är ju ett sätt om man inte vill sitta på pass med bössan

snubblaren skrev:Vi säger att det står en fin tallskog slart slutavverkingsbar med några undertryckta "julgranar" under hur mycket skada gör man genom att sno dem? För de kommer ju ändå bara köras över i avverkningen eller huggas ner i hyggesrensningen?
Valmet6400 skrev:Kommer de och frågar snällt så blir de icke så dyrt, beroende på bekantsskapsgradmen kommer jag dem på bar gärning 80-100 € (också beroende på bekantsskapsgrad)
D Brown skrev:Jag tog med dom två finaste granarna jag röjde omkull igår, men ändå kände jag mig som en grantjyv när jag åkte från skogen med två grantoppar utstickandes ur bilen...
ryared skrev:wiktor skrev:nån som har en lösnig på att bli av med julgranstjuvar som skäl julgranar i en julgransodling![]()
![]()
wiktor
Man kan sprida ut avlopps vatten på granarna och så fryser det, sen när dom tar in granen så luktar det ju ut av bara helvete.
Torparn79 skrev:då får du göra som en granne gjorde när han tröttnade på att folk gick igenom hans åker på sin väg till badplatsen..
han satte upp skyltar med jämna mellanrum där det stod:
BEHANDLAT MED NPK!!
sen gick ingen över åkern den sommaren.. ;-)
snubblaren skrev:Torparn79 skrev:då får du göra som en granne gjorde när han tröttnade på att folk gick igenom hans åker på sin väg till badplatsen..
han satte upp skyltar med jämna mellanrum där det stod:
BEHANDLAT MED NPK!!
sen gick ingen över åkern den sommaren.. ;-)
Haha är inte det vanligt gödsel?