Skogsnyheter

Seminarium om skog på Almedalsveckan

17 inlägg 4676 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

Granstorp  
#762873 Södra kunde anmält en något mer energisk talare, jag vet egentligen inte vad hon fick fram? Hon upplevdes som något oförberedd…

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

Älgfoderodlare  
#762913 Har lyssnat på Seminariet 2 ggr nu, o kan förutom att det var mycket intressant o bra som helhet. Bara ge just Fredrik o Torbjörn en extra eloge för deras framträdande. Klart bäst i det hela ! 👍

Men för mig personligen som skogsbrukare, så väckte det ju en del frågor inför framtiden. Bl.a. marknaden; Kan jag nå den där den är till ett rimligt pris ? Hur många alternativ kommer det att finnas / skapas att nyttja i hela Sverige ?

Men gav även en än större trygghet i att alla mina satsningar om produktionsmål o inriktning på / av åtgärderna jag gjort / gör, har allt att vinna i framtiden.

Att de marknader som nämndes, kommer att öka / utvecklas, är det inga tvivel om, visades främst av Fredrik o Torbjörn ! Men kommer denna strävan, mot dagens BAU, att möta mer motstånd OM det skapas råvarubrist ?

Då känns det otroligt bra att jag skapat innehåll i mina skogar, som kan motsvara det mesta som kan efterfrågas;
Volym ( grova träd ), artsammansättning / blandning i bestånd, täthet ( stam / areal ), biologisk mångfald, stabilitet / robusthet, uthållighet i klimatförändringarna ( ringa påverkan av torka o stormar främst ), estetik o lättframkomligt / strövvänligt.
- Hmmm . . . , ändå verkar det finnas de som tycker att jag missat något !

- JA, just det, jag har inget BAU ! ! !

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).