Skogsnyheter

Var femte julgran tjuvhuggen

121 inlägg 47602 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Torbjörn Johnsen  
#420640 Snart dags att intensifiera bevakningen av granplanteringarna?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420646 Japp, definitivt! Bra att du lyfter tråden i tid! :-BD

   TS
Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

tallen100  
#420659 Första advent var i går...

Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Plassarn  
#420660 Hugga julgran på egen mark är ju rent förkastligt om man tänker rent ekonomiskt.

Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

tallen100  
#420661
Plassarn skrev:Hugga julgran på egen mark är ju rent förkastligt om man tänker rent ekonomiskt.

Det beror ju helt på var du hugger den :lol: , tar du en som står så att det blir en lucka, så visst.

Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

svenssons  
#420662 Om dom kommer så omkommer dom ...[emoji35]

Användarvisningsbild

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Vardon  
#420666
Plassarn skrev:Hugga julgran på egen mark är ju rent förkastligt om man tänker rent ekonomiskt.


Det är så det brukar sluta... Till slut hittar man ett vackert exemplar men blir en lucka stor som en bombkrater så den kan man inte ta. Rent hypotetiskt kan det ju då hända att man råkar gå över rågången in till det stora skogsbolaget under deras kraftledning. Men bara hypotetiskt alltså. I praktiken blir man utan gran och barn får gråta.

Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420668 För några år sedan hade jag den perfekta granen. Stod nära en skogsväg så skulle bli i vägen
när den blev större.
Från det jag passerade granen för att åka och hämta en såg så var jag iväg ca en timme.
Tillbaka vid granen eller som nu bara var en stubbe kvar av. Så kan det gå :cry:

Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

tallen100  
#420669
Röjkvist skrev:För några år sedan hade jag den perfekta granen. Stod nära en skogsväg så skulle bli i vägen
när den blev större.
Från det jag passerade granen för att åka och hämta en såg så var jag iväg ca en timme.
Tillbaka vid granen eller som nu bara var en stubbe kvar av. Så kan det gå :cry:

En såg ska alltid vara med :geek: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

mooos73  
#420717
Detta hittade en jägare på mitt skifte i helgen.

Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

jannee  
#420718 Den häringa överskriften är nog allt bra överdriven. Folk i gemen är på tok för bekväma för att ge sig ut i spenaten för att hugga en gran. När de ens inte ids plocka bär eller svamp utan går till livmedelsaffären och betalar sjuhöga priser.

Användarvisningsbild

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

JensSkoog  
#420756 Lite på sidan, men jag undrar om han som transporterar granen så, inte vil visa sig fram själv :lol:
http://www.fvn.no/nyheter/lokalt/Hvor-e ... 4611b.html

Men det där med att var femte är tjuvhuggen - kan det stämma :surp: :surp:

Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Plassarn  
#421029 Kom på att jag faktiskt aldrig tjuvhuggit en enda gran! Av tradition så skjuter jag dem, en 32g hagel på nära håll brukar göra susen :)

Användarvisningsbild

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#421420 360 julgranar stulna på Löberöds slott http://www.lantbruk.com/lantbruk/360-ju ... fran-slott 😡
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Torbjörn Johnsen  
#422406 Tidningen sydöstran skriver om en julgransodlare som vet hur man förhindrar julgransstölder. Tyvärr är artikeln lässkyddad men det kanske finns någon som som har läst artikeln och kan delge oss tipsen?
http://www.sydostran.se/blekinge/las-sk ... anstjuvar/

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).