Skogsnyheter

Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

119 inlägg 18100 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

Bosse1  
#749371
Mellberg skrev:
Bosse1 skrev:Vad är en röst granen? Mellberg låter tråkigt och är tråkigt. ..................... tråkigt ....... osv.


Skriv något vettigt istället :mrgreen:

Känns det igen 🤣


Du får ju rösta på vilket träd du vill. Gråal borde passa dig utmärkt. 👍

Måste man skriva vettigt istället .. =)) :))


Åt detta skrattar bara Mellbergs klon =)) =)) =)) =)) =))

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

Elis76  
#749373 Perfekt, men hur får vi Norra, Mellan och Södra att gemensamt agera genom ett möte med ansvarig(a) hos Regeringen?

Norra, Mellan och Södra representerar över 100.000 skogsägare med en areal överstigande 6 300 000 hektar.

Antalet arbetstillfällen vi skogsägare genererar i alla led torde vara icke försumbart.

Avatar Fallback

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#749384 Skogsägarna är långtifrån de enda drabbade. Livsmedelsbrist hotar om inte bönderna får slå vallarna i tid. Vart ska stadsborna ta vägen om de inte får störa sina duvor?

Avatar Fallback

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

Bosse1  
#749389 Snart "räddar" SS detta falskflagg och förtroendet är återställt👎 👎, tillåt mej småle.

Avatar Fallback

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#749392 SS kan inte göra ett smack nu. De har tröttnat och passat bollen vidare till riksdagen. Det är det som är hela grejen.

Användarvisningsbild

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

Elis76  
#749397 Ser just att styrelsens ordförande och/eller verkställande direktören för nedanstående organisationer har skrivit ett gemensamt debattinlägg i dagens Dagens Industri under rubriken:
Debatt: Snart stannar Sverige – regeringen måste skyndsamt ändra i artskyddet

https://www.di.se/debatt/debatt-snart-stannar-sverige-regeringen-maste-skyndsamt-andra-i-artskyddet/

LRF Skogsägarna
Lantbrukarnas Riksförbund
Landshypotek ekonomisk förening
Byggföretagen
Svensk vindenergi
Svebio - Svenska bioenergiföreningen
Södra
Norra skog
Mellanskog
Skogsentreprenörerna

Användarvisningsbild

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

Mellberg  
#749401 Herman S är bland de smartaste i detta land,. Kan bli ett rejält avgångsvederlag där, innan detta år är slut. Eller vad tror ni andra om hans möjlighet att sitta kvar som GD efter valet. :D

Som vanligt tror jag att bolagsskogen och Sveaskog får en frisedel och att det är Södra och dess ägare som får ta den stora smällen .. vad gäller fågeldirektivet .. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

isteskog  
#749408
Mellberg skrev:Herman S är bland de smartaste i detta land,. Kan bli ett rejält avgångsvederlag där, innan detta år är slut. Eller vad tror ni andra om hans möjlighet att sitta kvar som GD efter valet. :D

Som vanligt tror jag att bolagsskogen och Sveaskog får en frisedel och att det är Södra och dess ägare som får ta den stora smällen .. vad gäller fågeldirektivet .. :mrgreen:

Skulle hans förordnande (Herman) påverkas av valresultatet? 🤔

Användarvisningsbild

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

Mellberg  
#749415
isteskog skrev:
Mellberg skrev:Herman S är bland de smartaste i detta land,. Kan bli ett rejält avgångsvederlag där, innan detta år är slut. Eller vad tror ni andra om hans möjlighet att sitta kvar som GD efter valet. :D

Som vanligt tror jag att bolagsskogen och Sveaskog får en frisedel och att det är Södra och dess ägare som får ta den stora smällen .. vad gäller fågeldirektivet .. :mrgreen:

Skulle hans förordnande (Herman) påverkas av valresultatet? 🤔


Faller S eller att C får ett starkt inflytande då lever han nog farligt. Allt kom ju efter förlängningen så jag tror inte Herman gråter om han måste lämna. Han köper nog bara en skogsfastighet till och skrattar hela vägen till banken. 🚜

Alla måste väl ha förstått att förlängningen var en belöning av S, oavsett valresultatet i höst .. trevligt som hon säger i reklamen ... 😎

Avatar Fallback

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

isteskog  
#749419 Brukar GD avsättas innan ett förordnande går ut? 🙃

Användarvisningsbild

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

Mellberg  
#749423 Händer, ja ..minns inte nu vem som var den senaste . :-o

Avatar Fallback

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

isteskog  
#749424
Mellberg skrev:Händer, ja ..minns inte nu vem som var den senaste . :-o

Misskötsel kanske är anledning till avsättning, annars ser jag det som konstigt att han skulle behöva gå i förtid. Tycker Herman har skött sig hyfsat bra som GD.

Användarvisningsbild

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

Mellberg  
#749429
isteskog skrev:
Mellberg skrev:Händer, ja ..minns inte nu vem som var den senaste . :-o

Misskötsel kanske är anledning till avsättning, annars ser jag det som konstigt att han skulle behöva gå i förtid. Tycker Herman har skött sig hyfsat bra som GD.


Vad menar du med hyfsat bra, inte blev han småskogsägarens vän?? Han kramade mest sina gamla bolagsvänner och Sveaskog (staten). Det gillade både S och MP. Inte ett enda mål i domstol har drabbat skogsbolagen, alltid är det privata småskogsägare som skall strida. Hur det gick , ja domare vill väl också ha kvar sitt jobb. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

isteskog  
#749436 Om man jämför med tidigare GD:er så är då Herman en skogskarl som begriper skogsbruk! Problemet är väl att regeringar sen alliansens dagar har gjort extrema och overkliga målsättningar som EU nu ifrågasätter om vi uppfyllt?
Men Sverige ska ju rädda världen hela tiden..... självmål skulle jag vilja kalla det! 🙃
Att hänga Herman tror jag inte är någon bra idé, vem vet vem som kommer efter honom? Kanske en tjänsteman med obrukad skog som rättesnöre...... 🤔

Användarvisningsbild

Re: Skogforsk: Fågeldirektivet kan kosta 5 miljarder kr/år

Mellberg  
#749455 Herman S får inte godkänt av mig, inte på en enda punkt. Att han fick förlängt med tre år, är ett hån mot alla privata skogsägare. Han är verkligen statens och bolagens köpta medlöpare.

Han har ju klämt åt oss privata skogsägare, redan från dag ett , som GD. Han öppnade upp, så att alla avverkningsanmälningar blev publika. Sen gjorde Skydda Skogen och fågelklubbarna jobbet.. 👎 👎 👎

Klart, han kan skog, men det gör många andra också. Tyvärr är han ingen riktig skogskarl i mina ögon .. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).