Skogsnyheter

Norra Skog står stadigt - bra rörelseresultat för 2025

9 inlägg 2769 visningar 3 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Användarvisningsbild

Norra Skog står stadigt - bra rörelseresultat för 2025

Elis76  
#906978Norra Skog har just meddelat oss medlemmar att rörelseresultatet för 2025 landade på -7,7 miljoner kronor.

Föreningens styrelse föreslår årets föreningsstämma en oförändrad vinstdelning på 75 kronor per kubikmeter för alla sortiment av bokförda rundvirkesleveranser under verksamhetsår 2025 (rotaffärer undantaget). Styrelsen föreslår samtidigt att räntan på medlemmarnas insatskapital bibehålls på 7 procent.

https://www.norraskog.se/aktuellt/foreningen/norra-skog-star-stadigt/

TS
Användarvisningsbild

Re: Norra Skog står stadigt - bra rörelseresultat för 2025

Camwood  
#906979Min första leverans av timmer och massa var till Norrskog. Det var början på 1980 talet.
Jag hadde konto och åkte till kontoret i Kramfors och hämtade betalningen.
Känns som det var en annan skogsägareförening då och den som finns nu är inte till det bättre. I dag vet jag inte vad Norra är men mera som en industrikoncern och inte en skogsägarförening. 🌲 🌳 🚜

Användarvisningsbild

Elis76  
Camwood skrev:Min första leverans av timmer och massa var till Norrskog. Det var början på 1980 talet.
Jag hadde konto och åkte till kontoret i Kramfors och hämtade betalningen.
Känns som det var en annan skogsägareförening då och den som finns nu är inte till det bättre. I dag vet jag inte vad Norra är men mera som en industrikoncern och inte en skogsägarförening. 🌲 🌳 🚜

Det gäller att inte vara fast i det förgångna, skogsindustrin som helhet har genomgått ett paradigmskifte de senaste 50 åren. 😀

TS

wigge  
#907081Någon som vet vart det går att läsa årsbokslutet för 2025? Står på hemsidan att det skall finnas tillgängligt från 27/2

https://www.norraskog.se/om-oss/koncernen/

Användarvisningsbild

Elis76  
wigge skrev:Någon som vet vart det går att läsa årsbokslutet för 2025? Står på hemsidan att det skall finnas tillgängligt från 27/2

https://www.norraskog.se/om-oss/koncernen/

Den publiceras nog snart.

Please be patient!

TS
Användarvisningsbild

Frankzy  
Elis76 skrev: Det gäller att inte vara fast i det förgångna, skogsindustrin som helhet har genomgått ett paradigmskifte de senaste 50 åren. 😀

Synd bara att Norrskogs prislista inte ökat något nämnvärt på de 50 åren...

Användarvisningsbild

Elis76  
Frankzy skrev:Synd bara att Norrskogs prislista inte ökat något nämnvärt på de 50 åren...

@Frankzy: Norrskog upphörde som skogsägarförening 2020, så efter det finns inga uppdaterade prislistor. 🙃

TS
Användarvisningsbild

Frankzy  
Elis76 skrev:
Frankzy skrev:Synd bara att Norrskogs prislista inte ökat något nämnvärt på de 50 åren...

@Frankzy: Norrskog upphörde som skogsägarförening 2020, så efter det finns inga uppdaterade prislistor. 🙃

Du vet mycket väl vad som åsyftades så det finns ingen mening i att vara dryg på pin kiv. Skärpning.

Användarvisningsbild

Åke Nilsson  
#907498senaste listor från norra är från september 2024 men är nog bara ändrat datum.
en snabb koll ikväll så ser det inte så ljust ut prismässigt.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).