Dödsolyckan som förstörde allt.

Svara  79 inlägg  10947 visn.  20 följer
Användarvisningsbild

Re: Dödsolyckan som förstörde allt.

#566249 En sak som verkligen har hjälpt mig igenom detta är att slå med lie, detta enkla redskap som kan verkligen uträtta mirakel.

Jag slår en åker på ca 1.5 ha per år med lie, visst det tar tid, men det gynnar naturen.

Många på detta forum tror nog att jag inte värnar om naturen, men det gör jag, jag sparar sälg intill åkrarna, och värnar om våra ängsblommor, blåklocka, prästkrage mm. Jag har alla möjliga blommor i ängarna, de ser ut som en rejäl färg explosion.

Visst det kan säkert framstå som svammel, men för min del så är det intressant och en viktig del av vår framtid.

I år sätter hela familjen sin egen potatis, vi har satt 300 kilo i år, då har vi så mor och far får lite också.

Min far är och har alltid varit en stöttepelare, och den viktigaste i mitt liv.
Den dagen han inte är med oss längre, blir den jävligaste dagen i mitt liv, den kommer tyvärr fast man aldrig vill.......
Han är 73 är gammal och jag hoppas han får bli minst 85 år, så att barnen får många fina minnen...... precis som jag har fått...

Nu ska jag sätta mig och harva i vårbruket igen,,,, detta blev lite tungt, men inget som inte stärker en ännu mera....

Ha en trevlig kväll allihopa... :-bd

TS
Selm 2019
Användarvisningsbild

#566262 Hej vinterröjarn. Du är en kämpe. Det gör ont i bröstet att läsa din berättelse. Det kan gå så fort att livet rämnar när man minst anar det. Har tyvärr själv drabbats av det flera gånger, om än inte lika hårt som dig. Att privatpersoner kan reagera och agera så att det går vida över ens förståelse kan man ändå på något vis försöka lägga bakom sig. Precis som du skriver att du gör ditt bästa för att fortsätta att klara av. Däremot hur rättsväsendet och arbetsgivare helt utan skrupler kan få agera så som du berättar, är fullkomligt avskyvärt, som om att du som enskild människa skulle vara omänsklig, inte skulle ha känslor i kroppen och en familj att värna om. Din historia berör så starkt att det är svårt att välja orden.
All heder till dig och din klarsynthet vad det gäller att stå emot och inte fly in i missbruk. Det är vackert att läsa om din kärlek till naturen, blommor och viktigast av allt din fru och dina barn. Styrkekramar från norra Hälsingland

Användarvisningsbild

#566269 Tack så mycket ännu en gång för alla stärkande ord.

Ha en bra dag... :-bd

TS
Användarvisningsbild

Carlerby skrev:Hej vinterröjarn. Du är en kämpe. Det gör ont i bröstet att läsa din berättelse. Det kan gå så fort att livet rämnar när man minst anar det. Har tyvärr själv drabbats av det flera gånger, om än inte lika hårt som dig. Att privatpersoner kan reagera och agera så att det går vida över ens förståelse kan man ändå på något vis försöka lägga bakom sig. Precis som du skriver att du gör ditt bästa för att fortsätta att klara av. Däremot hur rättsväsendet och arbetsgivare helt utan skrupler kan få agera så som du berättar, är fullkomligt avskyvärt, som om att du som enskild människa skulle vara omänsklig, inte skulle ha känslor i kroppen och en familj att värna om. Din historia berör så starkt att det är svårt att välja orden.
All heder till dig och din klarsynthet vad det gäller att stå emot och inte fly in i missbruk. Det är vackert att läsa om din kärlek till naturen, blommor och viktigast av allt din fru och dina barn. Styrkekramar från norra Hälsingland

Åh ja, nog tycker jag att du hittat orden riktigt bra, men inte är jag någon särskild kämpe, jag bara står upp fast det blåser, och man måste ju leva vidare.

Att riskera allt pga att dricka eller ta något annat, det löser ju inte själva underliggande orsaken. Det gör ju inte att jobba och kämpa heller, men det känns då bättre.....

Jag har alltid tagit fighten för det som är sant och rättvist, även om det kommer med höga kostnader för mig.

Att ta ett samtal med en annan människa som sitter illa till, kan vara en enorm skillnad för denne person.

När olyckan drabbade oss, då blev vi ensamma och nästan ingen hörde av sig eller besökte oss.....

Detta gör mig förbannad än idag, och jag hatar när någon säger,,: jag tänkte höra av mig, men visste inte vad jag skulle säga.....

Säg inte så mycket då, lyssna, hör,känn, visa ditt stöd och omtanke.
Prata om annat än olyckan, bara finns där.

Det var inte modigt, eller självisk att söka upp mannen med familj, som också hade drabbats av en olycka,utan det var för att visa medmänsklighet, och stöd, för jag visste hur det kändes.

Jag tror att många väljer att blunda rent undermedvetet, för att psykiskt så skyddar kroppen sig själv.

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Hundratals personer förstörde Anders gård av Sweden-viking - ons 18 maj 2016, 22:44
i Skogsfastigheter
11 svar
4707 läst
av Elias Granqvist     
sön 22 maj 2016, 01:45