Öppna kategorin

Säker skog

212 inlägg 64714 visningar 20 följer Svara, dela mm...  

Re: Säker skog

röjar kalle  
tallen100 skrev:Tur att man haft gamla gubbar så man har fått lärt sej ett och annat :grin: , att dom råkar ut för mest olyckor TROR jag beror på den enkla anledningen att rörelseförmågan/reflexerna och hörseln blir sämre med åren.

Helt rätt tallen.

Användarvisningsbild

hlb  
#372387Det är nog också så att av de som kör manuellt idag,utgör pensionärer en mycket stor andel.

tallen100  
röjar kalle skrev:
Niking skrev:Det lär bli en övermäktig uppgift, din gamle gubbe. ;-)
/Niklas

Gammal tjurig och seg skall nog att hålla er under tukt och förmaning i många år till. :wink:

Helt rätt Kalle!! \M/ Lär dom lite hyfs :D

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372394Jag undrar om ni även även tycker det är OK att köra mot färdriktningen på motorvägen. Sålänge man kommer fram utan att krocka har man gjort rätt! :D

röjar kalle  
Mangan skrev:Jag undrar om ni även även tycker det är OK att köra mot färdriktningen på motorvägen. Sålänge man kommer fram utan att krocka har man gjort rätt! :D
Nu skall vi lungna ner oss så gamla är vi inte än men den tiden kommer säkert. :grin: :grin:

alias  
röjar kalle skrev:
Mangan skrev:Jag undrar om ni även även tycker det är OK att köra mot färdriktningen på motorvägen. Sålänge man kommer fram utan att krocka har man gjort rätt! :D
Nu skall vi lungna ner oss så gamla är vi inte än men den tiden kommer säkert. :grin: :grin:

Vadå, menar du att du har anammat sådana nymodigheter som högertrafikomläggningen??? :lol: :lol: :lol:

MVH
Alias

röjar kalle  
tallen100 skrev:
röjar kalle skrev:
Niking skrev:Det lär bli en övermäktig uppgift, din gamle gubbe. ;-)
/Niklas

Gammal tjurig och seg skall nog att hålla er under tukt och förmaning i många år till. :wink:

Helt rätt Kalle!! \M/ Lär dom lite hyfs :D
Respekten för äldre finns inte längre hur skall detta sluta :wink:

röjar kalle  
alias skrev:
röjar kalle skrev:

Vadå, menar du att du har anammat sådana nymodigheter som högertrafikomläggningen??? :lol: :lol: :lol:

MVH Vadå höger sida jag kör på vänster sida som jag alltid gjort. :)) :))
Alias

tallen100  

Jag åker aldrig på sågen efter stora vägen :D

Användarvisningsbild

T Landström  
#372410Jag har respekt för de äldre...så länge de har respekt för mig och inte kör med "Jag har jobbat X år med det här så du kan inte lära mig något..." ;)

röjar kalle  
T Landström skrev:Jag har respekt för de äldre...så länge de har respekt för mig och inte kör med "Jag har jobbat X år med det här så du kan inte lära mig något..." ;)
Tur att vi inte jobbar ihop för annars skulle det bli bråk :wink:

Användarvisningsbild

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
T Landström skrev:Jag har respekt för de äldre.." ;)

Alltså, när blir jag äldre" :???: Osäker på vilken sida jag ska ställa mig i den här tråden. ! :wink:

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372414Jag har respekt för de som a) kan, och b) kan förklara och lära ut. Ålder ger varken a) eller b) per automatik. ;)

tallen100  
Uvskogen skrev:
T Landström skrev:Jag har respekt för de äldre.." ;)

Alltså, när blir jag äldre" :???: Osäker på vilken sida jag ska ställa mig i den här tråden. ! :wink:

Medelålders uv? :wink:

Användarvisningsbild

T Landström  
röjar kalle skrev:
T Landström skrev:Jag har respekt för de äldre...så länge de har respekt för mig och inte kör med "Jag har jobbat X år med det här så du kan inte lära mig något..." ;)
Tur att vi inte jobbar ihop för annars skulle det bli bråk :wink:

Antagligen...men jag har tagit ner några gubbar på jorden... ;)
Men jag börjar närma mig gubbåldern... ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).