Öppna kategorin

En riktig amatörfråga. Är du beredd?

7 inlägg 938 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

En riktig amatörfråga. Är du beredd?

Charly  
#849827 Vad betyder 6 respektive 7?
Att dom finns i samma ruta innebär….?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: En riktig amatörfråga. Är du beredd?

Nyborg  
#849828 ??

Användarvisningsbild

Re: En riktig amatörfråga. Är du beredd?

MarcusG  
#849829 Område 6 och 7 för respektive fastighet. Att de står i samma ruta torde innebära att området är samfällt för dessa fastigheter.

Avatar Fallback

Re: En riktig amatörfråga. Är du beredd?

isteskog  
#849830
MarcusG skrev:Område 6 och 7 för respektive fastighet. Att de står i samma ruta torde innebära att området är samfällt för dessa fastigheter.

Ett annat sätt att skriva ut att det är samfällt! Vanligast hos mig är att det står ett S i rutan.

Avatar Fallback

Re: En riktig amatörfråga. Är du beredd?

alias  
#849831
Charly skrev:Vad betyder 6 respektive 7?
Att dom finns i samma ruta innebär….?


Det ser ut som att figuren ifråga är samfälld ägovidd för fastigheterna XX 1:26 & XX 1:27

6:an under 1:26 betyder att det är skifte nr 6 till denna fastighet och 7:an under 1:27 betyder att det är skifte nr 7 till denna fastighet.

Jag vill minnas att det på äldre kartor brukade stå en romersk siffror under fastighetslittrat istället. Denna siffra var däremot inte ett unikt nummer för det enskilda skiftet, utan angav hur många skiften fastigheten bestod av totalt (ett bättre system.enl. min mening, då man visste hur många skiften man skulle leta efter).

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: En riktig amatörfråga. Är du beredd?

Elis76  
#849834 Jag röstar på @alias att det är skifte nr. 6 respektive nr. 7 inom respektive fastighet.

Däremot vet man inte om det totala antalet skiften annat än att de kan vara lika med eller fler än 6 respektive 7.

Avatar Fallback

Re: En riktig amatörfråga. Är du beredd?

isteskog  
#849838
Elis76 skrev:Jag röstar på @alias att det är skifte nr. 6 respektive nr. 7 inom respektive fastighet.

Däremot vet man inte om det totala antalet skiften annat än att de kan vara lika med eller fler än 6 respektive 7.

Brukar synas om man går till hemskiftet, brukar då stå ex vis 4:4/7 och då är 7 det sista skiftet. Iaf hos mig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).