Skogsnyheter

Stora skogsrånet fortsätter, stoppad gallring och röjning.

2 inlägg 1374 visningar 3 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Stora skogsrånet fortsätter, stoppad gallring och röjning.

nyrjoh  
#906185https://timbro.se/smedjan/det-stora-sko ... ortsatter/

"Kampen om vad skogen ska vara, och vem den tillhör, utkämpas i domstolar och på myndigheter. Det känns igen från arbetet med min rapport. Martin Moraeus, en av skogsägarna som jag då intervjuade, konstaterar träffande att “de som överklagar vinner eller förlorar inte. Skogsägaren förlorar eller förlorar allt. För skogsägaren kostar det massa tid och pengar, men för den som överklagar är det bara att överklaga igen”.

Gunnar Johansson är jurist och har därför ganska bra koll på regelverket, men alla Sveriges 300 000 skogsägare har inte den turen. Flera andra jag intervjuat beskriver alla regelverk och myndighetsvändor som en snårig labyrint det blir svårt för en vanlig person att förstå sig på. Det blir övermäktigt."

TS

Re: Stora skogsrånet fortsätter, stoppad gallring och röjnin

Bosse1  
#906195Statsterrorn fortsätter som det ser ut,hur ska man vilja försvara detta skit??

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).