Skogsnyheter

Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

224 inlägg 27874 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Arvid0  
#687593
jannee skrev:Samhället förändras och vi med dem, detta gäller inte minst de unga.
Just av det skälet accepteras mycket idag som tidigare varit dolt eller oacceptabelt och tvärtom..
Lättklädda damer har för mig alltid varit var det är, bilder på vackert folk som ska glädja betraktaren, så är det inte idag, nu ska allt sådant ifrågasättas och smutskastas.
För mig är en neger en svarting men idag är sådant språkbruk förbjudet, i min ungdom fullt acceptabelt utan att man för den sakens skull förringade individerna som hade mörk hy.
I min ungdom gjorde man ingen stor sak över sexuellt oliktänkande men idag är man knappt normal om man är hetero.
De som var homo fick vara homosexuella eller bisexuella och sedan inte mer med det.
Allt oliktänkande/tyckande ska idag manifesteras in absurdum.


Jag vågar lova att det är enklare och finns oändligt mycket större utbud av lättklädda kvinnor idag än då. Det är heller inte särskilt svårt att få tillgång till. Men man kanske inte behöver titta på det på en storbildsskärm på torget i Emmaboda? Ingen kommer se ner på dig om du tittar på det ensam eller med andra som också vill se.

Fanns det många mörkhyade i din närhet/umgänge eller i samhället när du var ung? Är det jobbigt eller svårt att istället säga färgad eller mörkhyad? Om någon tar illa upp av n-ordet är det då inte värt att göra sig besväret att säga något annat?

Homosexualitet blev legaliserat i Sverige 1944 och klassades som en form av psykisk störning till 1979 (Källa Wikipedia) du kan omöjligt säga att man inte klassade eller såg på homosexuella annorlunda då än idag.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

jannee  
#687596 Du Arvido vet inte vad du snackar om.
I min ungdom hade vi tidningarna Se, Fib Aktuellt och Lektyr med många lättklädda tjejer.
Då var det fullt normalt att inhandla sådan lektyr, idag är man en snuskgubbe om man efterfrågar sådant - om de nu över huvud taget finns.
Det var ovanligt med färgade personer och visst märktes de men för den skull mobbades de inte.
I min omgivningen fanns det några ungkarlar men även ungmö som valt att leva utan partner och detta accepterades till fullo, absolut inget märkvärdigt.
Det som sker nu är en muslimiering av samhället.
H M sa reklam för underkläder var förr helt ok, men idag blir det ett ramaskri bland feministerna.
Ändå inhandlas det SEXIGA underkläder i parti och minut för att behaga -VEM?
Kvinnorna ska helst gå i burka, m.a.o göras könlösa för att vara ett behag bakom lykta dörrar.
Det är just vad det handlar om.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Arvid0  
#687598
jannee skrev:Du Arvido vet inte vad du snackar om.
I min ungdom hade vi tidningarna Se, Fib Aktuellt och Lektyr med många lättklädda tjejer.
Då var det fullt normalt att inhandla sådan lektyr, idag är man en snuskgubbe om man efterfrågar sådant - om de nu över huvud taget finns.
Det var ovanligt med färgade personer och visst märktes de men för den skull mobbades de inte.
I min omgivningen fanns det några ungkarlar men även ungmö som valt att leva utan partner och detta accepterades till fullo, absolut inget märkvärdigt.
Det som sker nu är en muslimiering av samhället.
H M sa reklam för underkläder var förr helt ok, men idag blir det ett ramaskri bland feministerna.
Ändå inhandlas det SEXIGA underkläder i parti och minut för att behaga -VEM?
Kvinnorna ska helst gå i burka, m.a.o göras könlösa för att vara ett behag bakom lykta dörrar.
Det är just vad det handlar om.


Vet jag inte vad jag pratar om ska jag inte bemöda mig med att besvara dig mer.

Synd att din värld ser ut så som du ser den.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

tallen100  
#687602 Hur blir det med fruntimmersveckan, som är förknippad med regn.
Ska vi inte försöka att ändra på vädret då?

