Skogsnyheter

Seminarium om skog på Almedalsveckan

17 inlägg 4674 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Seminarium om skog på Almedalsveckan

Torbjörn Johnsen  
#762481 Nu på söndag 3 juli börjar Almedalsveckan på Gotland. På måndag kl 08.00 hålls ett seminarium om skog:
"Den småländska skogen i den gröna omställningen".

Skogsforum är inbjudna att prata om "Ersättningsmodeller för kolsänka i skogen" och "Nycklar för smart småländsk skogs- och träindustri". Fredrik och undertecknad är med digitalt.

Uppdaterat: här kan ni se inspelningen från seminariet:



På Almedalens programsida kan man söka efter olika seminarieämnen och det finns en hel del aktiviteter som på ett eller annat sätt har koppling till skog. De flesta livesänds under genomförandet och finns även att titta på i efterhand.

EDIT: Här finns videon där du kan se seminariet i efterhand: https://youtu.be/1FfEUQ8dHfc
Almedalsveckan på gotland: Källa: almedalsveckan.info




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

hlb  
#762486 Där blir det väl en flaska rödvin med Stenevi, men avundsjuka är vi inte.

Användarvisningsbild

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

Torbjörn Johnsen  
#762487
hlb skrev:Där blir det väl en flaska rödvin med Stenevi, men avundsjuka är vi inte.


Nja, vi deltar på seminariet "digitalt" via länk så det blir nog inte så mycket skålande och kindpussande för min o Fredriks del😎

   TS
Användarvisningsbild

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

hlb  
#762488 Då är vi bara stolta över er.

Användarvisningsbild

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

Älgfoderodlare  
#762519
Torbjörn Johnsen skrev:Nja, vi deltar på seminariet "digitalt" via länk så det blir nog inte så mycket skålande och kindpussande för min o Fredriks del😎


Utifrån frågorna om vad seminariet ska handla om som finns i det du länkar till. Känns det lite underligt att ingen disk. om dom har börjat i tråden ?
Jag tänkte kanske att det var avsikten med att ni la upp tråden ?
Det verkar ju som en ganska digert utifrån frågorna o inga lätta lösningar.

Har ni själv något upplägg kring hur o med vad ni ska argumentera / hantera frågorna ?

Och varför verkar ingen ta upp frågorna o kanske ger sina synpunkter som en del av det ni kan / bör vidareutveckla o beskriva som möjliga behov / satsningar som kan behövas för att främst då stärka privatskogsbrukets roll inför framtiden.

Användarvisningsbild

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

Torbjörn Johnsen  
#762800 Här finns länken till livesändningen för er som vill se seminariet:
https://almedalsveckanplay.info/66464

   TS
Användarvisningsbild

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

Torbjörn Johnsen  
#762801 Börjar kl 08.00 idag måndag 4 juli men kan se inspelat i efterhand. Fredrik kommer att prata om affären i kolsänkan och jag ska prata om vidareförädling.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#762806 Där var det omöjligt att ta sig in. Får prova med min andra dator för bättre lycka

Avatar Fallback

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

Bosse1  
#762807 Måndagen den 4 juli 11:00 - 12:30. Det är nog inte klart än.

Användarvisningsbild

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#762808 8-9:30 var det. Lyckades komma in med jobbdatorn mitt i Fredrik presentation. Få väl lyssna på de andra sedan

Avatar Fallback

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

r93  
#762825 Kan man höra det i efterhand?
Var ute och sanerade barkborrar och precis när Torbjörn börjar prata så kommer gubben som har marken bredvid och hälsar på, så jag missade det enda som kanske var intressant…. De som pratade innan var inte så medryckande.

Avatar Fallback

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

r93  
#762826 Fredrik hörde jag innan Torbjörn, han var intressant!

Avatar Fallback

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

Bosse1  
#762852 Proffs 👍
Saknar inte Riberdahl...

Användarvisningsbild

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

hlb  
#762865 Riktigt bra jobbat, både Fredrik och Torbjörn. Jag står upp och applåderar. Ska de som lånat ut riskkapital till Södra billigt, bli oroliga nu?

Avatar Fallback

Re: Seminarium om skog på Almedalsveckan

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#762870 Pedagogiskt och bra med fyrfältaren, substitution/halveringstid. Det är sånt som öppnar upp ögonen hos oss som lyssnar, aha effekt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).