Jag gick framåt, varje steg var tunga och jag fick snö in i mina gröna stövlar. Allt var helt vitt, inte ett enda spår, inga tecken på att någon annan varit här. Man brukar ju ändå se nån stackare till djur, nått rådjur och nått Harspår men icke. Bara jag, träden och tystnaden. Några grenar böjde sig under snöns tyngd och föll med små dova smällar men annars ingenting. Allt kändes… stilla på ett sätt som nästan gjorde mig nervös. Som om skogen väntade på något.
Och då såg jag det. Mitt bland snön något konstigt. Formen var ovanligt rund, inget jag sett förut, och det stack ut som ett felplacerat objekt i den annars så perfekta, vita skogen. Man såg även något blänkande av metall? Det var inte jätte stort, men ändå omöjligt att ignorera. Jag stannade, hjärtat slog fortare, och ett slags kalla rysningar gick genom kroppen. Vinden dämpade ljuden runt omkring, och plötsligt kändes varje andetag, varje knarrande steg, som om det ekade tillbaka från något jag inte kunde se.
Jag vet inte vad det är än. Det här känns som början på något som jag måste förstå, något som inte riktigt hör hemma här. Jag skyndade hem igen för det började mörkna och dom har utfärdat gul varning här ikväll så jag får undersöka detta vid ett annat tillfälle.
Jag har sett en del konstiga saker i skogen gamla bilar och skrot, vindfällen som sett märkliga ut i snö.
Men det här passade inte in i något av det.
Är det någon som känner igen något liknande?
Senast redigerad av Bandarn ons 07 jan 2026, 18:59, redigerad totalt 2 gånger.