Skogsnyheter

EU:s skogspolitik, ett magplask i slow motion

3 inlägg 2677 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

EU:s skogspolitik, ett magplask i slow motion

Skogsvaktaren  
#894985Vad som händer nu kan beskrivas som ett gigantiskt magplask i slow motion för Bryssels ambitioner att lagstifta om skogen.

Läs mer på:

https://www.atl.nu/eus-skogspolitik-ett ... low-motion?
utm_source=atl_newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Nyhetsbrev%2015.00_2025-09-30&utm_term=non-subscribers&smclient=9d8dc412-775e-11eb-8678-18cf24ce389f

Senast redigerad av Skogsvaktaren ons 01 okt 2025, 06:41, redigerad totalt 2 gånger.

TS
Användarvisningsbild

Re: EU:s skogspolitik, ett magplask i slow motion

Fredrik Reuter  
#894986Jag har ändrat ditt inlägg, du kan inte klistra in en hel text från annan källa. Länka istället.

Användarvisningsbild

Re: EU:s skogspolitik, ett magplask i slow motion

laguma  
Skogsvaktaren skrev:Vad som händer nu kan beskrivas som ett gigantiskt magplask i slow motion för Bryssels ambitioner att lagstifta om skogen.

Läs mer på:

https://www.atl.nu/eus-skogspolitik-ett ... low-motion?
utm_source=atl_newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Nyhetsbrev%2015.00_2025-09-30&utm_term=non-subscribers&smclient=9d8dc412-775e-11eb-8678-18cf24ce389f

Inte konstigt, men väldigt synd.
EU:s Klimat politik skulle må väldigt bra av att börja utgå ifrån vad som är orsaken till klimatförändringen, inte ägna sig åt att fjäska för fossillobbyn i Bryssel.
Istället borde dom göra en ordentlig konsekvensanalys där man även räknar in nyttorna av ett vettigt skogsbruk i form av cykliska produkter som inte tillför atmosfären mer CO2 och som ersätter fossila produkter.

Det är 10 förlorade år för klimatpolitiken, typ kyrkans utredare "klimatvänligt" skogsbruk.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Nordfarm
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).