Skogsnyheter

Mellanskog blir entreprenör åt Bergvik Skog Öst

5 inlägg 2286 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mellanskog blir entreprenör åt Bergvik Skog Öst

Fredrik Reuter  
#804938 Skogsägarföreningen Mellanskog meddelar idag att de tecknat ett femårsavtal med Bergvik Skog Öst som innebär att Mellanskog kommer vara totalentreprenör för skogstjänster på Bergvik Skog Östs 360.000 hektar. Avtalet börjar gälla 1 januari 2025. Enligt Anna Furness, chef skoglig förvaltning på Mellanskog så är det nya avtalet helt i linje med Mellanskogs ambition. Bergvik Skog Öst ägs främst av pensionsbolaget AMF men också av Billerud. Årligen avverkar Bergvik Skog Öst ca. 1 miljon m3fub och Mellanskog kommer ta över totalentreprenad från Billerud som har den idag.

Nyhet hos Mellanskog: https://www.mellanskog.se/nyheter/mella ... -skog-ost/




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Mellanskog blir entreprenör åt Bergvik Skog Öst

dotcom  
#804981 skogsvårdstjänster. Inte skogstjänster. Skogsvårdsledare brukar hantera markberedning, plantering, röjning. Så min gissning är att det är vad det handlar om här.

Avatar Fallback

Re: Mellanskog blir entreprenör åt Bergvik Skog Öst

Axl  
#805019 Det står lite märkligt. Först står det skogsvårdstjänster sen i nästa stycke står det skogsförvaltning. Undra om det är hela förvaltningen eller bara skogsvårdstjänster?

Avatar Fallback

Re: Mellanskog blir entreprenör åt Bergvik Skog Öst

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#805032 Får de bara röja men går miste om virkesflödet så kan det ju nästan kvitta. 😉

Avatar Fallback

Re: Mellanskog blir entreprenör åt Bergvik Skog Öst

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#805262 Nån mer info om hur det var med det där? Skogsägare som vill hjälp av föreningen med skogsvård och säljer sitt virke direkt till industrin brukar inte stå så högt i kurs annars.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).