Skogsnyheter

Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

224 inlägg 28005 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

rejser  
#686733 Helt annat.
Fredrik Torbjörn. Varför står det med skojigt i kategorin, eller är det grupp-kategorier?

Elmia
Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

tallen100  
#686734
rejser skrev:Helt annat.
Fredrik Torbjörn. Varför står det med skojigt i kategorin, eller är det grupp-kategorier?
1608036649_nakenkalender.jpg


Det är väl ganska skojigt/galet att vissa går i taket för att det delas ut en kalender med lättklädda damer i, så kategorin passar ju bra i så fall 🤣

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Fredrik Reuter  
#686735
tallen100 skrev:
rejser skrev:Helt annat.
Fredrik Torbjörn. Varför står det med skojigt i kategorin, eller är det grupp-kategorier?
1608036649_nakenkalender.jpg


Det är väl ganska skojigt/galet att vissa går i taket för att det delas ut en kalender med lättklädda damer i, så kategorin passar ju bra i så fall 🤣


Eller, om man vänder på det, ganska skojigt/galet att det 2020 verkar finnas män som försvarar nakenkalendrar...?

Rejser, det handlar om att kategorin för skogsnyheter ligger i en huvudkategori tillsammans med bland annat skojigt/galet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

tallen100  
#686737
Fredrik Reuter skrev:
tallen100 skrev:
rejser skrev:Helt annat.
Fredrik Torbjörn. Varför står det med skojigt i kategorin, eller är det grupp-kategorier?
1608036649_nakenkalender.jpg


Det är väl ganska skojigt/galet att vissa går i taket för att det delas ut en kalender med lättklädda damer i, så kategorin passar ju bra i så fall 🤣


Eller, om man vänder på det, ganska skojigt/galet att det 2020 verkar finnas män som försvarar nakenkalendrar...?

det är upp till var och en vad dom vill hänga upp på väggen, det har inte jag med att göra.
Försvinner kalendrarna så hittas det snart på nåt annat att bli kränkt över istället, det är ju modernt nu.
Senast redigerad av tallen100 tis 15 dec 2020, 15:25, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Arvid0  
#686738
r93 skrev:
Arvid0 skrev:
Det var nog bara en tanke om "objektifiering" i stort.
Nakenkalendrar är big no no, att jennifer lopez visar sig naken på nätet är en så stor händelse att aftonbladet tipsar om det så alla kan se!

Om man har en kalender med jennifer lopez, skulle det vara okej?


Okej för vem?
Är väl bara att kolla till dig själv vems åsikt du bryr dig om och om du tycker det är ok att objektifiera någon. Samt vilka signaler det sänder ut till t ex din dotter.

För mig får du gärna ha en kalender med hårdporr-bilder. Säger ju ändå en del om personen vad man väljer att dekorera med.


Jag håller med dig!
Jag tycker bara det blir dubbelmoral när det är okej ibland och ibland inte.

Vad tycker du?

Vi drunknar i naket nu för tiden, och för att återknyta något till huvudfrågan så kan jag ju säga så här, jag är mer orolig för vad min dotter ser på sociala medier än om hon skulle se en naken tjej på en kalender om hon tex skulle följa med och hämta bilen på en verkstad.

Och nej, jag har inga hårdporrkalendrar, inga nakenkalendrar alls faktiskt.
Om det är något som jag oroar mig rejält för så är det just detta, men det ligger nog i föräldrars gener...

Har du själv barn @Arvid0 ?

Inlägget ser lite konstigt ut, blev nåt knas med citatet....


Klart det är dubbelmoral.
Men jag tror det är få som tycker det är ok med nakenkalendrar med män men inte ok med nakenkalendrar med kvinnor. Sedan brukar det alltid komma upp som det gjort här att det finns kvinnodominerande arbetsplatser där det förekommer att de tafsar eller har bilder på lättklädda män eller dylikt men det är väl där vi måste snäppa upp oss och se helheten och inte detaljen. Det blir inte mer rätt för att någon annan gör det, snarare tvärt om.

"jag är mer orolig för vad min dotter ser på sociala medier än om hon skulle se en naken tjej på en kalender om hon tex skulle följa med och hämta bilen på en verkstad."
Håller med, samtidigt har de ju då gått in på en hemsida eller app och vi föräldrar ( ja jag har barn) har ett ansvar att ha koll på vad de kollar på finns t ex family link och andra appar där man kan styra och logga vad de gör. Men barnuppfostran blir en annan tråd. :)
Går jag in på en verkstad med min dotter så har hon inte valt att få se en naken kvinna på väggen. Om hon och flera känner sig illa tillmods av att personalen på denna verkstad ser kvinnor som objekt så har vi problem.

För visst är det mer ett "jag skiter i vad andra tycker" statement att ha nakenbilder på väggen än att man tycker det är en fin bild?

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

r93  
#686747 @Arvid0 Jag håller med om vad du skriver.
Kanske inte riktigt sista raden, men jag förstår vad du menar.