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

anersimyra  
#687613
jannee skrev:Du Arvido vet inte vad du snackar om.
I min ungdom hade vi tidningarna Se, Fib Aktuellt och Lektyr med många lättklädda tjejer.
Då var det fullt normalt att inhandla sådan lektyr, idag är man en snuskgubbe om man efterfrågar sådant - om de nu över huvud taget finns.
Det var ovanligt med färgade personer och visst märktes de men för den skull mobbades de inte.
I min omgivningen fanns det några ungkarlar men även ungmö som valt att leva utan partner och detta accepterades till fullo, absolut inget märkvärdigt.
Det som sker nu är en muslimiering av samhället.
H M sa reklam för underkläder var förr helt ok, men idag blir det ett ramaskri bland feministerna.
Ändå inhandlas det SEXIGA underkläder i parti och minut för att behaga -VEM?
Kvinnorna ska helst gå i burka, m.a.o göras könlösa för att vara ett behag bakom lykta dörrar.
Det är just vad det handlar om.
Fibban och Lektyr köpte man ju och angav som alibi över köpet övriga intressanta artiklar om bilar e.t.c..😅 vad gäller H M underklädesreklam så rörde sig bildspråket mot det som inom fotobranschen populärt kallas utvikningsfotografi och med modeller som till övervägande del led svårt av både bulimi och anorexi vilket framtvingats genom en genomrutten reklambransch.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Kse  
#687616
jannee skrev:Du Arvido vet inte vad du snackar om.
I min ungdom hade vi tidningarna Se, Fib Aktuellt och Lektyr med många lättklädda tjejer.
Då var det fullt normalt att inhandla sådan lektyr, idag är man en snuskgubbe om man efterfrågar sådant - om de nu över huvud taget finns.
Det var ovanligt med färgade personer och visst märktes de men för den skull mobbades de inte.
I min omgivningen fanns det några ungkarlar men även ungmö som valt att leva utan partner och detta accepterades till fullo, absolut inget märkvärdigt.
Det som sker nu är en muslimiering av samhället.
H M sa reklam för underkläder var förr helt ok, men idag blir det ett ramaskri bland feministerna.
Ändå inhandlas det SEXIGA underkläder i parti och minut för att behaga -VEM?
Kvinnorna ska helst gå i burka, m.a.o göras könlösa för att vara ett behag bakom lykta dörrar.
Det är just vad det handlar om.


Ja nu har du hamnat på ett sidospår och jag vet inte riktigt vad du pratar om?
Vi behöver iaf. inte blanda in islam i diskutionen.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Kse  
#687617
tallen100 skrev:Hur blir det med fruntimmersveckan, som är förknippad med regn.
Ska vi inte försöka att ändra på vädret då?

Varför?

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Reymond  
#687777 Jisses vad lång den här tråden blivit. Har läst igenom och ber om ursäkt för att jag använde ordet förståndshandikappad. Kunde använt oemotaglig för information, där jag inbegriper att man inte är kapabel till att ta till sej nya kunskaper och fakta i takt med att tiden går.
Jag läste också FiB aktuellt och Lektyr när jag var ung början 70-talet. Tidningarna låg framme hemma.
Morsan o farsan tyckte inte det var något konstigt. Kunde även finna tidningarna hos frisören mfl som vänteläsning.
Men det är ju ca 50 år sedan. Utvecklingen går alltid framåt på gott och ont kanske. Vad det gäller kvinnors självklara rätt att få träda fram uttrycka sin åsikt och få erkännande och respekt, har inte gått smärtfritt.
Finns ju hur mycket som helst som kommit fram under Metoo.
Har själv jobbat i en mansdominerad bransch och ofta sett hur kvinnor behandlas av en del män.
Noll respekt och flinande kommentarer. Skitprat bakom ryggen.
Någon i tråden fnyser över vänstervridet och feminism. Själv är jag långt till höger och ser inte någon koppling hos flertalet kvinnor till politik.
Mitt råd är till alla män som sitter fast i gamla könsroller är trots att det bär er emot så visa respekt
för kvinnor. Ge gärna kritik när det är befogat men kränk inte genom tal och handling.
Om man är i behov av att hela tiden se nakenbilder så finns ju det mesta på nätet. Men då kan ju den som är i behov göra det och inte skylta med det på väggarna och visa hur efter man är i tiden.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Bosse1  
#687793 Ser fram emot när Spillkråkan Anna Schyman börjar prata äganderätt.
Gör hon det är hon en äkta rebell :grin:

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Kse  
#687795
Bosse1 skrev:Ser fram emot när Spillkråkan Anna Schyman börjar prata äganderätt.
Gör hon det är hon en äkta rebell :grin:



Du skrev tidigare att Anna Schyman driver processen?
Hon skrev bara en artikel i ATL, ”processen” driver nog Helen Johansson själv, hon som fick kalender skickad till sig

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Danskar´n  
#691452 Hur var det nu med den saken...vem började denna tråden? Om jag minns rätt, så var det någon "moderator"...varför, kan man undra...om inte det var för att "man visste att det skulle skapa bråk? Jag är helt på Vinterrojarns våglängd!!

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Danskar´n  
#691457
Kanske jag får avsluta denna tråd med detta foto? Borde vara som skuren för lantbruket.
Danskar´n skrev:Hur var det nu med den saken...vem började denna tråden? Om jag minns rätt, så var det någon "moderator"...varför, kan man undra...om inte det var för att "man visste att det skulle skapa bråk? Jag är helt på Vinterrojarns våglängd!!

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

tallen100  
#691468
Danskar´n skrev:Hur var det nu med den saken...vem började denna tråden? Om jag minns rätt, så var det någon "moderator"...varför, kan man undra...om inte det var för att "man visste att det skulle skapa bråk? Jag är helt på Vinterrojarns våglängd!!


I slut på nästa år så lär en ny kalendertråd dyka upp.
Det är nästan så man får lust att skaffa sej en kalender, bara för att... 😉

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

isteskog  
#691471 Jag brukar bara få kalendrar med djur och naturmotiv jag? 😉

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).