Skogsnyheter

EU's taxonomi

18 inlägg 8704 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: EU's taxonomi

NIM  
#710597 Beror det något värmare klimatet på CO2 eller på naturliga variationer?
Jag vill rekommendera föreläsningar på YouTube av en mycket kunnig och klok kvinna som heter Elsa Widding som ifrågasätter klimathysterin och visar på hur klimatet förändrats sedan istiden.
Sök på Elsa Widding på YouTube.

Elmia
Avatar Fallback

Re: EU's taxonomi

Sörlänningen  
#710619
JörgenO skrev:Di skriver i ämnet
Verkar bli obligatorisk årlig admin för alla som äger 13ha eller mer (hur kommer man fram till en sån siffra?...)

https://www.di.se/hallbart-naringsliv/s ... skogsbruk/


Alltså, obligatorisk om man vill kunna ta emot hållbara investeringar. Det finns inget som tyder på att det kommer bi obligatoriskt för att få bedriva skogsbruk.

Gränsen låter lite låg. Men jag är än så länge agnostisk. Det skulle kunna blir bra det här. Det låter ju för mig som att det skulle kunna gynna aningen större skogsägare mer än mindre.

Avatar Fallback

Re: EU's taxonomi

r93  
#710630 Ge gärna något exempel på att mindre skogsägare skulle vinna på detta?

Jag tycker det är för rörigt?

Hållbara investeringar, vad är det? Skogsägare hugger ju oftast ner skogen och investerar pengarna, skulle man nu som en skänk från ovan få pengar utan att såga ner skogen?

Vilka investeringar gör en skogsägare som har 13 ha??

Detta behöver redas ut, ordentligt.

Som jag sagt innan, det försvinner skogsägare i en rasande fart, detta blir en katalysator, mindre kommer att sälja till dom större, se på jordbrukarna, eu:s byråkrati sänkte bönderna runt mig, förr var det 6-8 st ganska stora gårdar, nu är det en bonde som styr alla, skogen kommer gå samma väg!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).