Skogsnyheter

Systemskiftet i skogen av Sten B. Nilsson

5 inlägg 4120 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Systemskiftet i skogen av Sten B. Nilsson

Robur Clivus  
#734023 Sten B. Nilsson har publicerat en intressant skrift om läget i skogen, finns att läsa som PDF här: https://bjornen.se/produktfiler/systems ... n_orig.pdf

Även en debattartikel är publicerad på: https://www.altinget.se/artikel/systems ... ll-djupare

Ytterligare en person som jag skulle vilja höra i ett podd-avsnitt.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Systemskiftet i skogen av Sten B. Nilsson

Bosse1  
#734025 När Sten spökar här brukar jag skicka denna länken.

https://www.frihetsportalen.se/2018/02/ ... bjuder-in/

Här har ni ett citat från sidan 😀 Tänker så här, håller med !

"Vilka skogsintressen är det som bjuder in, enligt dagens rubrik? Jo det är de som har intresse av att ta för sig av bondens skog utan att betala för sig, som bjuder in sig själva!"
Senast redigerad av Bosse1 tor 04 nov 2021, 15:38, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Systemskiftet i skogen av Sten B. Nilsson

JörgenO  
#734029 Hej alla
Ber om ursäkt på förhand för att ta på mig rollen som nån sorts lillgammal ordningsman...
....men...

Trådar som inte har nåt innehåll blir ju ganska tråkiga. Ha gärna med ett citat, och en kort sammanfattning; vad vill personen säga?, vad driver han för tes,? etc.

Det kan ju också bli så (jag menar inte i den här tråden, utan generellt) att man länkar till sidor som man gärna vill gynna och då kan använda Skogsforums medlemmar som nåt kollektivt klickmonster till den sidan.

Har för mig att vi haft den här diskussionen tidigare på forumet.

Användarvisningsbild

Re: Systemskiftet i skogen av Sten B. Nilsson

Badbollen  
#734035 Han nämner att Finland har 55 % högre timmerpriser jämfört med Sverige. Kan det verkligen stämma? Skogsforum anger ungefär samma sifrra: 57% högre pris för grantimmer i Finland Märkligt i så fall.

Avatar Fallback

Re: Systemskiftet i skogen av Sten B. Nilsson

Robur Clivus  
#734036
JörgenO skrev:Hej alla
Ber om ursäkt på förhand för att ta på mig rollen som nån sorts lillgammal ordningsman...
....men...

Trådar som inte har nåt innehåll blir ju ganska tråkiga. Ha gärna med ett citat, och en kort sammanfattning; vad vill personen säga?, vad driver han för tes,? etc.

Det kan ju också bli så (jag menar inte i den här tråden, utan generellt) att man länkar till sidor som man gärna vill gynna och då kan använda Skogsforums medlemmar som nåt kollektivt klickmonster till den sidan.

Har för mig att vi haft den här diskussionen tidigare på forumet.


Håller med dig i sak JörgenO, läste dessa imorse och tyckte de kunde vara av intresse för skogsägare, bifogade även till debattartikeln som en snabb sammanfattning. Försöker läsa alla sidors försök till debatt, även de jag absolut inte håller med om.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).