Öppna kategorin

Hur påverkar vattenskyddsområde ditt skogsbruk.

3 inlägg 128 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Hur påverkar vattenskyddsområde ditt skogsbruk.

Dennisjonsson  
#915788Hej. Jag undrar om det finns flera här inne på Skogs Forum som har hamnat med hela eller delar av eran fastighet inom vattenskyddsområde och hur ni har gjort för att kunna fortsätta att bedriva ett aktivt skogsbruk? Och vilka begränsningar ni har fått?

En annan fråga är om andra också har föreskrifter om hur stor volym man får ha på ett upplag?
Som ni ser på ena bilden är vi begränsade till 100 kubik stjälpt mått

Förklaring av våran situation: i stort sett hela gården har hamnat inom vattenskyddsområdet med gårds centrumet inne i den Primära zonen och ungefär 2/3 av skogen i den Sekundära zonen och resten i den
Tertiär zonen.
Förklaring av karta:
Det stora ljusblåa området- hela vattenskyddsområdet
Gul- vattenborran
Inom röd strecken - Primära zonen
Inom mörkblå strecken- Sekundära zonen
Inom rosa strecken- gårds centrum
Inom gröna strecken- våran skog

Det jag har ritat in på kartan är ungefär hur det ser ut.

Länk till alla föreskrifter: https://solvesborgenergi.se/download/18 ... rifter.pdf

Tacksam för svar och diskussioner. Mvh Dennis Jönsson

TS

Re: Hur påverkar vattenskyddsområde ditt skogsbruk.

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#915813Vet att vi skotade på ett objekt där vi var tvungna att parkera skotaren över natten på en plats som låg utanför skyddsområdet. Annars tror jag inte dom hade några andra restriktioner för skogsbruket. Vi körde gallring så blev inte några stora vältor samlat.

Användarvisningsbild

Re: Hur påverkar vattenskyddsområde ditt skogsbruk.

Mellekajer  
#915844testar ...!!

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).