Skogsnyheter

Norras Vd slutar

3 inlägg 505 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Norras Vd slutar

Torbjörn Johnsen  
#909513Norra Skogs Vd Per Lärkeryd kommer att avsluta sin tjänst. Enligt ett pressmedelande från Norra skog vill han efter 15 år på vd-posten trappa ner och fokusera på styrelsearbete:

– Jag trivs utmärkt på Norra Skog och är stolt över den resa vi gör tillsammans och som långt ifrån är färdig. En resa som är möjlig tack vare fantastiska insatser från såväl styrelse som medarbetare och medlemmar. Samtidigt har jag känt en växande önskan att dra ned på tempot och få mer tid för annat som väcker min nyfikenhet. Därför har jag tagit beslutet att sluta jobba operativt och i stället fokusera på styrelsearbete.

Rekryteringen av en efterträdare är enligt Norras ordförande inledd och Lärkeryd stannar kvar tills en efterträdare är på plats

Ni kan läsa hela presstexten här:
https://www.mynewsdesk.com/se/norra-sko ... dium=email

Per Lärkeryd hade en central roll i ett av Skogsforums mest uppskattade aprilskämt. Du kan läsa det här:

TS
Användarvisningsbild

Re: Norras Vd slutar

Elis76  
#909517Det stämmer att han skall varva ner. Vi var några som träffade honom f-2-f här i Stockholm förra veckan för intressanta diskussioner.

Re: Norras Vd slutar

MNskog  
#909570Jag trodde man skulle byta ut styrelseordföranden först och sedan rekrytera en ny VD. Nu är det förvisso flera nya ledamöter på väg in i styrelsen och det kanske kan hjälpa vidsyntheten. Viktigt i dagens förändeliga värld är att rekrytera VD utifrån och gärna en med internationell erfarenhet. Skogsbranchen har en förmåga till själgodhet och uppfostrande attityd vilket inte passar idag. Se på SCA som ett dåligt exempel. Kund lyhördhet och innovation är bättre egenskaper som behövs för framtidens utveckling av Svenska skogsprodukter.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).