Du kan läsa mer här: http://www.atl.nu/Article.jsp?article=60040
Och, vad tycker du?
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga inskidder skrev: Jag är osäker på vad om gäller med ridning och allemansrätten, får man rida var man vill?
Man får inte rida lika mycket som man får gå vet jag. Tex kan vägar ta skada av ridning. Men det är ju ett populärt trätoämne det där, kanske mest mellan jordbrukare och hästägare.Mangan skrev:skidder skrev: Jag är osäker på vad om gäller med ridning och allemansrätten, får man rida var man vill?
Njae!Man får inte rida lika mycket som man får gå vet jag. Tex kan vägar ta skada av ridning. Men det är ju ett populärt trätoämne det där, kanske mest mellan jordbrukare och hästägare.
Hästar är nästan lika välkomna i min skog. Blir det många, som trampar sönder mycket så kan jag ändra mig.
skidder skrev:
Jo, så är det nog. Hört mycket gnäll om hästar på vägar och stigar
Kan det vara så att viljan till att skära ned på allemansrätten grundar sig i oviljan att "dela" sin skog/jordbruksmark med någon annan, oviljan att kompromissa?
skidder skrev:Att allemansrätten utnyttjas till bristningsgränsen i kommersiellt syfte har jag inte någon erfarenhet utav. Berätta gärna mer.
Niking skrev:skidder skrev: Men det klart, skulle vandringsleden bli ett bekymmer vid t.ex. en avverkningsanmälan, så får leden vackert flytta på sig och därmed basta.
/Niklas