Skogsnyheter

Vem vann granskningen av SVT:s slaget om skogen?

5 inlägg 3107 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vem vann granskningen av SVT:s slaget om skogen?

Robbie  
#757733 LRF påstår att SVT förlorade: https://www.lrf.se/mitt-lrf/nyheter/rik ... om-skogen/

SVT påstår att dom klarade sig: https://omoss.svt.se/arkiv/bloggarkiv/2 ... mnden.html

Svt klarar kravet om opartiskhet men fälls på tre punkter kring sakfrågor. Svts kommentar kring EUs skydd är dock lite intressant

” Ja GRN har rätt. Även om det råder en bred konsensus bland de vi intervjuat att EU:s mål innebär att 30 procent av skogsmarken i Sverige ska skyddas”.

Är propaganda bättre bara för att man propagerar för ”rätt saker”?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Vem vann granskningen av SVT:s slaget om skogen?

gurka  
#757735 Resultatet blev att motsättningarna mellan åsikterna ökade och trovärdigheten för SVT minskade.

Undrar vem som tjänar på detta??

Användarvisningsbild

Re: Vem vann granskningen av SVT:s slaget om skogen?

jonsskl  
#757736 SVT/SR hade väl inte särskilt hög trovärdighet innan heller, vad avser opartisk förmedling.

Användarvisningsbild

Re: Vem vann granskningen av SVT:s slaget om skogen?

Fenrir  
#757741 Jag tycker granskningsnämnden gör helt fel när de skriver att ”det finns olika åsikter” om den studie från EUs JRC som påstod att avverkningarna i Sverige ökat med 40 procent de senaste åren. Den studien är bevisligen felaktig och resultatet av inkompetent forskning. Att den använts som underlag för EU-kommissionens skogsstrategi och att SVT och DN hänvisar till den som fakta är en skam och bedrägeri.

Användarvisningsbild

Re: Vem vann granskningen av SVT:s slaget om skogen?

Camaro1969  
#757798 hahahahha så agerar dömda aktivister som brohult :D

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).