Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1951 inlägg 232110 visningar 63 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#630877Kanon wr! Nu säger du samma som jag gjorde som jag gjorde i mitt första inlägg i denna tråd! Det är ju jättebra att man kunde få några fler inlägg på denna tråd! Känns som att du letar efter inlägg bara man är jävlig nog? Ok jobbar på alla som tycker något.

Användarvisningsbild

anersimyra  
vinterrojarn skrev:Vet inte om någon här hörde vad G.W sa härom kvällen, men det stämde ganska väl in på hur naivt detta har hanterats från början och att det är en självklarhet att städerna är där detta virus kommer att ha fäste...

varför satte man inte upp någon sorts dusch för dem som kom med plan eller annat till sverige?
och duschade av dessa...
hade nog kunnat hindra spridningen rejält istället för att ha totalt öppna armar..som vanligt.....

Hur tänker du att det ska gå till att duscha virus ur en smittad person.. :P

Användarvisningsbild

svampbob  
Vardon skrev:
fendt311 skrev:Var en på jobbet som sa i dag. Siffrorna på smittade nu i Sverige är ungefärliga lika mycket som för fyra veckor sedan i Italien. Kan det vara möjligt? Om man ser på vilka siffror dom har i Italien nu.

Ja vi följer smuttningskurvorna ganska lika som övriga länder och det ökar vä exponentiellt

Jag slog på räknaren igår och räknade med den då gällande exponentiella ökningstakten och kom fram till att om 4 veckor skulle vi ha 800 000 smittade i Sverige.

Det ringde en kvinna från Småföretagarna idag och hon nämnde att vi nu i Sverige har slutat att testa för Corona. Stämmer det?

Användarvisningsbild

Göt  
#630884Nej det stämmer inte

Avslutat-02  
#630886Näpp letar inga inlägg.
Men jag har en hjärna att tänka med och det har jag gjort hela tiden.

Men att konstant sitta och vänta ut en stundande epidemi är att leka med elden.
Att inte stänga gränserna är att bara vänta..
Vänta är något som Sverige inte har råd med.. det som är farligt för vår granne i öst, Finland är att det finns idag ingen information från Ryssland om corona, men det gjorde det inte med varken syskonen till detta viruset heller, Sars, Mers.

I Storbritannien så råder man att stanna isolerad i 7 dygn innan man tar fysisk kontakt med sjukvården. Vi har appar och telefonnummer som man kan ringa även här, vilket minskar risken.

Tvätta ofta och varmt, inga bakterier tål hetta inte heller corona tål höga grader.
Men vi kan ju inte hälla hetvatten på oss.

Finland gick visst ut med att folk skulle undvika varandra ett tag framöver, stanna hemma och ha det lugnt.

Användarvisningsbild

svampbob skrev:
Vardon skrev:
fendt311 skrev:Var en på jobbet som sa i dag. Siffrorna på smittade nu i Sverige är ungefärliga lika mycket som för fyra veckor sedan i Italien. Kan det vara möjligt? Om man ser på vilka siffror dom har i Italien nu.

Ja vi följer smuttningskurvorna ganska lika som övriga länder och det ökar vä exponentiellt

Jag slog på räknaren igår och räknade med den då gällande exponentiella ökningstakten och kom fram till att om 4 veckor skulle vi ha 800 000 smittade i Sverige.

Det ringde en kvinna från Småföretagarna idag och hon nämnde att vi nu i Sverige har slutat att testa för Corona. Stämmer det?

Ja vi kollar nu mer bara vårdpersonal och utsatta tjänster. Men detta är bara inom Stockholm. Då är är de inte länge kostnads effektivt att leta längre. Så är du dålig efter din utlandsresa är du bara ett problem om du har hosta!😖Eller om du har 40 graders feber.

Avslutat-02  
anersimyra skrev:
vinterrojarn skrev:Vet inte om någon här hörde vad G.W sa härom kvällen, men det stämde ganska väl in på hur naivt detta har hanterats från början och att det är en självklarhet att städerna är där detta virus kommer att ha fäste...

varför satte man inte upp någon sorts dusch för dem som kom med plan eller annat till sverige?
och duschade av dessa...
hade nog kunnat hindra spridningen rejält istället för att ha totalt öppna armar..som vanligt.....

