Öppna kategorin

Byta jobb

126 inlägg 32631 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

hemhuggare  
#551916
T Landström skrev:Just nu är jag i valet och kvalet... Säga upp mig och starta eget...eller söka mig till en annan firma...eller ska jag härda ut och stanna kvar...

Nej! Du ska inte "härda ut" du ska byta till något annat. Ställ dig frågan "vad är det värsta som kan hända ?" om du kommer fram till att du kan acceptera det så byt så mycket tid som man tillbringar på jobbet så är livet för kort att inte trivas där!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#551944 Gjorde sista dagen idag i norska statens tjänst... Nästa måndag börjas det på hemmaplan, ska mest bli skönt med 2 mil istället för 7 till jobbet :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

Avslutat-02  
#558451 Jahopp då får vi se va som händer fram över då,,,,

Ska in på intervju i morgon på holmen skog.
Sökte en tjänst som virkesköpare.

Skulle in på informationsmöte och allt skulle ta ca 3.5 Tim.


Undrar om de har bestämt sig redan??. :-o :-o

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

sveakatten  
#558455 Lycka till håller tummarna. :-bd

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

Avslutat-02  
#558458 Tack...

Men jag är väldigt osäker, på denna utgång.

Har varit på många intervjuer men ingen har tagit så pass lång tid.... :?:

Sedan blev jag förvånad, då jag fick negativt besked först.

Sedan ringde de från ett av huvudkontoren och bad mig komma imorgon.

Men 3.5 timme, det är ganska lång tid.
På 3 stycken att välja emellan.
Eller om det är som en bekant sa, de har ingen produktionsledare eller virkesköpare, eller traktplanerare längre på det kontoret.

Kan de vara så att de bestämt sig men vill träffas och informera mera innan slut beskedet?

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

jannee  
#558491 För djävligt att behöva söker efter jobb :mrgreen: .
På den gamla goda tiden (70 talet) var det sådan brist på arbetare att arbetsgivarna ringde runt och letade efter folk.

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

Avslutat-02  
#558492 Jag har sökt ca 20 jobb, och detta det andra jobbet jag får komma på intervju för.

Slutade min provanställning i september.
Före det var jag och är egen sedan 15 år.

:-bd :-bd :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

svampbob  
#558495 Nu när jag var i Texas så åkte jag förbi Midland som är centrum för oljeborrandet i Texas. Där satt det skyltar överallt om att dom sökte folk. Om jag förstod det rätt så finns det igen inkomstskatt i Texas så det kan bli mot en miljon sek netto per år. Hade man varit 30 år yngre så hade det lockat.

Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

JörgenO  
#558580
svampbob skrev:Nu när jag var i Texas så åkte jag förbi Midland som är centrum för oljeborrandet i Texas. Där satt det skyltar överallt om att dom sökte folk. Om jag förstod det rätt så finns det igen inkomstskatt i Texas så det kan bli mot en miljon sek netto per år. Hade man varit 30 år yngre så hade det lockat.

Det är korrekt, det tas inte ut någon delstatlig inkomstskatt (eller vinstskatt om du är företag) i Texas. Något de var mycket stolta över och som hjälper delstaten i kampen om huvudkontor och jobb gentemot andra delstater.
De har också haft en ganska blygsam utveckling när det gäller fastighetspriser i delstaten och allmänt är cost of living låg i Texas. En förklaring till beskedlig utveckling på bostadsmarknaden är att de tar ut en fastighetsskatt på mellan 2,4 - 2,8 procent per år.
I termer av tillväxt (både ekonomiskt och i befolkning) rankar delstaten högst i USA och företrädare för handelskammaren pekade ofta på hur stor Texas ekonomi var jämfört med andra länder och regioner.
Ett av de områden det nu rådde brist på var byggindustrin.
De flesta som flyttar till Texas från utlandet kommer från Sydamerika. Jag är lite förvånad att så få europeer söker sig dit (knappt mätbart i statistiken jag såg) Det finns en svensk handelskammare i Dallas som hjälper företag att etablera sig där och Ericsson har sitt amerikanska huvudkontor i Dallas så det finns en svensk koloni på plats.

Som en sidenote så verkar det finnas en finsk mc-klubb i Dallas, Hakkapelitta riders. Såg några sådana västar när jag var o tittade på det finska bandet Steven's Seagulls.

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

sveakatten  
#558624
vinterrojarn skrev:Jahopp då får vi se va som händer fram över då,,,,

Ska in på intervju i morgon på holmen skog.
Sökte en tjänst som virkesköpare.

Skulle in på informationsmöte och allt skulle ta ca 3.5 Tim.


Undrar om de har bestämt sig redan??. :-o :-o

Hur gick det i dag då, är du virkesköpare nu?

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

Avslutat-02  
#558630 Nja, efter ca 2 Tim intervju så gick ett ljus upp för mig,,,,, va fan jag intervjuades för produktionsledare inte virkesköpare, men jag sökte som virkesköpare......

Men jag och distriktschefen, var ganska eniga om att virkesköpare det var jobbet för mig. Men sen när jag kom hem så såg jag att lantmännen sökte säljare i Bollnäs, så det sökte jag idag.

Och lämnade telefon meddelande, om att chefen skulle ringa upp.
Han satt i möte.

Jag ska ringa i morgon också., Jag ger mig inte, det jobbet ska jag bara ha...... :-bd :-bd

Kan ju tycka att om man ringer en arbetssökande, tala då om vilken tjänst det gäller..,......

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

Avslutat-02  
#558631 Ordagrant sa han så här: fan du är ju en riktig virkesköpare, du är säljare ända in i själen. Jag ska nog titta över detta igen.

Men oavsett så den firma du hamnar på ska vara lycklig, för du är duktig det märks.
Och skulle nog kunna köpa rejält med virke.

Du har ju redan, sälj statistik för 20 miljoner under 6 mån.
Det är fan inte dåligt, för en lantbrukssäljare.

:-bd

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

Avslutat-02  
#558632 Tack för omtanken dock, men jag tror tyvärr inte att jag blir produktionsledare för Gävle-gävleborg. Kan ju inte säga att jag gråter över det heller, usch sitta med papper och ta skit för andras tok, nja tack men nej tack.

Är mycket hellre säljare, vara nära kunderna och in ge förtroende och långsiktiga relationer.

Raka enkla och trevliga affärer.

När jag sålde John Deere,då sa jag alltid åt kunderna, att om man säljer med hjärtat och tänker med själen då är det en bra affär, för både dig och mig.

Hade en lite trevlig månadslön på ca 70.000 - 75.000 kr före skatt varje månad.
Så du kan ju tänka dig hur mycket jag sålde.

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

sveakatten  
#558640 Lät ju inte så dumt, varför fick du inte vara kvar?

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

Avslutat-02  
#558650 Jag sålde ut säljchefen, han hann inte med mina affärer och kunde inte styra mig med sina översitteri metoder.

När han inte gillade någon så var han väldigt otrevlig emot den.
Jag bara tittade på honom och sa vov vov skallskada, sen gick jag.
Kom han efter så sa jag bara, men sluta nu, du vet att ditt skäll är som vatten på en gås.

=)) =))

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).