Öppna kategorin

Mystiskt fynd

13 inlägg 2600 visningar 5 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Användarvisningsbild

Mystiskt fynd

Bandarn  
#903258Hej jag har aldrig varit direkt aktiv här på forumet utan bara varit inne och läst, men idag kändes det som att jag måste skriva ner vad jag upplevde. Jag gick ut i skogen i eftermiddags, och snön låg tjock. Allt var märkligt tyst. Luften var kall och stickig mot huden, och varje andetag kändes som om jag drog in hela vintern i lungorna.
Jag gick framåt, varje steg var tunga och jag fick snö in i mina gröna stövlar. Allt var helt vitt, inte ett enda spår, inga tecken på att någon annan varit här. Man brukar ju ändå se nån stackare till djur, nått rådjur och nått Harspår men icke. Bara jag, träden och tystnaden. Några grenar böjde sig under snöns tyngd och föll med små dova smällar men annars ingenting. Allt kändes… stilla på ett sätt som nästan gjorde mig nervös. Som om skogen väntade på något.
Och då såg jag det. Mitt bland snön något konstigt. Formen var ovanligt rund, inget jag sett förut, och det stack ut som ett felplacerat objekt i den annars så perfekta, vita skogen. Man såg även något blänkande av metall? Det var inte jätte stort, men ändå omöjligt att ignorera. Jag stannade, hjärtat slog fortare, och ett slags kalla rysningar gick genom kroppen. Vinden dämpade ljuden runt omkring, och plötsligt kändes varje andetag, varje knarrande steg, som om det ekade tillbaka från något jag inte kunde se.
Jag vet inte vad det är än. Det här känns som början på något som jag måste förstå, något som inte riktigt hör hemma här. Jag skyndade hem igen för det började mörkna och dom har utfärdat gul varning här ikväll så jag får undersöka detta vid ett annat tillfälle.
Jag har sett en del konstiga saker i skogen gamla bilar och skrot, vindfällen som sett märkliga ut i snö.
Men det här passade inte in i något av det.

Är det någon som känner igen något liknande?

Senast redigerad av Bandarn ons 07 jan 2026, 18:59, redigerad totalt 2 gånger.

TS

Re: Mystiskt fynd

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#903261Vi väntar med spänning!
Har zombierna landat?

Användarvisningsbild

Bandarn  
#903268Haha, inte än! Men du skulle ha känt stämningen där ute tystnaden, snön, och det där märkliga föremålet. Helt klart något som inte brukar ligga mitt i skogen.

TS
Användarvisningsbild

Elis76  
Bandarn skrev:Haha, inte än! Men du skulle ha känt stämningen där ute tystnaden, snön, och det där märkliga föremålet. Helt klart något som inte brukar ligga mitt i skogen.

Tog Du bilder med mobilen?

Strongliquid  
#903313En såkallad "thai-lykta" som landat efter nyårsfirandet? Inte så mycket metall, men jag såg två såna i skogen och funderade och tittade någon minut innan jag kom på vad det var.

Användarvisningsbild

Bjänndal  
#903422För några år sedan hittade jag en ballong som en skolklass från Ragundatrakten släppt ut. Det fanns kontaktuppgifter till en lärare som jag mailade. Den hade flugit ca tio mil.
Jag har även hittat andra ballonger, men ingen med några uppgifter om var den kom från. Nån tror jag var nån slags väderballong?

Torleif  
#903722Alla oidentifierade runda föremål som dyker upp numera kan ju misstänkas vara Donald Trumps hjärna.
Den måste ju vara rund för att kunna vara så snurrig som han har varit tidigare. Och nu har han bevisligen tappat bort den.

Användarvisningsbild

valberga  
#903745Troligen en del av en väderbalong
Jag har själv fått en sån på min mark. Det är lite mätare av metal i.

Elmhult  
#903964Jävla historia och märkligt som fan att du inte hade en mobiltelefon med kamera med dig. Märkligt som fan hela historien. Hela inlägget faktiskt är mystiskt och kan ifrågasättas.

tallen100  
#903977Det var iaf betydligt mer underhållande än alla "märkliga" inlägg och "historier" i el och batteritrådarna😀

Användarvisningsbild

Fred86  
#903985Kan ha varit en översnöad björnhane som ibland bara lägger sig på en rishög inför vinterdvalan, så var lite försiktig nästa gång du går och kollar så du inte väcker honom

Elmhult  
tallen100 skrev:Det var iaf betydligt mer underhållande än alla "märkliga" inlägg och "historier" i el och batteritrådarna😀

Jobbigt vara hästförespråkare när alla köpt traktor?

tallen100  
Elmhult skrev:
tallen100 skrev:Det var iaf betydligt mer underhållande än alla "märkliga" inlägg och "historier" i el och batteritrådarna😀

Jobbigt vara hästförespråkare när alla köpt traktor?

Nej då inte alls👍, då behöver man ju inte vara bekymrad och ha ont i magen om att tanka.. var det "diktaturdiesel" du skrev om eller?
Har du aldrig tänkt på det?🤥🤥🤥 🤣 🤣
Senast uppknuffad av Bandarn tor 16 apr 2026, 20:13.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).