Skogsnyheter

Politisk passivitet riskerar dikeskörning

6 inlägg 2377 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Politisk passivitet riskerar dikeskörning

Elis76  
#782662 EU-regler dråpslag för små skogsägare kan man läsa på en helsida i pappersupplagan av Dagens Industri den 7 december.

- En risk är att trakthyggen allmänt kallat kalhyggen kan likställas med regnskogsskövling.

Norra skog har gett sig in i debatten vars inlägg finns här nedan.

https://www.norraskog.se/om-foreningen/pressrum/nyheter/politisk-passivitet-riskerar-dikeskorning



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Politisk passivitet riskerar dikeskörning

Sjögården  
#783419
Bifogar ledarsidan från min lokaltidning från Smålands ostkust.
Här är kampen hård om varenda anmäld avverkning.
Knäroten har varit symbolen för naturvården men när snön lade sig över marken blev fynden av talltita genast ökande.
Alltid i par och uppträder varnande i när man tänker avverka där de har sin favoritplats… 😉

Användarvisningsbild

Re: Politisk passivitet riskerar dikeskörning

Sjögården  
#784619
Debatten fortsätter…
Och fynden i avverkningsanmälningarna😉

Användarvisningsbild

Re: Politisk passivitet riskerar dikeskörning

Knagge  
#784651 Miljöorganisationerna är helt förblindade av sin egen förträfflighet så de tror att de gör något bra.
Idealister är de farligaste människorna av alla .
De skapade alla ismer under 18-1900talet och ändrar sig inte förrän de själva eller deras organisationer går under. 😥

Användarvisningsbild

Re: Politisk passivitet riskerar dikeskörning

Sjögården  
#784653 De är en liten men engagerad minoritet men flyttar hela tiden frågorna utan att vi märker det.
I vårt område är vi mycket påverkade av vad som pågår.
Och Kirppu har många lärjungar… 😉

Avatar Fallback

Re: Politisk passivitet riskerar dikeskörning

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784692

Svt mal ju på med mp-aktivisternas och andra limmares olika mantra oavbrutet också.
Dagens svt-webb

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).