Tralsmo skrev:Lindveden skrev:Vi åkte på en sån där guidad utflykt o fick se lite olika platser me några mils avstånd från Reykjavik bl a "Tingvellir" tror ja det stavas. Iallafall en klippformation där det sägs att första riksmötet på ön hölls.
Även lite gejsrar fick vi se.
Den bilden du refererar till @Tralsmo tror ja att vi fick gå en bit från bussen för att se, nu va det tyvärr så att vi va där vintertid så det ljusna sent på förmiddagen o mörkna fort på eftermiddagen så det blev en kort stund på varje plats. Men vackert va det.
Dom tar väl en del av sin energi ifrån dessa vattendrag förutom värmen dom tar ifrån underjorden då oxå förstås.
Du har alldeles rätt @Lindveden, de va en bit å traska men väl värt de.
Ja har en speciell relation till Island. Min äldsta dotter är Isländsk medborgare å har bott i några omgångar i Reykavik.
För ett antal år sen så va sambon å ja å hälsade på dottern ( hon bor i Kosta numera).
Hon va ju duktig som turistguide. Minns inte om vi va i 2 veckor eller 1 men de borde vart 2 me tanke på hur mycke vi hann me.
De här stället som vi pratar om å som du har vinterbild på heter Gullfoss. Nä det kom ja inte ihåg men ja har kallat mappen de.
Fick med en bild på undertecknad när han va i sina bästa år ochså.
Retligt..😳 jag har ju film på just den där forsen men inte tusan hittar jag filmen..🤬