Öppna kategorin

Nya Blocket.

44 inlĂ€gg 8014 visningar 17 följer Svara, dela mm...  
AnvÀndarvisningsbild

Re: Nya Blocket.

Boman  
#899775Nya blocket đŸ€ź

AnvÀndarvisningsbild

Bert1  
alias skrev:Man blir ju milt sagt brydd över det magra resultatet nÀr man gör en sökning pÄ Blocket efter den senaste uppdateringen (utöver den försÀmrade layouten) - en sökning pÄ "Valtra" i "skogs- & lantbruksmaskiner" gav 8 resultat och en sökning pÄ "Ford" gav 1 ynka resultat.

Det Àr ju oerhört magert jmf med dagen före uppdateringen!

👎👎👎👎👎

MVH
Alias

Det mÀrkte jag med men det Àr ju sÄ att man fÄr leta upp en meny till som heter traktor och dÀr söka pÄ mÀrket man letar efter

alias  
Bert1 skrev:
alias skrev:Man blir ju milt sagt brydd över det magra resultatet nÀr man gör en sökning pÄ Blocket efter den senaste uppdateringen (utöver den försÀmrade layouten) - en sökning pÄ "Valtra" i "skogs- & lantbruksmaskiner" gav 8 resultat och en sökning pÄ "Ford" gav 1 ynka resultat.

Det Àr ju oerhört magert jmf med dagen före uppdateringen!

👎👎👎👎👎

MVH
Alias

Det mÀrkte jag med men det Àr ju sÄ att man fÄr leta upp en meny till som heter traktor och dÀr söka pÄ mÀrket man letar efter

Var?

Hittar inte det bland filtervalen (sitter med webblÀsaren i mobilen).

Tycker dock att det Àr förbannat ologiskt om Blocket inte letar fram alla annonser, i vald kategori, som innehÄller t.ex. ordet "Valtra" om man skriver in det ordet i sökfÀltet.

MVH
Alias

Wrangler  
#899780Katastrofen över den nya uppdateringen😝 man ger det en ny chans varje dag men blir lika irriterad varje gĂ„ng .. innan kunde man ju pĂ„ kvĂ€llen gĂ„ igenom nĂ„gra flikar pĂ„ lantbruksprodukter men nu kĂ€nns det som att det kommer ut vĂ€ldigt lite, ungefĂ€r som samma flöde ut som pĂ„ julafton 😅 , testat o Ă€ndrat om pĂ„ filter men blir inte sĂ„ mycket bĂ€ttre vad man Ă€n ta ..

AnvÀndarvisningsbild

Bert1  
#899781NÀr jag har valt entreprenad/lantbruksmaskiner sÄ blir det ett nytt menyfÀlt överst dÀr bla kategorin traktor finns med

Blondin 750  
#899788InstÀmmer helt och fullt i klagosÄngen, helt odugligt!
Jag tog mig tid och lÀste regelverket för att nyttja Blocket och det var inte glasklart dÀr heller. Vid en första anblick sÄ sÄg det ut som att auktionssidornas dagar pÄ Blocket var rÀknade dÄ det inte var tillÄtet att bara lÀnka vidare till en annan sida utan att ha en utförlig beskrivning. Nu verkar det som att de har rundat den regeln för tyvÀrr Àr majoriteten av annonserna fortfarande nÀtauktioner, dock med lite beskrivande text.
Detta Ă€r vĂ€l föga förvĂ„nande dĂ„ de sĂ€kert har samma Ă€gare i form av nĂ„got riskkapitalbolag. 😠
Jag slÄr ocksÄ ett slag för Lantbruksnet, kanske liten trÀffyta men kÀnns mer genuint!!
VĂ€rt att tĂ€nka pĂ„, det Ă€r vi som kunder som vĂ€ljer vem som överlever! 👍

Ps Det finns en funktion dĂ€r de önskar feedback pĂ„ pĂ„ ”nya Blocket” , vi borde nog anvĂ€nda den!

Blondin 750  
#899794Hmmm
. NĂ„gon eller nĂ„got snappar kanske upp vad som skrivs hĂ€rđŸ€”
Kollade som vanligt Blocket nĂ€r jag drack morgonkaffet, efter det sĂ„ skrev jag inlĂ€gget ovan, nu Ă€r Blocketappen helt död i min telefon. 😄

