Öppna kategorin

Grannen nya avlopp rinner in i min trädgård.

18 inlägg 9484 visningar 3 följer Svara, dela mm...  

Re: Grannen nya avlopp rinner in i min trädgård.

ÅsaNisse  
#882727Det gick sådär. Kommunen fick krypa till korset och erkänna att dom gjort fel. Det inbegrep även att gräva rent runt infiltrationsbädden så att de kunde täta med ett lager lera ( ebonit?) för att förhindra läckage i sidled ut på markytan. Nu tvingas infiltrationen jobba nedåt, som den är tänkt.
Även ett erkännande via mail att om jag i framtiden skulle få något problem av denna infiltration så åtgärdar kommunen det.

TS

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#882728Det var inte illa att kommunen erkände att dom hade gjort fel, bra jobbat att lyckas med det 👍

alias  
ÅsaNisse skrev:Det gick sådär. Kommunen fick krypa till korset och erkänna att dom gjort fel. Det inbegrep även att gräva rent runt infiltrationsbädden så att de kunde täta med ett lager lera ( ebonit?) för att förhindra läckage i sidled ut på markytan. Nu tvingas infiltrationen jobba nedåt, som den är tänkt.
Även ett erkännande via mail att om jag i framtiden skulle få något problem av denna infiltration så åtgärdar kommunen det.

Trevligt när det verkar lösa sig!

Det är inte "bentonitlera" du åsyftar?

MVH
Alias

Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).