedel och sprit.

Jag ger inga råd förutom att just tvätt noga och med hett. Gäller det mesta även kläder.
Vore konstigt annars att man går ut med information om att göra just detta i förebyggande syfte om det inte fungerade..

Själva syftet med att tvätta och sprita händerna är just att tvätta bort/döda viruset, så det kan man definitivt göra. Tror du mig inte kan jag be min sambo att skicka PM till dig så du får lära dig mer om både bakterier och 🦠 :-bd

masyngel  
#630905Hej, för 20 dagar sedan skojade vi lite om detta här på Sicilien. Sedan stängdes lombardiet i söndags, tågen söderut var fulla av folk som stack söderut.

Hit kom 20 000. De uppmanades att registrera sig... Kan ni föreställa er pusskalaset när sonen /kusinen etc kommer hem?

I söndags blev vi beordrade att stänga gymmet. På måndagen tränade vi utomhus. Sedan i tisdags får man bara visa sig ute för att handla nödvändigheter. Polisen kontrollerar var och varför du är ute.

Jag köpte en massa öl och ett nytt skaft till korpen. Ölen är slut men skaftet håller.

Det är tur att vi bor i en nationalpark, jag jobbar tills det blir mörkt, sedan sover man gott.

Allt vi kan göra är att fördröja smittspridningen.

Just nu har Italien ca 1200 dödsoffer.

Jag hoppas verkligen att Sverige gör rätt och inte underskattar detta.

Jag resonerade som så att det var en influensa som tar gammfolk, delvis efter att ha kontaktat ett x som är överläkare på ett sjukhus lab i Paris. Vet inte vad hon säger nu...

Avslutat-02  
anersimyra skrev:
vinterrojarn skrev:Det står inte att Corona är en bakterie, utan att corona inte heller tål hetta.

Nä man kan inte tvätta bort corona, men man kan göra miljön för corona ogästvänlig, precis som med desinfektionsmedel och sprit.

Jag ger inga råd förutom att just tvätt noga och med hett. Gäller det mesta även kläder.
Vore konstigt annars att man går ut med information om att göra just detta i förebyggande syfte om det inte fungerade..

Själva syftet med att tvätta och sprita händerna är just att tvätta bort/döda viruset, så det kan man definitivt göra. Tror du mig inte kan jag be min sambo att skicka PM till dig så du får lära dig mer om både bakterier och 🦠 :-bd

Läs det jag skrivit istället för där står det just detta.
Och det har jag vetat om sedan många år.
Men tack ändå.

Är mer intresserad av den information jag fick av en gammal kollega, över Corona virus uppkomst från 1960 i Asien...
Det beskrivs som ett biologiskt vapen, framställt av en vapenmakt...

Det ska jag sätta mig och läsa ikväll..

Användarvisningsbild

anersimyra  
vinterrojarn skrev:
anersimyra skrev:

Läs det jag skrivit istället för där står det just detta.
Och det har jag vetat om sedan många år.
Men tack ändå.

Är mer intresserad av den information jag fick av en gammal kollega, över Corona virus uppkomst från 1960 i Asien...
Det beskrivs som ett biologiskt vapen, framställt av en vapenmakt...

Det ska jag sätta mig och läsa ikväll..

Det du påstår kring detta virus är ju så fullständigt felaktigt i många stycken så det blir rent komiskt.. :P

Avslutat-02  
#630912Skratta då för fan....

Användarvisningsbild

Grålle52  
#630913Nya ”sveriges tre trädslag”-tråden?

Användarvisningsbild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
vinterrojarn skrev:Vem fan är wr?

Wr är någon som har mycket åsikter om allt och alla. När någon har en avvikande åsikt har wr en annan åsikt som kan var jätte bra eller har en annan uppåt väggarna åsikt!
Men hel ärligt tror jag att du VR har en idé vem det kan vara.[/quote]

Så istället för att som ni brukar skriva, trevligt och med fakta så väljer man att kalla mig för strunt och dumheter?
Klokt, väldigt klokt....[/quote]
Jag skriver normalt trevligt och med fakta här på Skogsforum. (Andra får väl säga motsatsen)
Men det som du håller på med idag kan inte vara några av dina lyckligaste ögonblick. Och när du kollar tillbaka på vad du ordbajsat på forumet idag så hoppas jag att du tänker lite mer imorgon. Jag har levt ett år här nu med dig och dina inlägg och de kan vara jättebra. Men idag är du bara dum. Kör på detta wr!👍

Avslutat-02  
#630916Ska man fortsätta att kalla mig för annat än mitt alias eller liknande så vete tusan om inte denna dagen är en höjdare isåfall.

Vill man köra härskarteknik och liknande varsågod, men fan inte med mig...
Kul att se hur Ulf1 känner det ibland..
Det kanske får perspektiv....på mer än ni anar..
Senast redigerad av Avslutat-02 tor 12 mar 2020, 22:01, redigerad totalt 1 gång.

Bosse1  
#630917Ser att vissa tidningar öppnat för Coronainfo men inte helahalsingland.se nähä inte det #:-s

https://www.helagotland.se/sok/?queryst ... 0&sortBy=3

Användarvisningsbild

rokon  
#630923Coronaviruset har en fet tunn hinna runt sig som skyddar det, om denna hinna löses upp av tvål och vatten så är det slutet för den.
Har man tvål och vatten så använder man det, det är bättre med varmt vatten än kallt då det löser upp fettet bättre, men det behöver ej överdrivas med det heta.
Har man inte tillgång till vatten så går det bra med handsprit som också löser.
Har man det klart för sig så vet man vad som sker och varför.

Och håll er till ämnet i tråden samt tänk på netiketten!

TS

Palakangas  
Bosse1 skrev:Ser att vissa tidningar öppnat för Coronainfo men inte helahalsingland.se nähä inte det #:-s

Hälsingland och Gotland äro icke samma.

Bosse1  
Palakangas skrev:
Bosse1 skrev:Ser att vissa tidningar öppnat för Coronainfo men inte helahalsingland.se nähä inte det #:-s

Nä men en är öppen.

Användarvisningsbild

anersimyra  
vinterrojarn skrev:Skratta då för fan....

Jo, ditt förslag om att duscha bort en obligat intracellulär parasit var rätt skojig.. :P det hade inte ens fungerat med ett ånglavemang på 200 bar.. :-bd

Palakangas  
Bosse1 skrev:
Palakangas skrev:

Nä men en är öppen.

Jag har e-prenumeration på mittmedia. 199 kr månaden. Kan läsa 22 tidningar om jag vill. Är det för dyrt kanske du ska omprioritera lite.

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).