AnvÀndarvisningsbild

svampbob  
Blondin 750 skrev:InstÀmmer helt och fullt i klagosÄngen, helt odugligt!
Jag tog mig tid och lÀste regelverket för att nyttja Blocket och det var inte glasklart dÀr heller. Vid en första anblick sÄ sÄg det ut som att auktionssidornas dagar pÄ Blocket var rÀknade dÄ det inte var tillÄtet att bara lÀnka vidare till en annan sida utan att ha en utförlig beskrivning. Nu verkar det som att de har rundat den regeln för tyvÀrr Àr majoriteten av annonserna fortfarande nÀtauktioner, dock med lite beskrivande text.
Detta Ă€r vĂ€l föga förvĂ„nande dĂ„ de sĂ€kert har samma Ă€gare i form av nĂ„got riskkapitalbolag. 😠
Jag slÄr ocksÄ ett slag för Lantbruksnet, kanske liten trÀffyta men kÀnns mer genuint!!
VĂ€rt att tĂ€nka pĂ„, det Ă€r vi som kunder som vĂ€ljer vem som överlever! 👍

Ps Det finns en funktion dĂ€r de önskar feedback pĂ„ pĂ„ ”nya Blocket” , vi borde nog anvĂ€nda den!

Det ska bli spÀnnande se om dom backar tillbaka denna uppdatering.
Kan verkligen beta testarna ha gillat detta eller var dom pÄ Blocket sÄ sjÀlvgoda sÄ att dom inte ens testade.

Töre  
#899810Hadde massa jag tÀnkt lÀgga ut , men det verkar som det blivit rena skiten blocket.

Tralsmo  
#899828Nu sticker ja vÀl ut hakan?
MEN nu kollade ja pÄ blocket i telefonen pÄ bilar, skogsmaskiner Ä traktorer.
Inte tyckte ja de va sÀmre Àn innan.

NÀÀÀ ingen app anvÀnder ja. Bara direkt sök pÄ blocket om de nu har nÄn betydelse?

hardman  
#899909Var inne Ä kolla pÄ trustpilot dÀr har omdömmena sjunkit enorm efter lanseringen av det nya blocket.
In och lÀmna omdömme allihop sÄ kan man ju hoppas dom börjar fundera pÄ att dom gjort bort sig.

TS

Tralsmo  
#899933Ja sticker ut hakan igen!!!

Va Àr den egentliga skillnaden pÄ blocket nu Ä för ett halvÄr sen ???

Ja ser inte nÄn egentligen skillnad mer Àn att de Àr mobilt bankide (som enda skillnad) Ä att inlÀggsdatum för annonsen inte lÀngre syns.

I övrigt funkar de ju precis som de gjort senaste Äret me sökning.

??????

AnvÀndarvisningsbild

Williamm  
Tralsmo skrev:Ja sticker ut hakan igen!!!

Va Àr den egentliga skillnaden pÄ blocket nu Ä för ett halvÄr sen ???

Ja ser inte nÄn egentligen skillnad mer Àn att de Àr mobilt bankide (som enda skillnad) Ä att inlÀggsdatum för annonsen inte lÀngre syns.

I övrigt funkar de ju precis som de gjort senaste Äret me sökning.

??????

Jag hÄller med dig. De jag brukar kolla (utan att logga in) har inte Àndrats i funktionen, det ser bara annorlunda ut.

Tralsmo  
#899936Ja la in en annons pÄ semestern ca.
DÄ rÀckte de me vanligt inlogg (kod).

Nu fodrar de kod Ă„ mobilt bankide (bara mobilt) vilket ja inte har.

Ja anvÀnder inte mobilen till annat Àn Ä prata Ä smsa samt kolla pÄ skogsforum.

Allt annat gör ja pÄ datorn Ä me vanligt bankide
Phonen Àr ju helt oduglig pÄ de mesta utom ovanstÄende nÀmnt.

Man blir mörkrĂ€dd pĂ„ alla moderniteter som samhĂ€llet drar till me för Ă„ sktivera folk Ă„ begripa saker som som Ă€r till för Ă„ öka VADDÅ?.

Bond.J  
#900531Jag som Àr analog hittar inte trÄdarna förrÀn man fÄr nyhetsbrevet, men jag tycker det Àr jÀttebra att Blocket gör bort sig sÄ att andra kan göra det bÀttre.
Är sĂ„ trött pĂ„ mobilt bankid, alla nĂ€tauktioner, och alla som prenumererar pĂ„ annonser, sĂ„ jag som vanlig dödlig ringer kl 07:30 pĂ„ annonser som lagts ut för fem minuter sedan dĂ€r objektet Ă€r sĂ„lt för en timme sedan!

IgÄr skulle sonen hjÀlpa mig att titta pÄ meddelanden. Först inloggning via lösenord, sedan en tillfÀllig kod som han fick till sin telefon, för att sedan tvingas anvÀnda mobilt bankid via nÄgon Qr kod för att lÀsa sina meddelanden! JÀtteenkelt!

Annons:
Nordfarm
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).