Skogsnyheter

Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

224 inlägg 28009 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686845 Varför skulle mannen vara krängt?
Det är ju för fan ett fruntimmer som står och är krängt...Det är ju hon som har problem med detta..
Inte jag.
JAG har problem med hennes agerande, det är inte rätt, det är inte schysst och man öppnar inte till en väg att få en ursäkt med att några dryga journalister kommer in och börjar ställa dumma frågor.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

sundelius  
#686858
tallen100 skrev:
r93 skrev:”Vit man i medelåldern” ”peak of civilisation”..

Det får du nog utveckla...

Känns väldigt rasbiologiskt

har bara väntat på "vit kränkt man" skulle komma upp som vanligt...

Jo nog dyker ni upp alltid 🤣

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686860 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

totte  
#686866 Att jämföra en forummedlem med Mengele är mycket långt över gränsen för vad som är acceptabelt. Ett inlägg togs bort.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686867 Vi må tycka olika och kan ändå föra diskussion, men den typen av ängel behöver vi inte..

illa, illa...

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

hfab  
#686877 Mycket intressanta resonemang i denna tråd.
Verkar vara standard att försöka kränga på de kränkta sin förvrängda kränkthet.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Ekman  
#686879 Vettig person, bonden.

Vettig person han handlargubben också, svarade väl bra. Han hade bara inte tänkt på det här. Nu fick han chansen att göra det, och säkert andra också. Inte lätt att följa med i sin tid alltid och tänka till, det vet jag själv.

Tips till alla är att om och när kränktheten smyger sig på, dubbelkolla då med någon när och kär om reaktionen är rimlig. Typ frugan.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Reymond  
#686919 Om man har fru, sambo eller barn oavsett pojkar eller flickor, anser jag det är förståndshandikappat att hänga upp dessa kalendrar.
Undra hur många kvinnor som blir attraherad av en sådan man. Noll respekt från mannen för den man valt att dela sitt liv med.
Hon kanske inte säger något men tänker desto mer. Dessutom visar man för sina vänner och kunder som kommer, på vilken nivå man är.
Dessutom hur vuxen är man inför sina barn?

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#686932 Är tanken att den här typen av tråd ska bli en årligen återkommande tradition? Ponnse förra året och nu denna. Ståndpunkterna är välkända, samma alias säger samma sak (inklusive mig själv). Trådskaparen hade säkert en god tanke men resultatet är exakt som förväntat, inklusive det här inlägget.
Men å andra sidan, nakenhet i olika former inklusive porr finns överallt. I dess följe finns det mycket verifierade vittnesmål om utnyttjande och grova övergrepp. Så kanske vi måste tröska igenom den här typen av diskussioner ofta för att steg för steg flytta hur vi ser på det. Alltid får någon en ny tanke eller reflektion kanske. En reflektion som leder till andra val och insikter framöver.
Eller så är det här en skyttegravsfråga. Ingen ger sig och alla stannar i sin skyttegrav. Möjligen ett och annat anfall som egentligen inte leder någonstans för endera sidan.
Kanske bättre än att försöka med övertalning förändra andra är att genom eget exempel få en del andra med sig, inte minst de som är unga nu. Men alla kommer inte tycka som jag. Hårt att acceptera men bättre för blodtrycket att inse. 😉

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

halvproffs  
#686933
hfab skrev:Mycket intressanta resonemang i denna tråd.
Verkar vara standard att försöka kränga på de kränkta sin förvrängda kränkthet.


Mycket smart skrivet!

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

masyngel  
#686942
no
Här är min kalender, kärringar i träd...

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Arvid0  
#686951
r93 skrev:”Vit man i medelåldern” ”peak of civilisation”..

Det får du nog utveckla...

Känns väldigt rasbiologiskt


Mina fördomar säger mig att de mest frekventa besökarna/skribenterna på forumet och i denna tråd är en vit man i medelåldern.