Jag vet inte om jag försvarar nakenkalendrar, utan det är dubbelmoralen stör jag mig på, har man bild på en naken tjej i sin verkstad blir man klassad som mansgris, går man naken i pridetåget med en toarulle runt göken så blir man hyllad.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

tallen100  
#686749 Det är löjligt, kränkt hit och dit.
Borde finnas andra problem att tänka på än en lättklädd kalender, som inte borde vara ett problem för någon 😮

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

anersimyra  
#686750 Vad har vi här då: kroki..nä..nude art..nä..nakenstudie..nä..levande modell..nä..en bildberättelse..nä 😃 Rent bildmässigt kan man med fog säga att stilen faller in i kategorin ” jerk of photography “ då bilderna saknar samtliga attribut för att kunna kategoriseras på annat sätt. Jätteskojsigt blir det dock när vissa blir så till den milda grad kränkta och provocerade över att vi ändå är några som inte tycker att det är ok att företag dyvlar på sina kunder dessa runkkalendrar under förespegling att de skulle förmedla annat än en studie i runkobjekt..😅

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

tallen100  
#686755
anersimyra skrev:Vad har vi här då: kroki..nä..nude art..nä..nakenstudie..nä..levande modell..nä..en bildberättelse..nä 😃 Rent bildmässigt kan man med fog säga att stilen faller in i kategorin ” jerk of photography “ då bilderna saknar samtliga attribut för att kunna kategoriseras på annat sätt. Jätteskojsigt blir det dock när vissa blir så till den milda grad kränkta och provocerade över att vi ändå är några som inte tycker att det är ok att företag dyvlar på sina kunder dessa runkkalendrar under förespegling att de skulle förmedla annat än en studie i runkobjekt..😅

Tror inte det, finns nog bättre utbud på nätet för dom som vill dra stock.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

anersimyra  
#686756
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:Vad har vi här då: kroki..nä..nude art..nä..nakenstudie..nä..levande modell..nä..en bildberättelse..nä 😃 Rent bildmässigt kan man med fog säga att stilen faller in i kategorin ” jerk of photography “ då bilderna saknar samtliga attribut för att kunna kategoriseras på annat sätt. Jätteskojsigt blir det dock när vissa blir så till den milda grad kränkta och provocerade över att vi ändå är några som inte tycker att det är ok att företag dyvlar på sina kunder dessa runkkalendrar under förespegling att de skulle förmedla annat än en studie i runkobjekt..😅

Det tror jag inte, finns nog bättre utbud på nätet för dom som vill dra stock.

Ha ha ha..😅 det har du rätt i, Tallen. Själv uppskattar jag att både titta på och producera ” Jerk of photos.” Men det blir som sagt skojsigt när man inte kallar en spade för en spade när man har den framför sig, att se och höra den där delägaren på frilleråsen slingra sig som en metmask i stället för att tillstå att man såklart skickar ut en klassisk runkkalender till kunderna var riktigt kul..😂😂😂😂
Senast redigerad av anersimyra tis 15 dec 2020, 19:17, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

halvproffs  
#686782
anersimyra skrev:
tallen100 skrev:[quote="anersimyra.” Men det blir som sagt skojsigt när man inte kallar en spade för en spade när man har den framför sig, att se och höra den där delägaren på frilleråsen slingra sig som en metmask i stället för att tillstå att man såklart skickar ut en klassisk runkalender till kunderna var riktigt kul..😂😂😂😂


Kör ni med runkalender i Stockholm? Trodde jag slutade med vikingarna.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

isteskog  
#686787 😀 😀 😀 Den var bra, Proffset! 😀 😀 😀

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686791 Så när jag går in i en verkstad och där hänger det en sådan här kalender så ska jag börja fjanta och vägra att vistas eller lämna in min bil, traktor, såg, gräsklippare... Och alla som inte bryr sig är alltså så lågt i uppfostrans moral att det inte går lägre...

Äsch va är det för skit snack.
En kalender hit eller dit styr inte vart eller om jag lämnar in mina maskiner eller ej.

Hur gör ni då i kassan där kondomerna hänger i ögonhöjd för barn...?

Sätter ögonbindel för dem eller vägrar dem att gå in och handla..?..

Ge er för tusan. Sex och naket är normalt.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

anersimyra  
#686798
halvproffs skrev:
anersimyra skrev:
tallen100 skrev:[quote="anersimyra.” Men det blir som sagt skojsigt när man inte kallar en spade för en spade när man har den framför sig, att se och höra den där delägaren på frilleråsen slingra sig som en metmask i stället för att tillstå att man såklart skickar ut en klassisk runkalender till kunderna var riktigt kul..😂😂😂😂


Kör ni med runkalender i Stockholm? Trodde jag slutade med vikingarna.

😅 fan, är du klärvoajant, jag såg precis innan jag läste din kommentar att jag skrivit just runkalender..😬

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-02  
#686800 Enligt vissa så är de ungefär lika fel i tiden.
🤣 🤣

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).