Husqvarna 545FX Stihl MS241 och MS361 Yamaha grizzly 450
Skogsnyheter
Stopp för reservat i Torrböle
mån 07 sep 2009, 21:25#66748http://www.vk.se/Article.jsp?article=300295
TS
mån 07 sep 2009, 23:28#66764Skönt att vi markägare åtminstone kan segra någon gång mot klåfingriga naturvårdsbyråkrater, även om det tydligen satt hårt åt. Skam den som ger sig och all heder åt Siv Gustafsson och de andra markägarna runt torrböle.
/Niklas
/Niklas
/Niklas
ons 09 sep 2009, 07:18#66834Att länsstyrelsen har visat empati.
Ren villfarelse.
Naturvårdsverket har order, från regeringen att samråd med markägaren sker.
Länsstyrelsen måste lyda, om än motvilligt.
Undrar hur en slutavverkningsanmälan behandlas i framtiden med Siv Gustafssons underskrift.
Ren villfarelse.
Naturvårdsverket har order, från regeringen att samråd med markägaren sker.
Länsstyrelsen måste lyda, om än motvilligt.
Undrar hur en slutavverkningsanmälan behandlas i framtiden med Siv Gustafssons underskrift.
ons 09 sep 2009, 22:44#66915
På det aktuella området kan det naturligtvis bli tvärstopp från Skogsstyrelsen, men på andra områden ska hon förhoppningsvis få ett avverkningstillstånd.
Men hon kan väl kanske gallra/plockhugga på området istället för att kalhugga?
/Niklas
Famag skrev:Undrar hur en slutavverkningsanmälan behandlas i framtiden med Siv Gustafssons underskrift.
På det aktuella området kan det naturligtvis bli tvärstopp från Skogsstyrelsen, men på andra områden ska hon förhoppningsvis få ett avverkningstillstånd.
Men hon kan väl kanske gallra/plockhugga på området istället för att kalhugga?
/Niklas
/Niklas
ons 09 sep 2009, 23:16#66919Jag får återkomma om det framkommer nya detaljer i ärendet.
Eftersom det är i grannbyn så torde sånt höras på skogsägarstämmor och liknande tillställningar.
Eftersom det är i grannbyn så torde sånt höras på skogsägarstämmor och liknande tillställningar.
Husqvarna 545FX Stihl MS241 och MS361 Yamaha grizzly 450
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).