Öppna kategorin

Säker skog

212 inlägg 64715 visningar 20 följer Svara, dela mm...  

Re: Säker skog

tallen100  
Mangan skrev:Jag har respekt för de som a) kan, och b) kan förklara och lära ut. Ålder ger varken a) eller b) per automatik. ;)

Nä, men bredden på olika saker gör oftast det :wink:

tallen100  
T Landström skrev:
Men jag börjar närma mig gubbåldern... ;)

Ja du verkar lite gubbgrinig ;) :D

Användarvisningsbild

svampbob  
#372419Finns det någon som räknar sig som produktionshuggare som arbetar enligt säker skog?

röjar kalle  
svampbob skrev:Finns det någon som räknar sig som produktionshuggare som arbetar enligt säker skog?

Skulle inte tro det dom fokuserar bara på överdriven säkerhet inte effektivitet. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Sv: Säker skog

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
röjar kalle skrev:
svampbob skrev:Finns det någon som räknar sig som produktionshuggare som arbetar enligt säker skog?

Skulle inte tro det dom fokuserar bara på överdriven säkerhet inte effektivitet. :smile:

Har man sågat sig eller fått ett träd över sig så är man nog inte särskilt produktiv längre... ;-)
/Niklas

Användarvisningsbild

svampbob  
#372430Skulle inte tro det dom fokuserar bara på överdriven säkerhet inte effektivitet. :smile:[/quote]

Har man sågat sig eller fått ett träd över sig så är man nog inte särskilt produktiv längre... ;-)
/Niklas[/quote]

Åtminstone inte särskilt säker skog.

röjar kalle  
#372433Om ni ungtuppar skulle sättas på riktig acords huggning så garanterar jag att inom fjorton dar har ni från gått det mesta ni lärt er på motorsågskursen.För annars skulle ni svälta ihjäl. :grin:

tallen100  
#372444Det skulle nog vara riktigt lärorikt för många :grin: :grin:

Användarvisningsbild

röjar kalle skrev:Om ni ungtuppar skulle sättas på riktig acords huggning så garanterar jag att inom fjorton dar har ni från gått det mesta ni lärt er på motorsågskursen.För annars skulle ni svälta ihjäl. :grin:

Tänk på hjärtat gamle man, så att du inte överanstränger dig och får en hjärtattack ;-)
/Niklas

Användarvisningsbild

stihl261c  
#372549Det är ingen som vet eftersom statistiken enbart gäller yrkesverksamma huggare. Som ni kanske vet tillhör 70 årig huggare inte den yrkesverksamma kategorin.

Användarvisningsbild

stihl261c skrev:Det är ingen som vet eftersom statistiken enbart gäller yrkesverksamma huggare. Som ni kanske vet tillhör 70 årig huggare inte den yrkesverksamma kategorin.

Annars skulle det finnas många fler olyckor i statistiken...
/Niklas

tallen100  
#372653Tror snarare att olyckorna kommer öka tyvärr, verkar vara alldeles för många som litar blind på allt vad dom där instruktörerna säger och tycker. Det är nog snarare inbillning än utbildning :wink:

röjar kalle  
tallen100 skrev:Tror snarare att olyckorna kommer öka tyvärr, verkar vara alldeles för många som litar blind på allt vad dom där instruktörerna säger och tycker. Det är nog snarare inbillning än utbildning :wink:

Kan inte annat en att hålla med det kommer tyvärr att bli så.Det är ju bara lyssna här forumet men högmod går före fall :smile:

Användarvisningsbild

stihl261c  
#372750Till exempel så lär dem ut säkra hörnet metoden som en ny metod dock beskrevs detta redan för mer än 30 år sedan då kallade man detta för stödklacks tekniken! Forskningen har egentligen inte gett nåt, en träfiber har väl sett ut på samma vis under flera hundra år. Kolla upp hur mycket styrelsen för säker skog har i inkomst så kallar jag inte detta för en ekonomisk förening. Snarare ekonomisk förorening!!! =))

Användarvisningsbild

röjar kalle skrev:
tallen100 skrev:Tror snarare att olyckorna kommer öka tyvärr, verkar vara alldeles för många som litar blind på allt vad dom där instruktörerna säger och tycker. Det är nog snarare inbillning än utbildning :wink:

Kan inte annat en att hålla med det kommer tyvärr att bli så.Det är ju bara lyssna här forumet men högmod går före fall :smile:

Det märks ju vilka som är högmodiga genom att klanka ner på säker skog och motorsågskörkortet...
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).