Ja vill man läsa och missförstå så är det lätt.. annars så är det så att om man skapar en fientlig miljö för bakterier och virus så hämmas deras framfart och kraft, för viruset måste lägga sin kraft på att existera istället för att expandera.

Vilket gör att om du tar bort födointaget för viruset, så dör det ut av att inte kunna få ny värd och därmed kunna expandera.

Avslutat-02  
svampbob skrev:
Vardon skrev:

I vilket syfte ringde hon? För att sälja något eller för att framhäva en lögn?

Dessa dumheter sprider enbart panik.

Avslutat-02  
Tåndemåla skrev:Kanon wr! Nu säger du samma som jag gjorde som jag gjorde i mitt första inlägg i denna tråd! Det är ju jättebra att man kunde få några fler inlägg på denna tråd! Känns som att du letar efter inlägg bara man är jävlig nog? Ok jobbar på alla som tycker något.

Vem fan är wr?

Användarvisningsbild

vinterrojarn skrev:Näpp letar inga inlägg.
Men jag har en hjärna att tänka med och det har jag gjort hela tiden.

Men att konstant sitta och vänta ut en stundande epidemi är att leka med elden.
Att inte stänga gränserna är att bara vänta..
Vänta är något som Sverige inte har råd med.. det som är farligt för vår granne i öst, Finland är att det finns idag ingen information från Ryssland om corona, men det gjorde det inte med varken syskonen till detta viruset heller, Sars, Mers.

I Storbritannien så råder man att stanna isolerad i 7 dygn innan man tar fysisk kontakt med sjukvården. Vi har appar och telefonnummer som man kan ringa även här, vilket minskar risken.

Tvätta ofta och varmt, inga bakterier tål hetta inte heller corona tål höga grader.
Men vi kan ju inte hälla hetvatten på oss.

Finland gick visst ut med att folk skulle undvika varandra ett tag framöver, stanna hemma och ha det lugnt.

Men nu är du ju dum igen! Virus är inte bakterier! Så ge inte råd hur man tar död på bakterie när vi har virus på halsen. Varför tjabbar du! Du kan tvätta bort virus från din kropp. Men inte tvätta kroppen fri från virus

Användarvisningsbild

vinterrojarn skrev:
Tåndemåla skrev:Kanon wr! Nu säger du samma som jag gjorde som jag gjorde i mitt första inlägg i denna tråd! Det är ju jättebra att man kunde få några fler inlägg på denna tråd! Känns som att du letar efter inlägg bara man är jävlig nog? Ok jobbar på alla som tycker något.

Vem fan är wr?

Wr är någon som har mycket åsikter om allt och alla. När någon har en avvikande åsikt har wr en annan åsikt som kan var jätte bra eller har en annan uppåt väggarna åsikt!
Men hel ärligt tror jag att du VR har en idé vem det kan vara.

Användarvisningsbild

Kse  
#630899Jag tycker titeln på denna tråd är jättebra, låt det vara så, en informativ sida.

Användarvisningsbild

anersimyra  
vinterrojarn skrev:
anersimyra skrev:

och duschade av dessa...

Ja vill man läsa och missförstå så är det lätt.. annars så är det så att om man skapar en fientlig miljö för bakterier och virus så hämmas deras framfart och kraft, för viruset måste lägga sin kraft på att existera istället för att expandera.

Vilket gör att om du tar bort födointaget för viruset, så dör det ut av att inte kunna få ny värd och därmed kunna expandera.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: var har du läst de där fantasierna kring virus födointag. Låt mig gissa, det är från något av de där fantasiinläggen på FB där ” experter ” från Taiwan rekommenderar människor att dricka hett kaffe minst en gång i kvarten då viruset inte trivs i värmen.. :lol:

Avslutat-02  
#630901Det står inte att Corona är en bakterie, utan att corona inte heller tål hetta.

Nä man kan inte tvätta bort corona, men man kan göra miljön för corona ogästvänlig, precis som med desinfektionsmedel och sprit.

Jag ger inga råd förutom att just tvätt noga och med hett. Gäller det mesta även kläder.
Vore konstigt annars att man går ut med information om att göra just detta i förebyggande syfte om det inte fungerade..

Avslutat-02  
#630902[quote="anersimyra"]
Nej, men trevligt att du verkar ha koll på dessa..jag har det inte.
Det finns andra sidor där informationen går att få, eller ni tror som vanligt att allt ska komma från Sverige...

Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).