"Vi" (vita medelålders män) är de som det mesta i samhället är anpassat till eller utgår ifrån. Generellt sett så är det ingen grupp som har det bättre förspänt än vår. Men motbevisa mig gärna. Var det utveckling nog?

Var i ligger det rasbiologiska och vad har det med saken att göra? Tog du illa upp eller har jag fel?

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686954 Sluta tass runt gröten..
Det är väl mig du menar som vanligt.
Medelåldern är väl runt 40 år...Och där är inte jag.

Men visst en viss konservatism finns.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

r93  
#686957
Arvid0 skrev:
r93 skrev:”Vit man i medelåldern” ”peak of civilisation”..

Det får du nog utveckla...

Känns väldigt rasbiologiskt


Mina fördomar säger mig att de mest frekventa besökarna/skribenterna på forumet och i denna tråd är en vit man i medelåldern.

"Vi" (vita medelålders män) är de som det mesta i samhället är anpassat till eller utgår ifrån. Generellt sett så är det ingen grupp som har det bättre förspänt än vår. Men motbevisa mig gärna. Var det utveckling nog?

Var i ligger det rasbiologiska och vad har det med saken att göra? Tog du illa upp eller har jag fel?


Nä, det är mig han menar.
Jag är vit man i yngre medelålder kanske, men eftersom jag bor på landsbygden så kan jag lova dig att jag inte känner att samhället är speciellt anpassat för mig, det är ju extremt generaliserande att påstå att bara för man är vit man så är manegen krattad?

Vad är en vit man?

Det är nog där jag tycker det rasbiologiska kommer in.
Är polacker vita? Rumäner? Serber? Italienare?
Hela diskutionen spårar ju......

Hur många skogsägare är vita män?
Hur många skogsarbetare är vita män?
Vart kom ras om man kan kalla det så in i debatten?

Om man är en vit man, som jag då är, är jag då automatiskt diskad att ha åsikter?

"Vit medelålders man" det du säger räknas inte.
Härliga åsikter! Verkligen.....

Min svåger är från Ungern, är han vit nog för att ha det förspänt? Han bor ju mer centralt så samhället är nog mer anpassat för honom.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-01  
#686959
r93 skrev:
Arvid0 skrev:
r93 skrev:”Vit man i medelåldern” ”peak of civilisation”..

Det får du nog utveckla...

Känns väldigt rasbiologiskt


Mina fördomar säger mig att de mest frekventa besökarna/skribenterna på forumet och i denna tråd är en vit man i medelåldern.

"Vi" (vita medelålders män) är de som det mesta i samhället är anpassat till eller utgår ifrån. Generellt sett så är det ingen grupp som har det bättre förspänt än vår. Men motbevisa mig gärna. Var det utveckling nog?

Var i ligger det rasbiologiska och vad har det med saken att göra? Tog du illa upp eller har jag fel?


Nä, det är mig han menar.
Jag är vit man i yngre medelålder kanske, men eftersom jag bor på landsbygden så kan jag lova dig att jag inte känner att samhället är speciellt anpassat för mig, det är ju extremt generaliserande att påstå att bara för man är vit man så är manegen krattad?

Vad är en vit man?

Det är nog där jag tycker det rasbiologiska kommer in.
Är polacker vita? Rumäner? Serber? Italienare?
Hela diskutionen spårar ju......

Hur många skogsägare är vita män?
Hur många skogsarbetare är vita män?
Vart kom ras om man kan kalla det så in i debatten?

Om man är en vit man, som jag då är, är jag då automatiskt diskad att ha åsikter?

"Vit medelålders man" det du säger räknas inte.
Härliga åsikter! Verkligen.....

Min svåger är från Ungern, är han vit nog för att ha det förspänt? Han bor ju mer centralt så samhället är nog mer anpassat för honom.


om vi ska utveckla resonemanget ett steg,så innebär väl det att om en färgad person tycker att kalendern är bra så är det helt okej?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).