Öppna kategorin

Älg på Södermalm i Stockholm

6 inlägg 589 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Älg på Södermalm i Stockholm

Elis76  
#912280En älg sågs häromdagen irra omkring på Södermalm innan den hoppade i plurret och sköts av en viltvårdare på Årsta holmar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/alg-pa-skanstullsbron

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/darfor-beslutade-polisen-avliva-algen-pa-sodermalm

TS

Re: Älg på Södermalm i Stockholm

tallen100  
#912295Synd om älgen, men roligt för stockholmarna att äntligen få se lite vilda djur på nära håll. Hoppas någon varg hittar dit också, begriper bara inte varför allt ska skjutas så fort de äntligen hittar fram till dom som älskar dom mest 🤔

Användarvisningsbild

anersimyra  
tallen100 skrev:Synd om älgen, men roligt för stockholmarna att äntligen få se lite vilda djur på nära håll. Hoppas någon varg hittar dit också, begriper bara inte varför allt ska skjutas så fort de äntligen hittar fram till dom som älskar dom mest 🤔

Man ser i filmen att älgen var på väg in i en butik och det var ju lite synd att den inte fick komma in och shoppa en stund..😂

isteskog  
tallen100 skrev:Synd om älgen, men roligt för stockholmarna att äntligen få se lite vilda djur på nära håll. Hoppas någon varg hittar dit också, begriper bara inte varför allt ska skjutas så fort de äntligen hittar fram till dom som älskar dom mest 🤔
Djuren som förirrar sig in i Ståkholm kan ju vara farliga, bäst att älska dom på avstånd...... 🤣

Användarvisningsbild

Mattias_E  
#912331De blir ju deprimerade i storstäderna, älgarna alltså. Se bara på den i Uppsala som hoppade från ett höghus häromveckan...

Tralsmo  
#912359De här är ju inte Södermalm.

En väldigt liten fjolårskalv kan ja gissa.

Han blev lite mysko på mig när ja dök opp me skotaren.
Han va väldigt sugen på saltstenen allafall.

Ja lastade av å plockade rent på avlägget från virket som låg där.
Han vek undan några gånger men tog mod till sig å travade fram till saltstenen igen.

Joodå där är en liten älg på bilderna.
De ser inte så ut men han (eller hon) är nog inte mer än 40 meter bort.

Avlägget blev mitt i bilderna men de blev inte av att ja tog fler bilder.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).